street B

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja BS105, 15.3.2008.

  1. Käkö

    Käkö Gearhead

    Viisihän riittää!

    Olishan se hienoo jos B-ryhmäkin ajais koko kauden!
     
  2. JHa

    JHa 3rd gear

    Se mitä olen kuullut ja jotain kuvia nähnyt on Erhomäen ooppelissa tulevaisuudessa putkirunko ja se taitaa olla B-luokassa kielletty. Taitaa mennä Outlawiin ja Lindvallin auto ainakin kävisi B-luokkaan.
     
  3. vode131

    vode131 1st gear

    Niin mitenkä se tuo putkirunko oikein määritellään? Kyllä ooppelissa on ihan itsekantava peltikori jonka sisään uusi turvakehikko on osissa hitsattu. Nykyisessä turvakehikossa on vaan hieman enempi putkia kuin edellisessä versiossa. Kardaanitunneli, tulipellit ym. ovat ihan normaalia peltiä ja kiinteänä korissa. Suuri osa pelleistä on tietysti muotoiltuna uudestaan mm. vaihdelaatikon viemän tilan vuoksi.
     
  4. JHa

    JHa 3rd gear

    Näinhän se varmaankin on, uskon että vodella parempaa tietoa!
     
  5. BS105

    BS105 1st gear

    tähän vois melkein sanoa että kaikki on katsojan silmästä kiinni,jos esim mun vanhasta tojotasta poistetaan putket niin eipä tuokaan enää kauheen hyvin mihinkään liiku kun ei oikeen pysy kasassa....
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Johan sen noi SFI säännöt määrittelee minkälasta pitää putkien olla tossa kabiinin osalla ja missä; ei siinä oo alkuepräiset rakenteet enää kuin tiellä.
     
  7. vode131

    vode131 1st gear

    Näinhän se menee kuinka vipottaja tuossa yllä sanoo. Säännöt vaatii sfi-häkkiä noihin nopeuksiin. Ja kuten myös Kulmalan carinassakin, niin kyllähän lähes joka kilpurissa pyritään rakentamaan kaaret siten, että ne toimii myös jonkinlaisena "runkona". Toisaalta alkuperäisyyttä kunnioittaen opeliin jää mm. osittain alkperäiseen tulipeltiin lasinpyyhkijöiden/moottorin paikat, toimivat vilkkuviikset ohjausakseliin ym. katsastuksessa vaadittavaa nippeliä jos vaikka joku hurja ruotsalainen haluaisi joskus sillä ajaa ihan rehelllisesti kadulla. Alkuperäiset sisälokasuojat, etuakselisto, ohjauslaitteet ym. pysyvät myös samana kuin ennen. No pikkusen pitää apparin puolen lokasuojaa loveta isompaa turboa varten. :lol:

    Timppa muuten soitti ja käski ilmoittaa tänne, että 2009 kesälle venyy asconan paluu radalle. Ja kaikista mieluiten ajaisivat tietysti b-ryhmää jos vielä mukaan mahtuu ja huolitaan. Toki muutkin luokat käy jos autosta tulee liian nopea b-ryhmään. :rotfl:

    Ja lopuksi vielä todettakoon että turha se on tehdä näistä kunnon kaasupohjassa vedettävistä katuryhmistä mitään uutta 8,5 sekunnin bracket luokkaa. Jos turvavarusteet vastaa auton nopeutta, niin antaa vehkeiden kehittyä. Moni hakee kuitenkin vaan omia rajojaan ja uusia ennätyksiä palkintosijojen tai kisan voiton ollessa sivuseikkoja. Jos tykkää vuodesta toiseen ajella sadasosien sisään samoja aikoja niin muitakin luokkia löytyy. Henkilökohtaisesti näen juuri jatkuvan teknisen kehityksen ja kokeilun erittäin kiinnostavana ja motivoivana. Tänä vuonna saatan olla b-ryhmän hitaimmalla laitteella radalla mutta kymmenen vuoden päästä ehkä jo toiseksi hitaimmalla jos kehitystä tapahtuu. :rotfl: = muilla menee kehitys takapakkia...
     
  8. BS 134

    BS 134 1st gear

    Ollaan kans motoparkkiin tulossa jos aurinko paistaa meidän risukasaan.....

    Tiukalle menee mut niinhän se aina....
     
  9. dc69

    dc69 3rd gear

    Yksi Audikin on tulossa..
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kiitos positiivisesta palautteesta.
    WCSCssa todellakin jatketaan katsastetulla autoilla ja katsastus/katsastamatta oleminen ei todellakaan tarkoita sita etta joku sarja olis juuri se OIKEA sarja :soosoo:
    WCSC on alunperinkin tarkoitetu vaihtoehdoksi FHRAn Street Cup;lle, ja sita samaa asiaa se edelleen ajaa.
    Toiselle sopii aiti ja toiselle tytar, vai miten se meni :odroll:
     
  11. audiman

    audiman 1st gear

    audilla ollaan tulossa motoparkkiin (ja muihinkin osakilpailuihin). hienoa jos saadaan riittävästi ryhmää kasaan SB-sarjaan
     
  12. STT

    STT 1st gear

    Varmaan sivuilta löytyykin,mutta kysäsen tähän väliin jos sais lyhyen ja ytimekkään vastauksen. Mitä turvavarusteita pitää olla autossa kun ajetaan B-ryhmää? Toki tähän vaikuttaa ajettavat ajatkin,mutta kiinnostais tietää kun mielessä pyöriny josko osallistuis omallakin johonki kisaan. (oma laite siis ihan katulaillinen 1,6 turboahdettu)

    Eli missä kohtaa kaaret vaaditaan? ym. ym.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ihan noin lyhyesti niin 11.5 ajassa menee toi kaarien raja eli alle sen pitää sit olla kaaret ja luokitellut vyöt ja siitä toi sit ajan parantuessa etenee isompiin vaatimuksiin auton ja kuskin turvavarusteiden osalta.

    Mut eka kerralla noissa riittää kunhan autossa on yleensä vyöt ja kuskilla luokiteltu kypärä. Muina ajovarusteina riittää sit tavallinen pitkähihanen pusero ja pitkät housut, tavalliset hanskat ja varrelliset kengät.
    Ja vaikka auto siis meniskin jo sillä eka kerralla alle ton 11.5 niin sen kisan saa ajaa loppuun sellasenaan ja muutokset pitää olla sit kunnossa seuravaan kisaan tullessa.

    Tossa noin äkkiseltään. Mut kannattaa kyllä lukea noi säännöt ja katella sieltä sit vielä miten autossa pitää olla tietyt jutut kuten bensalinjat yms. ja muutenkin kannattaa tutustua tohon säntökirjaan suht tarkoin :wink:
    Tuoltahan se löytyy:
    http://www.fhra.fi/dragracing/saannot.html

    Ja varikkohan tuolla kisoissa on avoin joten sinne kannattaa tulla kyselemään tiimeiltä lisää vaikka jo ennenkuin ite on tulossa ajamaan omaa eka kisaa :D
     
  14. crt.rp

    crt.rp 3rd gear

    BS 113:n KONEESTA OTETTU SAVUT!!

    Kone käy!Pikkusia lapsen tauteja kiusana,mutta paineenalainen työskentely on tehokkainta....Tänää faxasin ilmottautumiset BS:iin ja kaikkiin osakilpailuihin.Että enään toivotaan et lapsukset saadaa kuntoon ja pidän lupaukseni et B.ssä ajetaan.Tiedoksi Kulmalalle....Heh heh!Nähdään pian!T:Jani
    PS:Tavoitteena taas alle 17 sec. ajat...Viime vuonna kun ei päästy alle sen!Tosin ilmeisesti viritys oli kuin olikin onnistunut,kun tehot laski yli 50%...
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Re: BS 113:n KONEESTA OTETTU SAVUT!!

    Jos tehoista hävis yli 50 prossaa, niin sehään oli superonnistunut viritys, kun 20 prossan tehohävikkiä jo pidetään onnistuneena virityksenä. :poff:
     
  16. triniemi

    triniemi Gearhead

    Huhujen mukaan pääsis Street B ajamaan pitkästä aikaa oman kaavion eli viis ilmoittautunutta (jos kaikki tulee paikalle ja katsastetaan). Ei muutaku ahdot kohdilleen ja dumpit suhisemaan!
     
  17. audiman

    audiman 1st gear

    hienoa! ja ilmoittautumisaikaahan on vielä 13.5 asti.
     
  18. BS105

    BS105 1st gear

    Re: BS 113:n KONEESTA OTETTU SAVUT!!

     
  19. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kuullostaa hyvältä jos nyt jo on viisi B-ryhmäläistä ekaan kisaan!
    Hienoa!
     
  20. kairaaja

    kairaaja 1st gear

    Siis B-ryhmän kalustoa on varmaan monet tallit pullollaan( varsinkin niitä joilla ajettiin joskus ammoisina aikoina). :eek:

    Mitä sitten, jos oma auto ei menekkään alle 10 tai 9 sek? So what, eikö hauskan pito ole tässäkin luokassa parasta antia? :soosoo:

    Oikein tulee ikävä "vanhoja hyviä aikoja", kun autoja oli jotain +30 kultaisella 90 luvulla. 8)

    Sitä paitsi, eihän voi olla kuin 1 voittaja luokassaan :lol: .

    Kumit tonttiin ja sassiin.
     

Kerro tästä muillekin!