olds 307 ja konerempan jälkeiset käyynistely onkelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylähullu_maalta, 26.4.2008.

  1. elikkäs tänään meni koko päivä forssassa touhutessa ja tohkeilessa siinä toivossa jotta olisi buickin saannu kotio mutta sitten kun tuli h hetki ja piti kääntää avainta pyöri kone todella hitaasti, no eikun tulpat pois eikä parantanut tilannetta kokeiltua tuli 3 eri akulla joista ykis jopa uusi sekä johdon vaihdoin startilta akulle ja maa kaapelit tarkisteltu niin ja apuvirtaakin tuli kokeiltua
    ennen rempaa pyöri iloisesti mutta olisiko vika kuitenkin startissa ?
    kone pyörii ilman tulppia kampuran päästä räikällä aikas hyvin ja tulpat paikallaan vaatiikin sitten voimaa

    kerran kone jopa hörästi tulille mutta sammahti melkein saman tien bensan puutteeseen tämän jälkeen ei muuta kuin lupaillu, joten johdot ovat ainakin oikein ja sytkä edes siellä päin

    niin ja käykö tuosta 89 vuotisesta caprisesta oldisn koneen startti tuohon vm 83 buikkiin, välimatkaan autolle 300km joten huvin vuoksi sovitettavaksi ei viitsi viedä
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Mulla muuten kone hörähteli vaikka oli puolalle ja esivastukselle menevät johdot väärin. Ei kuitenkaan lähtenyt käyntiin. Heti kun sai johdoit oikein, starttasi heti..
     
  3. puolan piuhat kyllä pitäisi olla oikein... laitteessa perinteinen kärki jakaja ja puola lainattii ladasta, moottori kyllä lähti käyntiin mutta pyöriminen oli hyivn niukkaa ja täydenkin akkun volttimäärä tipahti 6 voltiin startatessa
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    hmm.. no joo kyllä toi tietty kuulostaa startti ongelmalta..
    Tai, sitten jossain on oikosulku joka lämpiää startatessa, ja syö virtaa niin pirusti että startti ei pyöri kunnolla, ja voltti mittari painuu alamaihin..

    Startti tietty itsessään vois tehdä tottakai just noin..
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    Olisko mahdollinen shimmilevy jäänyt japsistartin ja lohkon välistä pois tai eri startti tai vetolevy, mikä startti sulla on.

    Itellä just konehomma menossa ja lähti pyörimään kevyemmin kun laitoin 0.75mm pellinsoiron väliin, tais sitä ennen vähän pohjata kun ei lähtenyt pendiksikään kunnolla starttikehältä pois ja vetolevyt startit ym. on sieltä täältä hankittua osaa.

    Hajos se startti silti heti alkuunsa eli oli jo valmiiksi kipeä mutta shimmaus selvästi auttoi ongelmassa.
     
  6. täytynee purakka tuosta varaosa autosta ehjä irti ja tehdä perushuolto...
    startin valmistus maasta ei ole hajua mutta ainakaan ei simmilevyjä ollut välissä ja tuolla paketilla on ennenkin toiminut, en vetolevyä uusinut kun oli ehjän näköinen ja ensi talvena on joka tapauksessa laatikon vaihto edessä

    tosin voipi tuolla olla kyllä oikosulkukin, kun edellisiä omistajia on ollut ainakin talosähkö asentaja, puhelin verkko asentaja ja tee se itse mies
    on nimittäin jos jonkilaista kaapelia ja pari talon jakorasiaakin löytyi, näistä nyt purettu suurin osa pois mutta johto sarjan vaihto on edessä. pitäisi ensin saada vaan tänne keskelle suomea

    tosin kokeiltiin suoraan virtaa puolalle ja startin perseen mutta loppu tulos oli sama eli kieeeerrosssshiljaisuuusskieeeeeroooossshiljaisuusss
     
  7. hehhe.... syy selvis oli sitten joku täyttäny koneen akkuhapolla..
    et semmosta tallilla päin
     
  8. hyviä ehdotuksia... moottori ei kuulema pyöri mitenkään häävisti joten olisko liuskat ottaneet itteensä... ilmeisesti pääsee koneen purkuun
     
  9. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Se startti sopii noissa keskenään vaihtaa... Ja minulta olisit saanut lähempää lainaan startin...
    Et ilmeisesti sitten ollutkaan Sinä joka veti kärryn päällä ladaa eilen noin kuuden aikoihin moottoritiellä ideaparkin paikkeilla GM-farkulla??

    Multa saat myös kanspahvi-vammaisen 307 koneen edullisesti... (jos ei isompi koneen avaaminen innosta) :wink:
     
  10. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    tarkista solenoidin ja startin välisen kuparien kontakti
     
  11. juu minä siellä trailerin kanssa lada kyydissä toikkaroitten... vaan eipä löytyny startista tuo vika.... seuraavan kerran en enää minä aukaise tuota konetta saati kustanna, joku lyhyt pippelinen maksaa viulut
    kummasti hävittä yli 10 litraa happoa moottorissa äljyn voitelu kyvyn
     
  12. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    siis mitä vittua ootko tosissasi?
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    EDIT///
     
  14. nova70

    nova70 1st gear

    kyl taidat olla vähän sekasin koko jätkä vai meinasikko et ne olis koko kylän akut tyhjentäny siihen sun kotteroos ne akutkin on jo kalliimmat kun sun autos kun siellä ei ole rikkinäisiä akkuja ne on viety jo keräykseen aikoja sitten että kun kattot ny vaikka ne tiivisteet ensin ennen kun rupeet ketään syytteleen.
     
  15. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    käyntiongelma

    kaikille ihan vaan varmuuden vuoks muistutuksena,et toi nykyisen polttoaineen säilyvyys on maksimissaan n.3kk, et ei paljo nykyään kannata pitää tankkia täynnä estäen kondensiokosteuden tunkemista tankkiin talvisäilön aikana.toki huoltoasemat myyvät jotain stabilointiainetta bensan "uudistamiseen".

    http://www.roadmachine.fi/si1tt.html

    t.nimim.kokemusta on huonosta motin kevät-käynnistä
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    :eek: Mistä päättelet koneen olevan täynnä happoa? :eek: jos olis oikeaa akkuhappoa niin olis sieltä öljypohja puhki. Happo on painavempaa kuin öljy ja menis sinne öljypohjan pelliä vasten ja lopun voi arvata........... :cry:
     
  17. montego

    montego 1st gear

    Re: käyntiongelma

    Ja paskat,taitaa ne käyntiongelmat johtua muusta kuin pensan pilaantumisesta.
    Just lauantaina käynnistin harrastepirssin syksyn jäljiltä syksyisillä polttoaineilla ja hyvin pelittää,kaverin 600 thunder catti samoin,viimesyksyn polttoaineilla samajuttu hyvin toimii :poff:
     
  18. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    jospa se ei olutkaan akkuhappoa vaan vuotavien neulojen tuomaa benziiniä siellä ö-pohjassa..

    joskus yks tuttu kännissä kusi mönkijän tuorevoitelun öljytankkiin ( siis 2-tahti) ,ja perkele ihan oikeasti koneremontti siitä tuli.. olis edes ollu oma mönkijä.
     
  19. BuickGirl

    BuickGirl 1st gear


    auto on edelleenkin minun ei kenenkään jätkän...Testitulos aineesta saadaan pian...niin voin sinullekin sitten kertoa mitä se on ollut...
    Se on ihan sama ketä sinne on kaatanut ainetta tai yms.mutta siellä koneessa sitä kumminkin on.Tosi mikä tosi...Mene vaan katsomaan sitä autoa kun et tunnu uskovan..isäukko kyllä odottelee siellä...vai eikö pokka riitä muuhun kun täällä nimimerkin takana huutelemiseen...
     
  20. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    aspeni ja b kadetti rohnotti tuossa pihassa talven.
    Kumpikin lähti käymään kun vaan aikansa sahasi. Että kyllä talven huilannut pensa jotenkin syttyy.
     

Kerro tästä muillekin!