Pontiac transsport 3800 nykii pätkii yms?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toivaja, 6.4.2008.

  1. toivaja

    toivaja Gearhead

    No niin , kauan tuolla vehkeellä ajettiinkiin ennen kuin tuli ongelmia.
    Kylmänä kone käy hienosti ja kiihtyy kuten ennen, mutta lämpimänä saa kiihdyttää todella miedosti muuten alkaa nykimään.
    Onko ehdotuksia vian suhteen.
    Ensiapuna vaihdettu sytytys tulpat ja polttoaine suodatin.
    Mitä seuraavaksi, ehdotuksia?
     
  2. Duron

    Duron 1st gear

    Kuullostaa kampiakselin asentotunnistimen vialta.
     
  3. PK

    PK 1st gear

    Taas klassinen kysymys syttyykö se moottorinkuva (vikavalo) mittaristoon?
    Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimen pitäisi viallisina sytyttää tuo. Vois olla myös kaasuläpän anturi, mutta myös silloin pitäisi valon syttyä. Mitenkähän imuilman lämpöanturi tai ilmamassa-anturi näissäkin vois olla vikaa enkä muista pitäisikö niiden näkyä diagnostiikassa.
    Tuollaiset viat ovat "kivoja" selvittää, melkein voin suositella vientiä asialliselle pajalle. Ainakin vian paikallistamista varten.
     
  4. toivaja

    toivaja Gearhead

    Niin piti sanoa alussa että kaikki mittaristossa toimii normaalisti ja moottorin kuvakin häviää käynistyksen yhteydessä.
    Mikäs Ns "asiallinen" paja on lähinnä Saloa?
     
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Nykiikö jos painaa kevyesti jarrua kiihdyttäessä ?
     
  6. oh1gcg

    oh1gcg 3rd gear

    kiskossa palvelee us motor(s) sieltä voipi kysellä itse sain hyvää jelppiä ongelmieni kanssa.
     
  7. Buikki Palanteri

    Buikki Palanteri 1st gear

    Kyllä mä kääntysin ton asennon tunnistimen puoleen. Mulla teki semmosta et kylmänä pelitti mut sit ku se lämpes ni saatto sammua ihan yks kaks ja pätki sillon tällön. Ja sit ku sammutti auton ja yritti lämpösenä käymään ni ei inahdustakaan.
     
  8. toivaja

    toivaja Gearhead

    No niin saatiin tämäkin ongelma selvitettyä.
    Ongelmana olivat 2:n puhki kulunut tulpanjohto.
    Oli hienosti laitettu "ryppyputkea" suojaksi sille osalle kun johdot ylittävät imusarjan, mutta oli vaan leikattu silleen, että terävä muovinreuna olikin suojaamisen sijaan itse leikannut eristeen rikki.
    Että tällainen analyysi, apuna hääri "Juha cars" Halikosta asiantuntevana diagnosoijana.
    Kiitoksia hänelle.
     

Kerro tästä muillekin!