Hei kaikki ihme aine fanit ja myyjät !

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja BRC1, 15.4.2008.

  1. MJF

    MJF Double Gearhead

    Stp:n puhdistusaineet käytin Totken koneessa öljynvaihdon yhteydessä. Kyllä se kirkasti öljyt, nyt näkee jo läpi vaikka niillä on jo ajettukin :lol: Aikaisemmat ölpät meni heti mustaksi niinku diisselissä. Eipä se öljynsyönti sillä loppunut, joten kaatelin stop smoke siirapit uusien sekaan. Pitääkin lähteä kattomaan onko ollut vaikutusta :)
     
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    -"Pitäiskö sitä lukua taitoa vähän tarkistaa?"

    :poff:
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikös se tarkoita vaan sitä että se karsta ja noki mikä ennen tarttui öljyihin ja öljynvaihdossa lähti veke, jää nyt männänreinkaiden ja öljykanavien iloksi sinne rellestämään? :rotfl:
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ei. :rotfl:
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    lättäpää neloseen muuten sitä vynssiä laitoin!
     
  6. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Laitoin ästeepeen oildripstop nimistä litkua koneeseen niin alko vuotaan enemmän... :rotfl: :poff:
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tarkoitin siis vaihtaa öljyn toisen tyyppiseen (en tarkemmin erittele, kun en noista öljyjen laaduista ymmärrä muuta kuin että toiset on jäykempiä kuin toiset)...
    Aina kun ei kirjoitukseen tule ihan kaikkia laitettua mitä ajatteli lukiessa, ja silloin asiä jää kaikille epäselväksi... :oops:
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No tekniikka on kehittynyt, mutta onkahan se nyt sitten parannus... Kukin suhtautukoon asiaan oman makunsa mukaan...
    Ja onhan ne kaikki öljyt ainakin oman aikansa ajopeleissä toimineet suunnilleen tarkoitetulla tavalla.
     
  9. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ehkä kehityksen huomaa parhaiten siinä, et nykyään ei välttämättä tarvitse vaihtaa erikseen talvi- ja kesäöljyjä. tai huuhteluöljyjä. tai sunnuntaiajelu- ja arkiajeluöljyjä..
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Voittiko joku Huksvarna ompelukonetestin vaikka sä ite poljet Singeriä? :rotfl: Yleisin lukijapalautehan lienee se kun oma maailman paras auto tai sähkövatkain ei voita testiä, niin testitulosta väitetään mainostajan ostamaksi. Mä oon tilannut TM:ää vuodesta 1976 lähtien, enkä oo kyllä mitään siihen viittaavaa havainnut. En mä (enää) ko. lehden suuri fani ole, mut ei näin pitkän "suhteen" jälkeen osaa lopettaakaan. :cry: Ollaan jotenkin vähän kasvettu erilleen, kun mua ei nykyautot eikä muutkaan nintendot kiinnosta. On siinä kuitenkin joskus ihan kiinnostaviakin jutunaiheita, joista ei muissa lehdissä kirjoiteta.
     
  11. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Jos sulla on lehdet vielä tallessa,niin etippä 92/93 vuoden talvirengastesti.Jommassa kummassa se oli kun silloin se huulilasi tuli kestona.Tuulilasissa ollut kotimainen rengas(hakkapeliitta) jäi keskikastiin ja voiton vei goodyear ultra grippi ja seuraavassa lehdessä oli sillä takakannen kokoinen mainos.Se vaan et sit tm teki tai teetti testin ja sen voitti kotimainen ja se ultra braan kaveri jäi toisek vimoseks,mikä kylläkin oli ihan minun mielestäni silloin oikea järjestys.Ja yllätys taas kenenkä mainos löytyy tm ompelukonelehden sivuilta???Tosin ihan jees lehtiä olivat (nyt en voi sanoa kun en ole lukenu) silloin,mutta se ompelukone juttu suututti mut kun pidin sitä huulilasiakin autolehtenä... vai oisko pitäny leikata singeritesti talteen jos joskus innostuu auton penkkejä verhoileen. :odroll:
     
  12. GMies

    GMies Gearhead

    No , ne on suunnilleen parantuneet käsi kädessä autojen kanssa. Kuvittelet mieleesi 1908 mallin hopan ja uusimman mersun. Sen verran niissä on eroa... :wink:[/quote]

    No tekniikka on kehittynyt, mutta onkahan se nyt sitten parannus... Kukin suhtautukoon asiaan oman makunsa mukaan...
    Ja onhan ne kaikki öljyt ainakin oman aikansa ajopeleissä toimineet suunnilleen tarkoitetulla tavalla.[/quote]

    ehkä kehityksen huomaa parhaiten siinä, et nykyään ei välttämättä tarvitse vaihtaa erikseen talvi- ja kesäöljyjä. tai huuhteluöljyjä. tai sunnuntaiajelu- ja arkiajeluöljyjä..[/quote]

    Olen kanssasi samaa mieltä, että kyllä noista "humpuukilisäaineista" sentään jotain hyötyäkin on.
    Pitää moottorin puhtaampana palamisjätteistä, ei tule vaahtona ulos koneesta, vaikka kovasti vatkataankin. Ei ime itseensä kosteutta, on sopivan juoksevaa, ei tuhoudu korkeissa lämpötiloissa ja kaiken lisäksi, voitelee edelleen.
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    siis oliko tuulilasissa toi ompelukonetesti? jos oli niin ymmärrän suuttumukses mutta jos se oli teknarissa niin en ymmärrä sua.
     
  14. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Huulilasissa huulilasissa se oli ja se ero siinä rengastestissä pisti ihmetteleen et mistä moinen johtuu.No eipä sen puoleen et koskaan oikein ois merkitystä rengasvaltiinta lehdet vaikuttanu.Mut se sinkeri veti porot nokkaan ja lehden tilaus loppu siihen,ja kirjallisesti piti perua silloin kun ei ollu mitään puhelimyyntiä.Tosin kun soitimme siihen ainuaan numeroon,mikä lehdessä oli,niin he pahoittelivat ja perustelivat ompelukooneet sillä et muka lukijat olivat halunneet sellaista... Huulilasi oli minun mielestäni autolehti ja tm oli siis teknisempi missä testattiin kaikkea mahdollista... Mutta on niillä molemmilla tietty sekin peruste et ne mainostajat maksaa myöskin sen lehden ylläpidon tilaajien kanssa ja silloin on hieman nöyristeltävä mainostajia,vallakin tollasia mitkä mainostaa lähes joka lehdessä ja isosti! Mielistelee ne duunaritkin pomoa palkankorotuksen toivossa,meillä jos ei tuu korotusta niin hakutaan pomo nihilistiksi... :rotfl:
     
  15. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Sama kävi meikälle takavuosina kun takapotkusunnyn koneeseen laitoin "stop smokea", vei 2litraa kolmellesadalle kilometrille öljyä. Eipä savutus vähennyt ,lisääntyi vain :lol:
    Niihin purkkeihin pitäs lisätä varoitus : Lupaamme parantaa, emme kuolleista herättää :rotfl:
     
  16. Luksu

    Luksu 2nd gear

    No muttapa vortea on hieman puolustettava kun suutin nakutti aivan lievästi ja se ainakin asettu vortella.Ja huuhtelin kyllä polttoainelinjatkin saman valmistajan tuotteella ja sieltäkin irtos aika törkeesti mujua.Tosin se muju ois voinu irrota ihan paineellakin,mutta kun sain edullisesti vortea niin piti kokkeilla...
     
  17. jknR

    jknR Gearhead

    Esim. joihinkin GM:n tuotteisiin taittaa tuo forte-käsittely olla ihan huolto-ohjelmassa.

    RVS taitaa olla noista "ihmeaineista" ainoa toimiva. Sen verran monet sitä käyttää, tuolla kilpa-autoilu puolellakin. Uskokoot kukin mihinkä haluaa. Omiin kulkuvälineisiin aion tehdä tuon käsittelyn ihan ennaltaehkäisyn takia.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    Juu ei se sentään mikään koneremontti ole tuo käsittely vaan teräksisten liukupintojen pesu- ja magnesiumsilikaattimikäliepinnoitusaine. :lol:

    Aattelin kans piruuttani tuupata tohon omaan rempattuun mottiin tuon litkun lähinnä xe-nokkaa sääliäkseni, kunhan ensin olen männänrenkaiden antanut hioutua muotoonsa tai jotain. :lol:
     
  19. putkikardaani

    putkikardaani 3rd gear

    käytin opelin 90 luvun lopulla määräaikaishuollossa uusi kun oli ja takuuta jäljellä ja siihen pantiin silloin jotain mönjää ennen öljyn vaihtoa, en tiiä nparaniko vai huononiko mutta 200 tkm kohdalla kone piti rengastaa, johtui tosin rajuhkosta keittämisestä.


    taas tuohon foortin koneen kestävyyteen ilman öljyä. omistin 15 vuotta sitten fiestan millä oli ajettu mittari ympäri varmaan puolikymmentä kertaa. kone kalkatti aina ja savusi aina oli sitten kylmä tai kuuma. öljyä meni kierroksista riippuen 2-8 litraan sadalta eli oikeesti enemmän kuin bensaa. muutaman kerran öp-valo paloi´useamman kymmenen kilometriä. kertaakaan en vaihtanut öljyjä mutta tallissa oli silloin 80 litran tynnyri jäteöljyä ja se kului loppuun kolmessa kuukaudessa. parhaiten koneessa pysyi sahanmuha tupakan natsa jäteöljy seos. purin sitten kesällä koneen ja olihan se väljä männän väly oli noin 3 mm ja runko ja kiertokangen laakereissa oli 2-3mm välystä eikä se vuotanut öljyä mistään kaikki meni putkesta savuna ilmaan. ja auto ajettiin vielä talliin ennen sitä, eli tarpeeksi väljä ei leikkaa kiinni vaikka haluais
     
  20. faulteroy

    faulteroy 1st gear

    Tuosta rvs:stä minäkin olen kuullut positiivia tarinoita, muun muassa isäni kokeili sitä autonsa (manuaali)vaihteistoon, ja ainakin hänen mielestä vaihteet menevät paremmin ja nopeammin päälle nyt, ero ei ollut mitenkään suuri mutta sellainen että sen huomasi.
     

Kerro tästä muillekin!