järki loppuu fordin kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rakkari, 26.3.2008.

  1. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kaukaa haettu,mutta kaveri sahasi 440mgnumia viikon ja ei lähtenyt .annoin lainaan tehostartin niin lähti heti.
     
  2. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Akku/startti..
    jotku sytkä vehkeethä on vissiin aika nirsoja oikealle jännitteelle..
     
  3. fairlane

    fairlane Gearhead

    kaukaa haettu mutta,kannattasko vielä tarkistaa että tulpan johdot on oikeessa järjestyksessä jakajan pyärintäsuuntaan nahden eli jakaja pyörii vastapäivään :rotfl:
     
  4. GT429

    GT429 3rd gear

    ekana varmistat et on 302, eikä esim 351W, eri sytkät. Miten venttiilisäädöt, onko studit vai vaan kiinteät, eli ei säätöä??!!
     
  5. juhe72

    juhe72 1st gear

    koitappas eri tulpilla, joskus kun on paljon kokeiltu ja sahattu, niin vaikka kaikki oliskin lopussa ok, niin ei jysähä, ku tulupat on kaikesta sahailusta vittuuntuneet
     
  6. Holley

    Holley Gearhead

    Joo ja ehkä pöhkö juttu, mutta nokkaketjuhan on oikein kanssa? Kaverilla hyppäs 307:ssa kai hampaan verran ketju ja me ei sitä tietty silloin tiedetty, kun sahattiin autoa ja kummasteltiin kuinka hereästi se pyörii, muttei edes lupaa. Paukkuuko toi kaasarissa tai putkessa kummassakaan lainkaan? Ainakin ittellä ollut usein ajoituksien ääripäitä haeskellessa milloin minkäkinlaista kaasaripaloa tai putkienpauketta pelissä. Samoin turhan isot venttiilinvälykset eivät suoranaisesti ole estäneet käyntiinlähtöä, mutta muuten haitanneet hommaa. Bensaongelmathan eivät varmaan ole oikeasti asia, koska ainakin SBC syö melkein neljänneslitran bensaa suoraan kurkuista sisään ja siitä huolimatta hörähtää samantien, siis ainakin lupaa. Iso akku, apuvirtaa ja hiukka myöhäisemmällle - liiankin - ennakot niin pitäishän ton edes luvata, vaikkei oliskaan optimaalisäädöt.
     
  7. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Tulpa jos on kastunut oikeen kunnolla, niin niillä on tapana pimetä vaikka ois uudet. Joskus kaverin autoo ihmeteltiin, oli uudet tulpat ja kaikki siitä huolimatta ryki ja pätki. Säädeltiin venttiileitä ym. ym. Sit vaihettiin uudet tulpat ,niin johan alko käyä oikein. 3 tai 4 kärkitulpat tai ns liukukipinä tulpat ei oo niin herkkiä tuolle kastumiselle.
     
  8. OL

    OL Gearhead

    tulpat kuiviksi ja hei jakurille suoraan virta akusta. jo kumma jos ei
    pauku.. venttiilien ajoitus/ jako on pahasti poskellaan niin ei se rytise jos
    venatkin on jo menneet vinoiksi.
    eli 1sylinteri ykk molemmat venat kiinni. 6sylinterissä "vaihto" eli
    molemmat venttiilit hieman auki.
     
  9. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kattokaa jakajan sisälle että kaikki on varmasti kondiksessa, yks cranen billettijakajan "boksi" rikottu ja pitkä ilta vikaa etsitty. Minkälaiset sytkävehkeet? Ja varmasti saa tarpeeksi jännitettä kun konetta pyöritetään?
    Minkäliaset tulpanjohdot? Ja varmasti ehjät?
     
  10. miss duster

    miss duster 1st gear

    Imusarja halki??? (helvetinmoine ilmavuoto)
    Tai sit kasteloo het tulupat.
    Nokan ajotus vitullaan...
     
  11. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulla on ollut moparissa samanlainen vika. Kaasarissa oli muistaakseni joku häikkä ja bensaa valui solkenaan imusarjaan. Oireet ihan samanlaiset, välillä yritti, ei auttanut huikan anto ;). Jos sulla on sama vika niin öljyt vaihtoon ennen ajeluita.
     
  12. lotvonen

    lotvonen 1st gear

    Nokka pielessä 180 astetta.
    Onnistuuko kasissa?
    Bemarin kutosessa ainakin onnistuu? Pyörii hiton kevyesti, välillä vähän yskähtelee vastaan.
    Nim. on sattunut tapauksia...
     
  13. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Auto ollut työn alla kauan ja tankissa bensaa ajalta jolloin koivisto oli presidentti...?

    Eli vanhaa bensaa?

    Mulla moppe hörähti pari kertaa ja ei pysynyt käynnissä.. ihmettelin että mitä helvettiä. Olin kytkenyt sähköjohtoja väärin, tai lähinnä YHDEN JOHDON.Silti se hörähti sen kerran pari, vaikka starttasikin kunnolla vasta kun keksi vian. TARKISTA KAIKKI JOHDOT.
     
  14. Piru

    Piru 1st gear

    Eikä tarvi olla edes koiviston ajalta sen bensan, minulla talvehti vanha eurofoordi katoksessa talven ja keväällä ei kentti hörähtänytkään ennenkun tarjosin tuoretta bensaa.
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Joo yleinen suositus nykybensalle on n. 90 päivää. puolivuotinenkin saattaa vielä toimia. Omaan pirssiin laitoin remontin jäljiltä tuoretta bensaa melkein tyhjään tankkiin ihan ekana, ettei hörppää kamalasti sitä vanhaa liejua. Vaikka sisätiloissa on auto ollut koko ajan.
     
  16. rasse

    rasse 1st gear

    Täysin samanlaiset oireet kuin Astrossani ja tuli vaihdeltua kaikkea...
    Omassani löytyi kyllä piilovikoja/kokeilun aikana syntyneitä...
    EGR jumittunut auki >>>paukkuu kun seokset mitä sattuu
    Polttoainepumppu tukossa >>>tod.näk. perus syy miksi ei aina käynnistynyt.
    Tulpat vääränlaiset (ei ohjekirjan mukaiset)...
    Uskoisin oireiden/omien taisteluiden perusteella että tulpat on huolella kastuneet jolloin lyö läpi posliinin ja raudan rajapinnasta ja välillä lyö oikein tulpan kärkivälissä mutta tuolloinki saattaa kipinä olla liika heikko.
    Vanhat tulpat viikoksi kuivuun ja tarkista että ovat sellaset kuin valmistaja kehoitaa (NGK:n V-Urat mäkeen...)
    Tuolla juttua omasta ongelmasta http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... =11&t=3513
     
  17. lincci

    lincci Gearhead

    Onko puristuksia mitattu???? ettei vaan olisi venttiilit kannolla??????
    Syynä kansista höylätty vitusti liikaa tai laitettu liian pitkät työntötangot.

    mitatkaa puristukset ensin.
     
  18. rakkari

    rakkari 3rd gear

    PÄHKÄILY SEIS heitin sen vitun hei jakajan tallin seinään ja laitoin orkkiksen kärkijakajan paikolleen joka löyty kaverin romulaatikosta ja laakista käymään ja hyvin käykin tulpat vissiin kannattaa pistää uusiks kun viikon verran ui pensassa hivenen nyppii käynnissä,,, että tämmönen tapaus tällä kertaa ja varotuksen sana muille että pitäkää ne tarvike jakajat siellä kaupan hyllyllä...... :soosoo: :rotfl:
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ok.. pääasia että käynnistyi!
    Joo nuo jakaja viat ja sähköviat yleisesti on niin piileviä..
     
  20. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Siinä se nähtiin, ei letukan teknolokiaa foortiin :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!