kanttikoneiden hinnat.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja GARAGE_INC, 8.4.2008.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Missä hinnoissa pyörii harrastekäyttöön joku parimetriä leveään pystyvä kanttikone? Onko vaikka jotai käsin ruuveilla puristettavia , edullisemmin kuin tuollainen sähköhärpäke..?
     
  2. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Tuossa ainakin on:
    www.tarivo.fi ja sieltä koneet ja Schröder tai jotain sinnepäin. Ihan hyvän näköisiä laitteita.
    Hinta pitää kysyä niiltä...
     
  3. kabu

    kabu 1st gear

    Tuolta löytyy kanssa kaikenlaisia koneita. http://www.koneita.com/

    Kahden metrin kanttikone näyttäisi olevan 1790 euroa.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joo, mut silti se on aika paljon perin yksinkertaisesta vempeleestä. Olen laskeskellu et pääsis viel tuntipalkoille jos tekis sellaisen itse.

    Itse olen kypsytellyt ideaa rueta tekee omaa kanttikonetta. Käytän siinä traktorin kauhan huulilevyjä, 12mm/120mm/2000mm, materiaalina hardox, sitä voi porata, sahata ja hitsata. Silti se on "kovempaa" kuin pelti. Terät maksaa vähän yli 100€ /kpl, ja nitä tarvitsen kaks. Yläterä laskun/noston toteutan spiraallikierteillä, yhdellä vaaka-akselilla ja kammella, kuten "oikeissakin" kanttikoneissa. Siihen kulmavaihteet kävin jo ostaa Viipurista. Uatsin perän tasauspyörästön (karkaistut) rattaat, kaikki 4 kpl:tta, maksoivat yhteensä huimat 18e.

    Ja tarkoituksena on tehdä palateräinen kone autohommiin pellin kääntöön, ei rueta kilpailee masa yardsin kanssa laivanrakennuksessa. Paksummat tavarat saa kantattua tutulla konepajalla.

    Jos jotakuta kiinnostaa, ajattelin ét samalla sitä tekis usemmankin. :lol: Yv:llä saa kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!