Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    Re: Lisää Tehoja 6.5 TD:n


    Mistäs hommailit noita coolereita?
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    mulla oli transamissa tollanen vortech valijaahytetty air-water puhalinsarja ja oon tuumaillu josko tommonen toimis dieselissakin?
    Eikohan toi toimis vai .......
    http://www.vortechsuperchargers.com/pro ... &cat_key=3

    toi pikkukuuleri olis tosi helppo sijoittaa maskin taa eika noisen muitten rojujenkaan sijoittelu tuottas suurempaa uudelleensijoittelun tarvettaaa
     
  3. meze

    meze 1st gear

    Halpaa kuin saippua :eek:
     
  4. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tosta paketista ei nyt tarvita kun toi cuuleri, lemmareaita ja pumppuja on nurkissa ennestaankin,eika noita valijaahyja mistaan kahdella eurolla saa :odroll:
     
  5. meze

    meze 1st gear

    Paljonkohan tollanen paketti maksaisi? siis teidän kuvailemassanne muodossa 8)
     
  6. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Paljonkohan tuolla välijäähdyttimellä sais maksimissaan lisää tehoa?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pelkkä välijäähy ei lisää tehoa oikeastaan yhtään, kun toi kone on aluperikin suunniteltu ilman sitä!! Hyvä välijäähy taas "salliin" ahtopaineiden noston tiettyyn rajaan asti joka sitten taas lisää tehoa jos pummpu osaa sitä antaa!!
     
  8. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Välijäähdytin Subbeen...

    Hi!

    Kuten tuolla aiemmin manitsin,niin kunhan saadaan nuo vehkeet kiinni ja selvyys siitä miten onnistuu parhaiten asennus ... sekä hieman testattua miten toimii....niin tulee tänne tietoa...vieläpä toivon mukaan kuvien kera.

    Kustannus asettunee näillä näkymin jonnekin 500-850 € väliin + työtä (jonka voi tehdä itse tai teettää :D ),mut kun minulla on tuolla reilusti yli 2000 € edestä osia neljässä laatikossa (eri paikoista Jenkeistä) ja paljon osaa niistä jää yli tarpeettomana...niin en lähde arvailemaan lopullista tarkkaa hintaa. Itse olen kuluttanut tähän ajatuksen kehittelyyn kolmisen vuotta,joten jokunen hetki lisää kärsivällisyyttä :poff: niin saadaan toimiva systeemi.
     
  9. pantera

    pantera Double Gearhead

    En ole niin aktiivisesti seurannu tata topiikkia ja intercooler asiaa taalla, enka tieda edellisen kirjoittajan projektista mitaan, mutta kaikki valmiit set-upit mita on markkinoilla on , ovat ilma-ilma coolereita lukuunottamatta peninsularin marine coolereita
    niissa on ollu kaikissa sama perusongelma:
    -tilaa kennolle ei maskin ja syylarin valissa ole, ja kenno on sijoitettu runkopalkkien valiin alas, alttiina kolhuille ja lialle.
    - ahtoputkistosta tulee aika pitka,


    Ton air to water paketin saattas saaha sopiin heti turbon ja ja imarin kulmakappaleen valiin jolloin putkisto ei pitenisi lainkaan, helppoo ja yksinkertista :wink:
    Voisinhan soittaaa ihan mielenkiinnosta tonne vortekille ja kysyy mita toi lammonvaihdin maksais ilman muita kamoja....
    toisaalta eebayssa on pilvinpimein kiinalaisia hitsattuja ilma-vesi jaahyja alle sadallataalalla, ehka kannattas alottaa vaikka tasta
    http://dyn.fi/239325785
     
  10. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    [quote="pantera] lukuunottamatta peninsularin marine coolereita
    niissa on ollu kaikissa sama perusongelma:
    -tilaa kennolle ei maskin ja syylarin valissa ole, ja kenno on sijoitettu runkopalkkien valiin alas, alttiina kolhuille ja lialle.
    - ahtoputkistosta tulee aika pitka,


    Ton air to water paketin saattas saaha sopiin heti turbon ja ja imarin kulmakappaleen valiin jolloin putkisto ei pitenisi lainkaan, helppoo ja yksinkertista :wink:
    Voisinhan soittaaa ihan mielenkiinnosta tonne vortekille ja kysyy mita toi lammonvaihdin maksais ilman muita kamoja....
    toisaalta eebayssa on pilvinpimein kiinalaisia hitsattuja ilma-vesi jaahyja alle sadallataalalla, ehka kannattas alottaa vaikka tasta
    http://dyn.fi/239325785[/quote]

    Jep ..... tuo vesi ilma systeemi on se järkevin ratkaisu ja noita lämmönvaihtimia on tosiaan pilvin pimein nykyään tarjolla,mutta samoin on niiden laadussa ja hinnassa eroja. Tuosta linkistä löytyvästä voisi heti todeta,että turhan paksu ... eli vaikeuksia sijoittaa se imukannen ja konepellin väliin.

    Se hankalampi osa on tuo jäähdytin jonka saa keulalle sopimaan ja toimimaan,mutta siihenkin on nyt "teettämällä" löytynyt ratkaisu,joten palataan asiaan...kunhan on testattu homma käytännössä. :wink:
     
  11. persus

    persus 3rd gear

    mahtaiskohan näis olla dumpista mitää hyötyy?
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Myydään kolmetonnia paskarautaa halvalla suoraan maantieltä :mad:
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Mitäs nyt on käyny? :eek: Hajoskohan sepin dodge?
     
  14. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    normaali suburi toiminto :mad: ei jaksa enään ny tulee toinen rami pihaan 8)
     
  15. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    ????

    Hö !!!

    :eek: :eek: :eek:

    Mitäs nyt tapahtunut ...pieni tilannetiedotus tietenkin auttaisi ymmärtämään :odroll:
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    menikö fsd? :eek: minkäs laisii löpö kulutuksii oot sepi ramil päässy?
     
  17. meze

    meze 1st gear

    Toisen onni on toisen Huono onni :D :D :D :D :D
    SARKASMIA TÄÄKIN.

    Saattaisi olla että itsekin olisin valinnut Dodgen MUTTA kun tää Dodge ei valmista tällaisen kaltaisia autoja perheille, ja tila-autoa(vauvan supon muotoista) sukkulaa en osta koskaan enää :mad:
     
  18. Devi

    Devi 1st gear

    Nyt on subbarissa kilvet 8)

    Ärsyttävän pitkät EU tunnukselliset tosin, oli siinä ja siinä että sain takakilven sovitettua paikalleen.
    Täytynee joskus tilata vanhanmalliset, en tosin ole varma mahtuuko sellainenkaan ilman taittelua paikoilleen.
     
  19. forssi83

    forssi83 3rd gear

    onneks olkoon :D
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Taivuttele nätisti ja ota pikkupalat puskurikumia pois niin istuu siististi.
    Edessä lie tuo 2-kerros...

    8) kane
     

Kerro tästä muillekin!