305 pölläyttää tyhjäkäynnin jälkeen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Luksu, 2.5.2008.

  1. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Eli siis 305 pölläyttää sinistä kun laittaa käyntiin ja saman tekee kun hetken käypi tyhjää, esim. liikennevaloissa ja lähtee siitä etenemään.Kone on kaasari ja saastelaitteet on kiinni.Kysymys kuuluukin et onko kone väljä tai venakumit sököt.Ja kun ajaa lievillä kierroksilla tai pitää paikallaan kaasulla hieman kierroksia korkeammalla,niin ei pölläytä yhtään.Mikäs ois järkevin,ajaa kampe suohon vai kokeilla jotain taika-ainetta, vai avata kansia?
     
  2. Nappula

    Nappula Gearhead

    Venttiilinkumit on kovettuneet ja jos paljon ajettu niin ohjurit myös väljät.
    Kai jotkut vaihtaa noita kumeja kannet kiinni moottorissakin mutta jos ottaa kannet irti niin on helpompi mittailla muitten osien kuluneisuutta, kannattaa myös selvittää paljon maksais kokonaan uudet täydelliset kannet nyky dollariinin hinnoilla.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Venakumit ilmeisesti. Älä aja suohon, äläkä laita taika-ainetta. Aja vaan , tai myy sellaiselle, ketä strattipöläytys ei ahdista. Tai vaihda ne kumit. Joudut ottamaan venakopat auki, paineilmaa ja tulppa-adapteri olisi tarpeen.. Tai sitten narua pyttyyn - niin kuulemma joku on homman hoitanut. Tosin narun pää kannattaa jättää ulospytystä :poff: Tai tulee todella kannen irroitustarve.

    Tuosta vaihdosta täällä lie ketju jossain kai?
     
  4. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Joo venttiilivarren kumit on männy. Ei ole paha rasti vaihtaa vaikka tuolla "narua pytyssä" konstin avulla.

    Eli työtahdissa mäntä sentin-pari alle yläkuolokohdan, tulpanreiästä narua sylinteriin niin paljon kuin kohtuudella menee ja sitten pyöräyttää koneen jumiin kohtuullisella voimalla. Ei karkaa venttiilit sitten mihinkään ja ei tarte kuunnella paineilman suhinaa, vaikka onhan tuo paineilmakin ihan hyvä konsti.
     
  5. narulla onnistui viimeksi vallan mainiosti ja jousiin ol vielä sellainen ulosvetäjän näköinen puristin. kerkes vielä launtain illaksi kylälle eikä pölläytellyt
     
  6. Luksu

    Luksu 2nd gear

    Mites,onko halukkaita tekeen moisen, ja korvausta vastaan luonnollisesti? Ja muokataan:Vanissa,eli ei hauskin homma...
     
  7. Luksu

    Luksu 2nd gear

    No niin, eli kysytääs vielä sellanen et oisko järkee syöttää kamppeelle vesisumua ihan vaan remonttia ajatellen.Ja toi laite on seissy ainakin syksystä saakka ja tietoa ei ole onko miten pitkin talvea käytelty... Ajoin sen oston/vaihdon jälkeen 250km. ja ekalla startilla ei pölläyttäny juuri ollenkaan.Kokeilin ensin et oliko myyjä just käyttäny enne kuin saavuin,mut kaikki paikat tuntu olevan kylmiä.Tosin sillä ei nyt ole merkitystä, vaan kuntoon ois saatava.Kehtaa kyllä laitta käyntiin ja se pölläytys ei haittaa,mutta kun valoissa seisoo vaikka vain hetken ja vihreillä lähtee,niin takana tuleva ei tykkää.Vappuna tossa Jkl letkassa varmaan jokunen huomas :odroll: Ja toinen asia liittyen vielä,niin ne saastelaitteet on paikallaan,mutta kaasariks on vaihdettu hiljattain edelbrock ja osa alipaineletkuista on irti,yllätys... Ja se tarra siinä nokkapellissä ei just oikein mua auta kun en noista niin ymmärrä ja haulla löysin vain vastaavan kuvan.Breakcleaneria suihkin litran ja se ei vaikuttanu käyntiin,auto lähtee hyvin kylmänä ja kuumana tulille,mutta kun viikko sitten leimasin niin happea oli just alle maksimin,eli ilmeisesti joko säädöt sekaisin tai vuoto jossain on?Tulpat,kansi,johdot ja pyöriä on uusia.Eli oisko jollain kuvaa tai tietoa jostakin kaverista,joka voisi vilkaista tota ja antaa diaknoosin mitä kannattaa ja mitä ei tehdä?

    Edit:Kuvaa siitä miten ne letkut kuuluis mennä... Jos joku haluaa tota katsoa,niin sen kuvalla ei ole mulle niin väliä.Paitsi jos :pinup: ja sinkku... :oops: :wink:
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jos se pölläyttely ei vielä niin sankkaa ole niin vaihda Kendallin öljyt koneeseen (näin minua neuvottiin) ja sitten STP:n Smoke Treatmentti perään. Ainakaan mun Vani ei pölläytä enää niin paljon käynnistäessä/liikkeelle lähtiessä..?
     

Kerro tästä muillekin!