th200r4 tietäjät!APUVA!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevy59, 6.5.2008.

  1. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Onko tarpeellista kestävyyden kannalta tehdä mitään "päivityksiä" venttiilikoneistoon tai muualle laatikkoon joka on ollut alunperin bensakoneen perässä mutta nyt 6.2 dieselin ravisteltavana,turbiini tietenkin on jo HD-mallia.Laatikkoon on tulevaisuudessa muutenkin remontti edessä lievästä luistamisesta johtuen niin samalla aukaisulla laittelis kaikki.Lootan vuosimalli on -86.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä siihen kannattaisi sijoittaa laadukas shift kit ja ainakin kakkosen servo isommaksi. Tohon saa myös leveämpää pantaa isompaa TV-boost venttiiliä ym. ja loikkariinkin kannattaisi laittaa yks kitkalevy lisää yms.
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Onko noita "hipo" palikoita käytetty joissain tietyissä malleissa ja saako ihan hyllytavarana kaupasta?Joutuuko koneistushommiin jos kitkoja laittaa lisää vai laitetaanko tilalle matalampi mäntä vai mistä lisätilaa?Millä vaihteella tuossa on panta kiinni?Onko tuommoiset osat kalliimpia,meinaan että kannattaisko sitten vaan vaihtaa seitensatanen tilalle niin olis jo vakiona kestävämpi?
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Niin onko se th700 R4 vakiona kestävämpi kuin th200 4R? :eek:
    Uskon vakaasti että ehjä '86 th200 4R kestää hyvin kunhan vaan perävälitys sopii niin että vaihtaa kunnolla.

    Seuraavassa linkissä ajellaan sillä th200 4R:llä pääsääntöisesti, joskin vaan kutoskoneilla :rotfl:

    http://www.youtube.com/watch?v=VneQFkT2 ... ed&search=
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Nii-in,onko se?Siis th700?Onhan tuo kakssatanen jo 22 vuotta pyörinyt farmarin alla,en tiedä onko sille tehty mitään remonttia koskaan,ei ainakaan viimeisen 11 vuoden aikana ole muuta kuin öljyjä vaihdettu.Perävälitys on 2.73

    Tietenkin on harhauttavaa puhua vakiolaatikosta jos ei sano mikä auto mutta tuossa videon puikissa tuskin oli vanerikylkisesta suoraan otettu laatikko paikallaan :rotfl:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei GN Buickin lootassa ole paljon eroa "tavis" lootaan.
     
  7. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Onko noissa jokin tyyppivika tai kulumisen myötä ensimmäinen oire että kakkonen ei meinaa pitää,siis noissa versioissa mitä farmareissakin on vai onko vaan sattunut niin huono tuuri että kaikki mitä mulla on ollut kakssatasia niissä on ainakin kakkonen luistanut,nykyisessä kolmonenkin.Ja yksi oli jolla ei oltu remontin jälkeen ajettu montaa kymmentä tuhatta,piti olla vielä ammattimiehen tekemä,kakkosta venytti kovemmalla kiihdytyksellä sekin.Jotenkin on vaan tullut semmoinen käsitys että 700 olis lujempi vakiona kuin farmarin vakio 200 4r.Laatikkoremonteissa olen vielä noviisi,yksi th700,yksi pg jotka molemmat toimii moittettomasti ja joskus vuosia sitten yksi th200 4r joka oli ihan harjoituskappale,kahdesta räjähtäneestä kasasin yhden enkä edes tiivisteitä laittanut uusiksi,silti se liikkui mutta kakkonen luisti siinäki :poff: eipä silti,ei sen suhteen edes ollut kovin suuria odotuksia,semmoinen kinttaat kädessä tehty harjoitus kun oli.Onko panta kakkosella kiinni,jos on niin onko hyötyä laittaa isompaa servoa ja/tai leveämpää pantaa jos ei ole shift kittiä?Siis,karsastanko turhaan kyseistä laatikkoa,auki vaan ja master kittiä sisuksiin?Kun en tiedä niin kysyn viisaammilta.
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Pantaservoa on useampaa eri kokoa eri versioissa. Samoin niissä on käytetty kumisia huulitiivisteitä ja sitten niitä katkaistuja vakiomallin tiivisteitä.

    Mulla oli kerran kakkosen luistamisongelmia korjatun th200 4R:n kanssa. Kakkonen hävisi kokonaan sisäänajoan jälkeen. Vaihdoin isommalla männällä ja pidemmällä tapilla varustetun pantaservon, alkoi pitämään todella napakasti sillä samalla luistanneella pannalla ja pantarummulla.

    Myöhemmin huomasin että siihen alkuperäiseen pantaservoon oli laitettu jossain vaiheessa (itsekö, en muista enää) tavalliset tiivisteet. Ne eivät tiivisty ollenkaan sellaisessa pantaservossa joka on mitoitettu huulitiivisteille.

    th700 R4 laatikoita on tietysi enemmän korjailtu, mutta niissä ainakin on ollut todella paljon vapaakytkin, pantarumpu, planeettapyörä yms. rauta-ongelmia. Mutta voihan ne rikkoutumiset toki johtua käytöstäkin eikä rakenteen heikkoudesta. th200 4R laatikoissa ei noita ongelmia juurikaan ole näkynyt mutta totuudennimissä on vähemmän kokemusta niistä.
     
  9. terence hill

    terence hill Gearhead

    Chevy59:lle siitä levyjen lisäyksestä,kyllä tulee koneistuskeikka jos et haluu tilata pirun kalliita ohuempia välilevyjä.Ite olen hionu tasohiomakoneella niitä ohuemmiksi.Muutenki tuosta välilevyhommasta niit on hyvä olla eri paksuuksilla et pääset niiden kytkimien toleranssien alarajalle.Tehdas on ilmottanu aikamoiset heitot niihin toleransseihin.
    Piti enstex kokeilla niiden levyjen tekoa ohuemmasta teräslevystä mut ku ne pitää karkaista ni ei onnistunu kotikonstein.
    Olen samaa mieltä ku mutamies ja pauli et 200r4 o hyvä laatikko,ne ku molemmat levittää pöydälle ni kakssatases on vähemmän osia->yksinkertaisempi aina parempi?!
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei noitten levyjen lisäys ole tarpeellista. Orkkismäärä toimii vielä aabaut 10 sekan härvelissä.

    Ja kyllä tosta 200R4 toosasta saa enemmän osia "irti" kuin 700 toosasta :odroll: .
     
  11. olds79

    olds79 3rd gear

    Niin onko se th700 R4 vakiona kestävämpi kuin th200 4R?

    tuohon en ota kantaa, mutta itellä on ollu useita 200 4R laatikollisia vehkeitä esim vani,scottari ja muutama farkku ym, niin ei oo yhessäkään ollu laatikko ongelmia.
     
  12. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ok,kokeillaan nyt aluksi ihan masterkitillä kuntoon,jos luistelee vielä niin sitten isompaa servoa.
     
  13. tomimk

    tomimk 1st gear

    TH200 ison koneen perään...

    Tossa lootassa on ainakin kaksi tiettyä ongelmaa: Pehmeä Staattorinakseli ja siihen liittyvä planeettapyörästön kuori. Nämä ovat useimmiten pooreiltaan kuluneet. Staattorinakselina saa karkaistua kisaosaa (itselleni sattui huonosti sopiva malli.., Momenttitukena toimivan tapin koneistus oli hieman sivussa...) Karkaistuilla hampailla varustettu planeettapyörästön kuori oli kyllä hyvä.

    Muutoin loota on kuulemma lähes yhtä pomminvarma, kuin TH350!
     
  14. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Joopa joo,remontti tuli tehtyä ja venyttää kakkosta ja kolmosta kovalla kiihdytyksellä edelleenkin muttei niin paljon kuin ennen remonttia.Normaali ajolla vaihtaa oikein.Muutama kitkalevy oli kulunut melkein loppuun joten kaikki kitkat ja välilevyt tuli uudet sekä tiivisteet vaihdettu ja nähdäkseni kaikki meni ehjänä paikalleen,testailin vielä paineilmalla.Kokeilin jatkaa servon tappiakin 1.5 milliä testiajon jälkeen,siitä oli hiukan apua,se on kolme viivainen,onko vielä pitempiä olemassa?Kannattaisiko jatkaa vielä saman verran,näytti siltä että rumpua oli sorvattu.Kumpi servon männistä on kakkosen?Pienemmässä rautamännässä tiivisteenä oli semmoinen katkaistu teflonrengas ja muissa stefan mallinen.Rautamäntä oli 54.5 mm halkaisijaltaan,onko niitä isompia olemassa?Onko tuossa nyt semmoinen ilmiö että ykkönen löysää oikein pois mutta kakkonen ei kytkeydy tarpeeksi aikaisin lyhyen servotapin vuoksi-> luistaa,kolmoselle vaihdettaessa kakkonen poistuu liian aikaisin samasta syystä->luistaa kunnes kolmonen kytkeytyy?Vai mikä v***u tuota riivaa,alkaa kohta mennä usko noihin kakssatasiin kun ei ole koskaan päässyt ajamaan kunnolla vaihtavaa 2 satkua,en omaa enkä toisten remontoimaa.Talvella tein remontin 7sataseen joka vaihtoi eri terävästi vaikken edes shift kittiä laittanut.Sanokaa mikä tuossa mättää,en osaa enää arvailla...
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se rautamäntä on accumulaattori ja yleensä se poistetaan käytöstä poistamalla se tiivisterengas ja tukkimalla alumännästä se pikku reikä. Alumännän pienin halkaisija on kakkoselle ja mitä suurempi se on niin sen terävämmin kakkonen ja kolmonen menee päälle. Ykkönen on päällä joka vaihteella kun mennään eteenpäin. Kyllä toi on oikeasti hyvä ja kestävä toosa mutta se vaatii myös hyvät osat ja ehdottomasti hyvän shift kitin!!
     

Kerro tästä muillekin!