chevrolet pickup korinkorotussarja. onko järkee laittaa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja 0213, 21.3.2008.

  1. 0213

    0213 1st gear

    onko jollain kokemuksia offivarusteessa myytävästä 75 milliä korottavasta sarjasta. Miten se mahtais sopia 94 vuosmalliseen että joutuuko muuttamaan jotain muutakin esim laatikon tai kardaanin kannatuksia
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ei ole kokemusta kyseisestä sarjasta, mutta jos se on korin korotus-sarja, niin ei vaikuta kardaaniin. Laatikkoon ehkä senverran että sisään tulevaa jako-laatikon valitsimen tikun säätöjä tai aukkoa pitää muokata...
    Saattaa vaikuttaa myös rattiputkeen korin nosto...
     
  3. Nutti

    Nutti 1st gear

    minulla on offivarusten 75mm korinkorotussarja -85 blazeriin. Se sisältää kaikki korotuspalat, pultit, mutterit, lukkoliimaa ja 75x8mm terästanko vahdekeppiin.

    huom. näin se oli mun autossa, en oo varmaa jos se on sama sun autossa. kun sarja asennetaan niin täytyy leikata reikiä lattiaan jotta pääsisi koripultteihin, kahteen paikkaan (kuskin- ja matkustajapenkin takana.) Ne 2 takimmaista pulttia on liian lyhyet ne täytyy ostaa. Minun ei tarvinnut jatkaa vaihdekeppiä terästangolla.

    Huomioi kaikki sähkökaapelit ym. joka on korin ja rungon välissä. Tarkat ohjeet tulee mukaan.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Pitää rattiakselia jatkaa, muuten kait pääsee virityksellä...
    Tuossa kuvaa ja tarinaa Subbarista http://kuvablogi.com/nayta/289356/
    Sisälokarikaan ei kait ota turboon...

    t.kane
     
  5. 0213

    0213 1st gear

    kiitoksia vastauksista . tietää ainaskin mihin sitä ryhtyy ?
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Skyjackerin 2" palikkakorotus (palikat ja uudet U-pultit) taka-akselille maksoi 96€ Racers Placen (Kerava) kautta tilattuna. Etupää ylös vääntösauvoista säädöllä...

    t.kane
     
  7. 0213

    0213 1st gear

    Mites se vääntösauvoista korottaminen onnistuu ?
     
  8. Sten

    Sten 3rd gear

    No niitä voi säätää niiten säätöruuvilla säätämällä vääntösauvojen takapäässä, rlikkä etupenkkien kohdalla. Mutta ei kannata nosta se liikaa muuten loppuu se jousitusvara ja tulee aika jäykkä.
    Ja jos aiot nostaa korinkorotuksella niin suosittelisin uuden ohjausakselin Flaming Riveriltä tai Borgeson.
     
  9. tapsa78

    tapsa78 3rd gear

    mul on 94 gmc 2500 neljän tuuman korotus korin ja rungon välis ja ei tarvinu laittaa ku jatko ohjausakseliin ja vaihdetankoon ja hieman kolauttaa apparin lokasuojaa et turbo mahtu ja sit tolla orkkis ilmansuodatinkotelolla heitin vesilintua ja laitoin vaparisuodattimen. noi puskurin nostot on vitumaiset mut sarjoissa on varmaan valmiit palikat niihinkin, ite jouduin hitsaan raudasta korotuspalat. ja jos oot huonoselkänen nii en suosittele korotusta ku on muuten hankala nousta kyytiin :D
     
  10. kane

    kane 1st gear

    Moi, onko sulla kuvia autosta missään kuvablogissa tms? Orkkiskotelo (snorkkeli pois sisälokarista) on parempi kuin vapari, imuilmalämpöjä olen mitannut (GMTDScan softa www.enghmotors.com) ja kartiovapari imee lämmintä konehuoneen ilmaa (+5 astetta vrt. vapari K&N tai Accel tms. orkkisboxissa)
    t.kane
     
  11. kane

    kane 1st gear

    :wink: tämä on tosi...

    t.kane
     
  12. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Löytyiskö gemsusta mitään kuvia?? :)
     
  13. tst

    tst Gearhead


    Meinasin itsekin laittaa tuollaisen kartiosuodattimen mutta kun rupesin ajattelemaan että mikä perskeleen cold air intake se nyt sitten on jos se kuumasta konetilasta haukkaa ilmaa ja mitä vapaampi virtaus sitä huonompi suodatus :odroll:
     
  14. CC

    CC 1st gear

  15. tapsa78

    tapsa78 3rd gear

    joo kuvia tulee tosta gemsusta kun kerkeen laittaa, käytin sen tos viime talvena atomeina, maalasin ja lisäilen hieman punaniskavarusteita :lol: nyt rakentelen lavarautaa ja kylkiputkia.
     
  16. tapsa78

    tapsa78 3rd gear

    nyt on kuvia.
     
  17. tst

    tst Gearhead

    Komee peli on 8)
    Tuossako on pelkästään se 4" korikorotus,mistäs hommailit?
    Pitäis tehdä sama operaatio.
    Näköjään teit itse kun vähän lueskeli,saikos sitä rattiputkea jatkettua ja onko näistä piirustuksia/mittoja niin tekis kans jo valmiiksi :p
     
  18. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Helkkari että on komee peli tosiaankin! Ihan kuola valuu :D
     
  19. tapsa78

    tapsa78 3rd gear

    kiitosta vaan. kyl siinä talven sai askarrella aina ku töiltä ja perheeltä kerkes ja vielä ois tekemistä. toi ilmeki on jo vähä muuttunu ku sain kaikki kirkaslasiset lamput paikalleen. toi rattiakseli tais olla teleskooppi ja siinä on kyllä varaa ainaki tohon korotukseen. koripultit ku ostaa pitemmät ni kannattaa ostaa lujuusluokitellut ettei napsu poikki ku painaa kylkimyyryssä :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!