DIY Planishing Hammer v0.5

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja mese220b, 8.3.2008.

  1. JouniK

    JouniK Gearhead

    Muistaakseni karkaisin veteen. Pintaan tuli pieniä halkeamia, mutta on kestänyt tähän päivään saakka (n.4v) Nyt käyttäisin öljyä.


    J
     
  2. Piru

    Piru 1st gear

    Liian nopea jäähdytys halkoo materiaalin, tuohon moc410 karkaisuun löytyy jostain netistä ohjeet, en vaan muista mistä.Taitaa olla kotikonstein vähän tuurinkauppaa miten onnistuu, pitäis kaiketi päästökin tehdä ja ei taida keittiön uunissa riittää kunnolla asteet. :D
    Taisin sulta ostaa työkalut kerrattain, mulla ei kestänyt vasara kun 2 minuuttia ja halkes kahtia.

    Tuossa olis halpa laite jos ei riitä urheilumieltä tehdä itse:
    http://www.harborfreight.com/cpi/ctaf/d ... mber=97028
     
  3. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minulla on tulossa melkein saman näköinen laite kuin Mese220:llä , jonka osat on HV:n valmistetta.
    Jos joku on tilaamassa tuolta Harbourfreightistä , niin voisin lähteä mukaan kimppatilaukseen. Tuommonen Hammeri kiinnostas ja sikkikone...
     
  4. JouniK

    JouniK Gearhead

    Älä helkkari!! Olisit ottanut yhteyksiä! Teenkö uuden, saat vaikka itse karkaista ;)

    J
     
  5. Piru

    Piru 1st gear

    No ne ehti vissiin vuoden venyä hyllyssä ennenkun sain testattua, niin ei kehdannu enää ruveta kyseleen takuuta.
    Nyt pystyy tekemään itsekkin ja oliskin mulla tuossa uus tehtynä mocista, mutta ei ole vieläkään kerinnyt testata miten se pelittäis karkaisematta. Kohtuu kovaa ja sitkeätähän se on ilmankin karkaisua,muttei ehkä kuiteskaan tarpeeksi... :odroll:
     
  6. JouniK

    JouniK Gearhead

    No hitto, tottakai se menis takuuseen ;) En enää yhtään muista miten ne karkaisin, muutakuin että lyöntipinnan pelkästään...
    J
     
  7. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Onks jollakulla ny myynnissä vasaraa ja vastimia, missäs hinnoissa pyöritään?
     
  8. HarriS

    HarriS 1st gear

  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mä taas tein kannettavan version rungon putkesta vääntämällä että pysyi joustavana ja kevyenä Hyvin on kestänyt ja toiminut mitä nyt nuo kiristysruuvit saisi olla suurempia kuin M8. (M10 tai M12) Tahtoo tuo vastin liikkua hitaasti. Mun mielestä tuon rungon pitääkin joustaa koska vasaralla ei ole mitään liikkeen rajoitusta ja voima on johdettava johonkin.

    - Jani -
    [​IMG]
     
  10. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tuommosen miekii tahon! Itse asiassa sen takia tilasin yhden halpis hammerin tuolat Harbourfreightista, että pystyy muutamaan sit kanneltavaks. Tai mistä tietää, että jos on valmiiks jo niin heppoinen että pystyy operoimaan.
     
  11. HarriS

    HarriS 1st gear

    Joo, ei se runko vääntynytkään. Vasara vaan luisti kiinnityksessään.
     
  12. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo samaa vikaa että kiinnikkeet luistaa siksi meinasin isompia ruuveja.

    Tuo pistooli oli HonKong:ista tai Bauhausista ja nuo vasara ja alasin on teetetty ja karkaistu ohjeiden mukaan jotka ostin TM technologiesilta.
    Alasimet on karkaistu koviksi ja vasara on karkaisun jälkeen päästetty lähes normaalikovuuteen.

    Tuohon vasaraan hioin kuopan mikä tehostaa venytystä ja tuli mieleen että sen tilalle voisi käydä isot pakoventtiilit jos semmoisia jostain löytyy.
    :p
    - Jani -
     
  13. mahtisonni

    mahtisonni 1st gear

    Saakohan noita pistooleja sähkösinä? :eek: Meinaan tällä hetkellä paineilmavehkeinä bilteman halppis pikkukompura ja sekin paskana :lol:
     
  14. JouniK

    JouniK Gearhead

    Muistaakseni jossakin (täällä?) joku mainitsi, että poravasara toimisi.. Honkkarista (tms) 39,90....

    J
     
  15. Leafhill

    Leafhill Gearhead

    Helppo vekotin. Hitsasin neliöputken romupätkistä rungon. Sopurahasta uus ilmataltta (valmiiksi kiinni ruostunut!) pakoputkiklemmareilla kiinni. Alatyökalun teline-varsi M24 jämä kierretangosta, säätö samalla. Työkalut muttereista, prikoista ja hitsisaumasta.. rälläkällä sorvaten muotoon. Todellinen takapihakone, toimii kuin junan vessa ja löylykauhaa syntyy. Hinta 0e +taltta.
     
  16. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Minä oon sorvaillu noita ylävastimia pari erikokoista ja se ui halppisvasaran katkaistussa orkkis taltassa. ei mee matskua nii paljo, helppo karkaista ja kestää. Materiaalina mocn. Nuuka vois käyttää alavastimenä isoja laakerikuulia modifioituina. Toi em. oli työkaverin idea, mut ehkä siin on ajatusta. Kuvankin vois laittaa ku joku vääntäs ensiksi ohjeet rautalangasta...
     
  17. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    tekisitkö mullekkin mocista sorvaustöitä jos maksan? olisi 60mm koccia parimetriä... ja pitäis keksiä käyttöä sille.. moccia muutenkin sopivasti varastossa.. ja sulla pitää olla kuva minkä laitat tänne niin ensiksi esim kuvablogissa ja sitten vaan se osoite viestin kirjoituksessa olevan img hommelin sisälle eli suunillee näin img esim www.google.fi img kokeile jos onnistuu
     
  18. -TH-

    -TH- Gearhead

    vastimena voinee käyttee mitä keksii, esim. puuta vasten paukutellessa vasarana voipi johonkin käyvä vetokuula,ehkäpä se kävis ilmavasaraankin.
     
  19. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Toki voip sorvailla, veikkaampa vaan että lähempääkin apua löydät. Ei tarvii salon suunnalta ajella köyhään karjalaan jossa kukaan ei maksa mistään mitään. Melkeen joka pikkupitäjästä löytyy sorvaajia, koneistajan löytäminen onkin vaikeempaa :)
     
  20. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    olen kyllä itse koneistaja muttkun en itse omista sorvia ja koulussa ei saa ihan kaikkea tehdä vaikka olis omat aineetkin :-?
     

Kerro tästä muillekin!