Buick Skylarkit suomessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ilu100, 18.4.2008.

  1. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Minkälaisia ja millä tekniikalla löytyy kotimaasta.
    Onko vanhoja alukantisia 300 koneisia jollain vielä?
    Muistan Specialeja paljon liikenteessä nähneeni,mutta lentävät lievoset harvassa?
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Skylark on aika laaja käsite, mutta yhteistä taitaa kaikille olla hieman perus 350+350 oudompi tekniikka. Itse tiedän ´62 Skylarkin, jossa 215 alukasi+Dynaflow, sekä itsellä olleen etuvetoisen ´81:n, jossa 2,8 V6 poikittain ja TH125.
     
  3. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Skylark sarjaa vaan malliltaan SportWagon. 340 4bbl ja ST400 kartiolukkoperällä.
    Vielä kun sais leimaan ja radalle :odroll:
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kerran olen yhden V8 moottorin myynyt ja kyllä kaduttaa. '64 Buick 300cid HP nelikurkkuisella kaasuttimella ja alumiinisella imusarjalla sekä alumiinikansilla ja 11:1 puristuksilla varustettu tehtaan HP malli (250hp). Ja kyseessä on amerikkalainen V8 vakioautossa.

    Nimim. Jupe kertokoon lisää :mad: Onneksi se meni "only for those who knows".

    "Laanilla" mätänemässä odottaa "aito '67 korinvaihtoavo" Special (43569)/Skylark(44467) uutta tulemista.

    Ja Jyväskylässä vaikuttaa yhä "pötsin" entinen '67 4D Special jossa on nuo em. Skylarkin maski ja fenderskirtsit. Mielestäni se Specialin muovimaski (GS-tyyppi) sopi paremmin siihen ja toisaalta fenderskirtsit eivät siihen korinvaihtoon sopineet.
     
  5. jn79

    jn79 3rd gear

    :wc: ...
     
  6. Jupe

    Jupe Gearhead

    Autotallissa '64 Skylark, tällä hetkellä kiinni perussetti eli 300 cid 2 bbl + ST300. Ja aivan siinä auton vieressä pukissa valmistumassa (kiitos PauliP) 300 cid 4 bbl High Performance kone joka on porattu .040" yli, Crower nokka, Crane sytkä ja pitkäputkiset peltisarjat. Molemmat koneet mallia '64 eli alukannet + imusarjat. Varsin erikoisvillejä suunnitelmia pyörii koneiden ympärillä mutta katsotaan mitä jalostetaan... Tänään on hallitukselta "saatu" tallipäivä joten eiköhän käydä antamassa tipuselle happea.
     
  7. jylppy

    jylppy Gearhead

    Kaverilla on tommonen 300 Cid skylarkki, + kontissa matkalla suomeen 72 avo skylark 350+350.
     
  8. jps

    jps 3rd gear

    Appiukolla on orggiskuntoinen -63 Skylark 2dht 215cid alukasi ja Dynaflow.
     
  9. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mulla oli projektina(liikkuvana) 90-luvun alussa Skylark 65´2dht cabriolet,siinä superturbine +300 kone.
    Rekkari oli VA-298,väri metsku tummanvihreä valkoisella rätillä.
    Kenellähän nyt?
    Oli jonniinverran ruosteinen peli.....
     
  10. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    kaverilla on myös tuollanen sportwagon, 65 ja 8 hengen mattapunainen kaunotar. chevyn 305+350 tekniikalla.
    komee farkku, kelpaisi mullekkin.
     
  11. vik227

    vik227 Gearhead

    mulla on -65 skylark 2D HT ollu alunperin 300cid+4vaihteinen kova laatikko.
    nyt uudempi buickin 455cid+th400
    alkup. suomiauto rek. ATJ-32
     
  12. eastwood

    eastwood 3rd gear

    Nettiautossakin myytävänä kyseinen farkku
     
  13. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    oli joo, mutta ei varmaan enää.
     
  14. chevrod

    chevrod 1st gear

    Kellään 72 Skylarkkia 350 koneella olis tommonen tulossa ja varukseen etukäteen kyselen akseli ja omapainoja niin ei katsastus rupee nikotteleen niistä.
     
  15. calkemp

    calkemp Gearhead

    Mulla on vm 72 skylark 2d coupe 350+th 400
    Otteessa omapaino 1690kg ja kokonaispaino 2170kg
    Akselipainoksi oli merkitty 0,940kg :rotfl:
    Lienee tarkoittaa 940kg?
     
  16. Kirves

    Kirves Gearhead

    Alkuperäiseen viestiin vastaten, mulla löytyy tommonen 300cid. alukansilla varustettu skylark vuodelta -64. Lisäksi löytyy 350cid. skylark custom convertible joka edustaa vuotta -72.
     
  17. maxy

    maxy 3rd gear

  18. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Puistolassa oli 80-luvun alkupuoliskolla talliin "unohdettu" 60-luvun puolenvälin 2-ovinen Buick, mahdollisesti Skylark. Alusta ja konehuone oli viimeistelty ajalle tyypilliseen tapaan, mutta ulkokuori oli hiottu osin pellille joka oli saanut jo pintaruostetta osakseen. Viininpunainen siitä oli muistaakseni tulossa kullanvärisillä pinstripeillä höystettynä. Myös M/T venakopat jäivät mieleen.

    "Onbuicks" varmaan tietää/muistaa ko. yksilön joka ainakin silloin sijaitsi kivenheiton verran Puistorilta länteen. Tiedä vaikka olisi vieläkin siellä.... 8)
     
  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ei ole varmaan sama auto joka oli Puistolassa Rintamasotilaantie-Takalantie nurkassa 91 (?) pressukatoksessa perä näkyvissä. Se oli muistaakseni pitkillä takavaloilla varustettu 60-luvun loppupuolen Electra tai LeSabre, mutta viininpunainen kuitenkin.

    Oma korinvaihto avo Skylark oli silloin yhden kesän siinä Vanha Yrttimaantien parkissa.
     
  20. MR.T-BIRD

    MR.T-BIRD 1st gear

    tallista löytyy -68 avo 350 tekniikalla.
     

Kerro tästä muillekin!