Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. z28

    z28 Gearhead

    laitoin pumpun takaisin ja otin rahat pois,eikä menny kuin kolmisen kuukautta.tänään tuli rahat tilille.
    en suosittele koko puljua kellekään.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Eli päädyimme siihen että sait kunnostetun pumpun sieltä joka oli valmiiks rikki?
     
  3. z28

    z28 Gearhead

    epäilen olevan romislöytö joka kuulapuhallettu ja testattu penkissä että toimii.
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Re: abs palaa

    Joku abs aivolaatikon sisäisen venttiilin käämi on poikki tai oikosessa
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Re: abs palaa

    Mulla oli kesällä joku vastaava DTC eli herjasi boxin sisäisiä... servo tai selftesti tms. ei toiminut. Ostin Lasse Koskiselta Hartolasta purkuautosta laatikon ja on toiminut since... lasse vaan sanoi että niitä voi koettaa "herätellä" jos venttiili jumissa tms. en vaan tiedä miten. Manuskassakin puhutaan jostain työkalusta, niiden venttiilien pohjassa on ikäänkuin naulankanta eli siihen saa jollain mekaanisesti liikettä...?? Vanha boxikin on varastossa mutten ole purkanut... Kansiosa on tietsikka ja erikseen vaihdettavissa (ainaski -94 mallissa)
    t.kane
     
  6. reinikainen

    reinikainen 1st gear

    aps palaa

    kiitos neuvoista vaihdan eka nesteet oli aika paskaset katon sit sitä koulutus mahdollisuutta voi kuulemma jumittaa venttiiliä kun likaset nesteet
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Re: aps palaa

    Heips!

    Noin yleensä ottaent tuo jarrunesteiden vaihto on pidemmän päälle aika hyvä ja halpa tapa säästyä turhilta jarrujärjestelmän ongelmilta. :poff:
    Vaikka silmä määräisesti tarkasteltuna nesteet näyttäisi "hyvältä" niin voipi olla kondenssio"vettä" ja muuta syövyttävää paskaa joukossa Joten vaihtamalla nesteet aika ajoin ... tosiaan voi säästyä kalliimalta remontilta myöhemmin. :wink:

    Ps. Täytyy itsekin myöntää,että vaikka tuo nesteiden vaihto ei niin kovin iso homma ole,niin turhan usein se tuppaa "lykkääntymään". :oops: :odroll:
     
  8. kane

    kane 1st gear

    Mites Topi, jäikö fishbyte koukkuun? :wink:

    kane
     
  9. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Paljonko Kane muuten köyhdyit noista uusista iskareista? Pitäis ostaa itselle eteen ja taakse uudet ja vähän pidemmät.
     
  10. kane

    kane 1st gear

    No mulla sattui hyvä tuuri kun tuolla Topilla oli ylimääräiset hyllyssä niin sain ne kyllä "asiakasystävälliseenharrastajahintaan" :wink:
    rockauto.com:sta saa hyvän kuvan eritasoisten hinnoista. Mutta kyllä puhutaan kierroksesta > 200€... riippuu tietenkin mitä merkkiä ja ohjausiskari mukana...

    t.kane
     
  11. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5 TD: nostajien vaihto...

    Tere vaan !

    No nyt kun on 12 tunnin unet otettu, jaksaapi hieman kertoa tuosta "kalareissusta".

    Ensinnäkin kiitos Kojolle jeesistä , olis tainut omilla tiedoilla tuo homma olla vielkin jossain "vaiheessa" :poff:

    Eli kyllä se nostajien vaihto onnistuu "kalastelemalla". Tarvitaan taipuisan varren päässä oleva mangneetti, sopivan jämäkkää/taipuisaa (rauta,kupari tai alumiini :) lankaa ja hyvänä apuna oli taivuteltavan varren päässä oleva "ledvalaisin" ( tai vastaava ) jolla pääsi valaisemaan noita onkaloita koneen sisällä. Me tehtiin homma pääsääntöisesti ilta/yötyönä ja tietenkin sadekelillä,kuten hyvät kalareissut konsanaan (nooo ... onneksi oli hyvä peltikatto hallissa ) :lol: Tiedä häntä olisko helpompaa päivänvalossa ...auringon paisteessa.

    Näissä -96 (minulla vielä päivitetty -97 vesipumppu sydeemi ) eli -97 -> eteenpäin,homma hiukan hankalamp kun koneen päällä romua enemmän tiellä,kuten Kojo jo totesikin.

    Otettiin ylös 3,5, ja 7 nostimet. Silmämääräisesti niissä ei suoranaista vammaa löytynyt (toisin ,kuin luulin ) mutta tuo 5 toinen nostin tuntui pyöritellessä hieman muhkuraiselta ( ja ne karvat oli siitä rätistä,jolla putsasin liikoja öljyjä ...totesin silloin Kojolle,että nehän vaan vähän tiivistää tuntumaa :rotfl: ). No kuitenkin se todennäköinen hieman vammainen nostin oli juuri siinä kohtaa, mihin olin sen noilla "tohtorin" kuulokkeilla (löytyy ainakin Biltemasta ) kuulostelemalla merkannut siihen venakoppaan. Toinen huomion arvoinen havainto jonka Kojo keksi, on että sen nostajan keinuvivussa oli hieman selkeämmin näkyvä/tuntuva "kuluma" ( = vähän koloa).

    Tuo Joe Huntin selitys tuolle kilkatukselle on varmaan ihan oikea,eli tällaiselle kalareissulle kannattaa varata uudet sintit ja yläkerran tiivistesarja,ettei jää homma vaiheeseen.

    Se ruiskupumppu oli alkuperäinen, joten tuo joiltakin sivustoilta löytyvä kommentti "sadan tuhannen mailin" arviosta lienee lähellä totuutta. Minulla on nyt 186 t. km mittarissa ja ainakin kotimatkalla uusi pumppu pelas hienosti ja nyppiminen/nytkiminen oli poissa. :D

    Eli kaikenkaikkiaan ihan hyvä kalareissu,vaikka väsy olikin melkoinen,kun homma hieman ajallisesti venyi suunnitellusta... vaan niinhän ne hyvät reissut aina... :rotfl:
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    Tiivisteistä sen verran tarkenusta että jos meinaa pelkät nostajat tehdä niin eihän siinä tarvi kuin imusarjan tiivisteet ja venttiilikoppien. Ne imusarjan tiivisteetkin vois varmaan uusiokäyttää, mutta tossa topinkin koneessa oli osa tiivistettä jääny kiinni kanteen ja osa imusarjaan niin ei kannata enää arpoa pitäskö "vähän" kärsinyt tiiviste.
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5 TD: nostajien vaihto...

    Jep !

    Kojo on oikeassa noiden tiivarien suhteen.... jos kaikki menee suunnitelmien mukaan,mut huonolla tuurilla voipi mennä kannen avaamiseksi, josko sinne putoo jotain ylimääräistä tai muuten tulee tilanne,että täytyy enempi avata. Minä onnistuin väsyneenä pudottamaan pari pulttia...vaan onneksi putosivat vain sinne lohkon päälle,josta mangneetilla ongittiin ne takaisin. :rotfl:

    Sitten vielä yksi huomio,eli se pultti ( 1 kpl / neljä nostajaa) millä ne nostimien "jonkinlaiset kiinnikkeet/ohjaimet" oli kiinni,eivät ainakaan tässä minun koneessa päässeet irtoamaan (helposti ),eli pelko niiden putoamisesta sinne sisälle oli turhaa. Tämä pienellä varauksella tietenkin,kun ei tiedä onko tilanne toisenlainen muissa koneissa...voihan joskus aikaisemmin joku "pelle peloton" olla avartanut tuon pultin reikää. :odroll:
     
  14. reinikainen

    reinikainen 1st gear

    purkasin abs boksin oli yhdessä käämissä kylmäjuotos . purkasin kaikki ventiilit ja puhdistin nyt valo palaa kokoajan onko siinä nyt joku nollaus systeemi koska kun nyt yhdistää "hyppylangan" liittimeen niin valo palaa edelleen yhtäjaksoisesti ei välky ei räpsy neuvoja pliis :cry:
     
  15. kane

    kane 1st gear

  16. reinikainen

    reinikainen 1st gear

    abs palaa

    voltteja 4.59 niin en ilmannu vielä takajarruja vain edestä
     
  17. kane

    kane 1st gear

    katso tuon kaavion mukaan eteenpäin mitä tekee. Mulla on kotona kirja niin voin katsoa piuhotusta lisää...
    Jos laitat hyppylangan A+H, mouruaako abs boxi?
    Ota se 10pin liitin irti, palaako valo vieläkin?

    t.kane
     
  18. reinikainen

    reinikainen 1st gear

    otin illalla sen 10 pin irti valo sammu mouruamista en kuullu jos oikein suomennin niin viittaako siihen abs boksin pohjassa olevaan moottoriin
     
  19. Devi

    Devi 1st gear

    No voi helvetin kuustoista että tuli suuttimien laitolle hintaa, ja se dieselipajan äijä vielä kehtasi sanoa että tämä vanhojen kunnostus olisi edullisin ratkaisu. Justiinsa niin, Topilta olisin saanut täysin uudet halvemmalla, ja tarvikesuuttimet jenkeistä tilaamalla vieläkin edullisemmin :mad:

    Tämä on liian kallis auto minulle...
     
  20. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    No paljos "reilu" ukko veloitti?Kannattaa kysellä aina täältä toinen mielipide tai tieto,nää subet tulee muuten just liian kalliiks!Ei noi Boschit olleet kuin 30E/kpl tossa Dieselhuollossa...
     

Kerro tästä muillekin!