Roadsport V8 (uusinta...)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja alteredmag, 16.1.2008.

  1. cossu44

    cossu44 1st gear

    Jep, lisää autoja vaan! Ettei sarja loppuisi autojen vähyyteen...Äänimaailma olis varmaan paikallaan jos kasit pääsis liikkeelle omana lähtönään. Montakohan autoa pitäisi paikalla olla ja olisiko ylipäänsä aikataulun puitteissa mahdollista?
     
  2. tuskin on toivoo omista lähdöistä kun ens kaudella ne minit vie rata-aikaa entisestään. Mun mielestä on ihan hyvä, että kasit ja aat seilaa sekaisin. Saa vähän enempi radan täytettä noihin Kemoran ja Botniaringin kisoihin.
     
  3. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Joo,samaa mieltä,kasit ja A samaan lähtöön vaan. Sitten on erihomma,jos tulee lähtöruudut niin täyteen,että pitää alkaa karsintaa suorittaa,mutta tuskin nyt ihan heti niin. Ja kun on paljon autoja,niin aina löytyy paremmin suunnilleen samoilla vauhdeilla oleva kilpakumppani-ja sehän on tuon homman juttu. ja ainahan se on myös yleisölle hauskempaa katsottavaa,kun siellä kilvoitellaan lähituntumassa! -vai mitä spacetrucker :)
     
  4. kunhan en joudu sun taakke, siellä tulee

    A kuuroksi
    B nihkeetä päästä ohi, kun sun laiva liikkuu suorilla niin hyvin

    :rotfl:
     
  5. cossu44

    cossu44 1st gear

    Minkälaisia kierrosaikoja kasiluokassa on ajettu esim. Ahvenistolla tai Alastarossa? Ei ole tullut mistään moisia vastaan enkä ole viitsinyt laskeskella saatikka radan varressa kellotella.
    Onko kellään, missään, olemassakaan 17" peltivanteita, leveys vain 7" ja 5*4,75 jako. Alut jonkun verran kiven alla ja kalliita tietysti!
     
  6. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Sehän on tuo BMW:n ns.isojako käytännössä sama kuin 4.75" noissa GM tuotteissa. Itselläni on tuollaiset M5 bemun valssit. Luulisi niitä 17" olevan tarjolla,kun sehän on aivan liian pieni koko noihin kylillä liikkuviin tuuning peleihin-heh.. Tuloksia löytyy hyvin HRF:n etusivulta kohdasta kilpailut, siellä on 90-luvun lopulta lähtien tuloksia/kierros aikoja.
     
  7. jostain tuoreista Bemareista löytyy ihan 7x17 peltivanteita ja jakohan on riittävän lähellä Chevyn pikkujakoa, että uskaltaa pistää kiinni.
     
  8. cossu44

    cossu44 1st gear

    Kiitos! Tuloksethan sieltä löytyivät kierrosaikoineen. Ei tahdo aika riittää etsimiseen. Eikä aina taitokaan...
    Bemarin 17" vanne on hyvä vaihtoehto, jonka tiesinkin, mutta tuossa koossa kasituumainen lie kapein bemarilla. Ja pitäis olla seiska säännöistä johtuen eli yritetään laihduttaa autoa mahd. paljon.Aluvanteita toki löytyy vaikka kuinka mutta hinta on kova ja mielestäni musta peltivanne on racehenkinen (painava tosin). 350 kone rupeaa olemaan jo kasassa eli rahkeet ei tällä erää riitä rakentamaan 327aa,joka olis painorajojen puitteissa hyvä.
     
  9. T.N

    T.N Gearhead

    Ja jos on ihan normi peltivanne niin sen kestävyyttä kannattaa miettiä , murtuu meinaan aika usein pulttikehän ympäriltä rata käytössä....
     
  10. cossu44

    cossu44 1st gear

    Totta haastat! Taisi aikoinaan olla mm. Valianttien suurimpia ongelmia ratahommissa täällä kotomaassa tuo vanteiden hajoaminen.
    No, aluvanteet on tilattu, ulkonäkö ei ihan sellainen kuin haettiin
     
  11. Macho

    Macho Gearhead

    Mikä siinä on että peltivanteet ei kestä, sivuttaisrasitus mutkissa vai jokin muu?

    Milläs silloin ajettiin kun ei ollut vielä aluvanteita?
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Nascar vanteet ainakin oli joskus tuplakeskiöillä, siellähän peltivanteet on edelleenkin pakolliset. Nyttemmin taitaa kuitenkin olla "purpose built" peltsareita nascar käyttöön, mutta aiemmin tosiaan oli ihan vakiotyyppiset vanteet jossa just toi keskiöosuus oli vahvistettu. Eli ongelma on sielläkin tiedostettu.
     
  13. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    No niin,sinnehän on myös rx racing ilmoittautunut sarjaan-oikein! Meitillä tulee vähän kiirus saada tuo keksintö ajoissa nippuun,ainakin uudella koneella. Milloinkahan sitä oppisi tilaamaan osat ym. oikeasti ajoissa,se kun enempi sääntö kuin poikkeus,että sieltä tulee vääränlaista osaa aina silloin tällöin,mistä nyt tuleekin.. No katsotaan kuin käy. Ei muuta kuin pakosarjojen tekoon hop-hop!
     
  14. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Olikohan kellä viime viikonlopun 12-13.7.08 kemoran A/V8 luokan kisoista pätkiä? Varsinkin nuo startit kiinnostaisi nähdä katsomo perspektiivistä. -jostain kumman syystä... heh. ohjaamosta se ainakin näytti aika hurjalta se eka startin kolari ja eipä siitä taas paljon puuttunut,ettei ollut itsekin siinä rytäkässä! RSV8 431.
     
  15. mitäs siinä käytännössä kävi ? Tietyt autot näyttää olevan osallisena tälleihin suht usein :eek:
     
  16. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Hienoa kisaraporttia oli jälleen! Olihan tuolla MPST67:n kotisivullakin tuota stooria mutta lisää kuvia kaivataan myös täällä! Olikos kukaan paikalla?
    :odroll:
    Hiukan kohtalon oikkua taitaa olla että päivää-paria aikaisemmin eli 10.7 kävin itse tuolla radalla ensimmäistä kertaa elämässäni ja ajoin jopa kolme kierrosta ympäri.. Kiitos edelleen PauliP:lle auton lainasta! :D Ja tosiaan samana viikonloppuna tuo vuonna 1985 ensiautokseni löytämäni chevy tahkosi rataa nykyisen omistajan jalostamana kisaratsuna.. :lol:

    Upeeta!! 8)
     
  17. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Ei siinä sen pahemmin käynyt. Pojilla oli vaan hiukka liian kiire siihen paljon puhuttuun ekaan kurviin. eikä nämä herrat jotka osuivat ole muistaakseeni aiemmin muokanneet korirakenteita tuolla. Sen verran jytkähti kuitenkin,että hieman ripustuksiakin siirtelivät.. onneksi sain väistettyä ja sitten karkuun minkä pääsi! tuolla on tosiaan päivitettyä raporttia: www.chevelle67rs.net
    Toivottavasti saadaan apparalle mahdollisimman monta kasiluokan kilpuria radalle! Nyt ukot romut ulos talleista ja varikonmäkeen!! Ketä oli lähdössä? RSV8 431 ilmoittautuu..
     
  18. karra

    karra Double Gearhead

    Sain videokameran kovalevylle tuota kisaa ja sen mällinkin, mutta en ole kerinnyt purkamaan ja muokkaamaan ... tässä digikameralle tallentunutta matskua aika-ajoista ja harjoituksista:
    http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... 130117.flv

    http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... 130118.flv

    http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... 130119.flv

    http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... 0120-1.flv

    Jarin vannekin vääntyi ja piti toimittamani se L-Weldille oikaistavaksi mutta firma onkin nyt loma-aikaan kiinni - toivottavasti keritään oikaista ennen Ahveniston kisaa. Niin ja taisi olla nuo kolaripukarit saman kylän poikia kaiken lisäksi :D .

    Tässä yksi pätkä Historic-luokasta, muutama V8 sielläkin :wink: .

    http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... 130125.flv
     
  19. bb

    bb 1st gear

    Kappas olin päässy kärryineni historic pätkässä kuvaan.
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    Tässä nyt tuo Kemoran RSV8 eka startti jossa pikku kolari :p . Tuo filkka on widescreen-versio, en tiedä miten sen saisi näkymään litistettynä :odroll: , voi olla että tallennusvaiheessa jotain tarttis tehdä... noh opiskellaan lisää :) .

    http://s194.photobucket.com/albums/z171 ... tartti.flv
     

Kerro tästä muillekin!