WEDGE

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 20.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    WEDGE elikkä voisitteko kertoo tästä moottorista? hinnat? Hyvä vai huono kone?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Veijo Wedge. Hjuva moottori. Nimitystä käytetään chrysler yhtymän V8 moottoreista joissa on harvinainen "kiilamainen" palotila, vähän niinkuin pikkulohko chevroletissa. Eli sellanen epähemi. Ts. oikeestaan kaikki muut moparin V8't paitsi Hemit ovat wedgejä. Onks ne hyvii vai ei? Ei ne mikään taideteoksia ole, niinkuin ei muutkaan massatuotantomoottorit mutta kyllä niillä toimeen tulee.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos Mopeman tämä auttaa jo paljon.
     
  4. mg

    mg Gearhead

    herätetääs eloon tämäkin threadi.

    onks mopar perffin mega blockkia alumiinisena vai onko rautaa; mä oon tuota muutaman kerran pohtinutkin ja tullut siihen tulokseen, että ne on rautasia, olenko ihan normaali :smile: ?

    indy ja kb tekee alsalohkoja joo, mutta tilaako m.perf lohkonsa kb:ltä omilla logoillaan?. jostain muistaisin lukeneeni näin.
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Juu, megalohko on rautaa, ja KB teki mopar performancen alsalohkot. Indy on myös tehnyt rautalohkoa, muttei tee enää. Sekä KB:n, että Indyn alsalohkoa saa sekä matalana, että korkeana kun taas rautasta megalohkoa vaan korkeana. Indyn lohko sietää suuremman porauksen kuin KB. Hinnoiltaan KB ja Indy on samaa luokkaa, noin 70% racekoneistettua megalohkoa enemmän, eli 3000-5000$. Tossahan on ollut tollanen megalohko kaupana ainakin fyyran myyntipalstalla.
     
  6. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    mites sitte tää moparin R ja RB lohkojako? vai onko niitä vielä muitakin? mistä mä näen kumpi mun kone on, vm. 69, 383 cid
     
  7. TimoL

    TimoL Gearhead

    Tuon ikäinen 383:n on B -lohko.

    383:a on myös tehty jonain vuosina (50's loppu??) RB:n iskulla, eli 3,75". Nämä ovat koht harvinaisia.
     
  8. mg

    mg Gearhead

    jakoa.

    b-lohko
    deckkki korkeus 9,980"
    400 ja 383
    stroke: 3.375"

    rb-lohko (raised block)
    deckki korkeus 10.725"
    426W,426H,440
    stroke: 3.750" ? (ma en muista)

    edit: kampuran stanukka iskun pituudet.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mg 2003-10-30 10:25 ]</font>
     
  9. mg

    mg Gearhead

    tota poraushonmaa en muistanukkaan.
    juuh. on huomattu ja todettu.

    vähän harmittaa, kun rbre suoltaa mega blockki koneita ulos; tosin voihan lohkon vaihtaa.
     

Kerro tästä muillekin!