Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Noi oikeet kitkat ei ole kesärenkaita,vaan ovat liian pehmeitä.Mulla on noi Duelerit itellä 285/75/16 ja on hyvät,kehuvat designiä esim. BFAll Terrainia paremmaksi. Tolla Kanella on kans Duelerit ja kyllä sekin niillä on päästelly menemään hienosti.
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Renkaista ...

    Hi!

    Riku ( rkr ) tervetuloa joukkoon vaan. :poff:

    Noista renkaista sen verran...että riippuu paljolti käyttö olosuhteista ...mitä kannattaa alle laittaa. Jos ajaa pääsääntöisesti hyvin hoidetuilla pääteillä Etelä Suomessa niin noilla M+S tietekin pärjää.
    Vaan jos oikein talvi oloissa liikutaan ja vielä välillä noilla pienemmillä sivuteillä,niin kyllä oikeat talvirenkaat nastoineen on paikallaan. Tuolla 4 WD:llä kyllä yleensä pääsee eteenpäin,mutta tuon 3 tonnin massan hidastuvuus on heikko jäisellä tienpinnalla noilla kitkapinnoilla. :) On meinaan eroa kuin yöllä ja päivällä jos alla on nastoitetut Hakkapeliitat tai vaihtoehtoisesti leveät M+S ...nimimerkillä kokemusta asiasta on. :poff:
    Sitten toinen mikä on täälläkin joskus aiemminkin tullut esille,niin noilla maantiemallin ...ei nappulapintaisilla... renkailla tuo on mukavampi ajella (rauhallinen ja hiljaisempi ).

    Eli jos mahdollisuus on niin kesärenkaikisi pitkäuraiset ... maantiemalliset kesärenkaat ja talvella oikeat talvirenkaat. Vaan taas pätee tuo sama vanha juttu ...jokainen tekee valintansa omien tarpeidensa ja lähtökohtien mukaan. :D

    Ps. Riku. Jos otat uudet alut sieltä jenkkilästä,niin ota Kromipintaiset...on helpompi pitää siistinä (täällä meidän oloissa).
     
  3. rkr

    rkr Gearhead

    Taitaapi olla sitten tuo dueler jota kokeillaan. Autossa on nimittäin alla jotkut 20" kromikiekot jotka ei ole ihan oman maun mukaiset joten toiset vanteet menee joka tapauksessa hankintaan. Ajo on pääasiassa asvalttititeitä. Tuo pysähtyminen olisi kyllä syytä saada kohdilleen, tai olisikohan karjarauta paikallaan niin ei subu kärsi niin paljoa jos pito loppuu keskes :odroll:

    Cheers, Riku
     
  4. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Mulla on Riku pari kuvaakin omasta noilla Duelereilla,laita osoite jos haluut kuvia!
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Mullakin on Duelerit alla, ei oo valittamista
     
  6. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Vielä renkaista

    Tere vielä!

    Oikeastaan suurin ongelma talvella noilla leveillä M+S on,että pintapaine on niillä suhteellisesti pienempi,kuin kapeammilla talvirenkailla joten mutkaisella tiellä ...samoin jarrutusten takia peili liukaaksi kuluneilla risteysalueilla saapi kyllä olla kieli keskellä suuta... meinaan toi massa tosiaan vie (tai mene mihin haluaa )jos ei ole kitkaa tarpeeksi.
    Useimmilta turhilta sydämmentykytyksiltä tai hiuksia pystyyn nostavilta tilanteilta välttyy talvella ( josko noita talvia nyt vielä tulee ) nastarenkailla...jollei ei nyt tahallisen uhkarohkeasti halua kokeilla rajoja. :poff:
    No tietenkin "aja hiljaa" filosofialla pärjää kyllä melkein aina. :lol:

    Itsellä oli aiemmin kesäkummeina nuo Nokian maantiemallit ja nyt Bridgestonen jotkut "puoli kesämallit" = karkea kuvio. Oli noi Nokialaiset tosiaan paljon tukevammat (ei huojuntaa) , mukavammat ja hiljaisemmat.
    Vaihdan kyllä takaisin ens tilassa jotkut pitkittäiskuviolliset kesäpinnat (esim Michelinin Latitude Tourit tai vastaavat ). Mut kuten jo totesin...kukin tavallaan. :poff:
     
  7. kane

    kane 1st gear

    Duelerit on joo olleet vuoden alla ja tyytyväinen olen ollut. Kyllä tietenkin lumi/jääteillä tulee mieleen miten 3k kg massa pysähtyy jos hätä tulee... ei silti, en niitä talvikumeina pidä ollenkaan mutta pärjää yksillä renkailla...
    Yllättävän hyvä pito niissä suttijarrutuksessa on mutta vaikee sanoa onko muihin merkkeihin eroa testaamatta. Tuon Accelin ostin Topilta, K&N on vastaava, sattui vaan sopivasti niin ostin Topilta pois.
    Duelereista on kuvia tuolla mun linkissä.

    Jossei jousikorotussarjaa, millasethan gummit alle mahtuu isoimmillaan kun 2" palikkasrj alla?
    35x12,5?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt toi jäykkäakselinen on sitten leimattu ja hyväksytty tänne sarvikuonolandiaan.
    [​IMG]
    On se vähän saatanan korkea :rotfl: .[​IMG]
    Ja toi mun hylsy näyttää säälittävältä samassa kuvassa :oops: .

    Suomisäännöt teki autosta tosi nätin :eek: .
    [​IMG]
    Lokasuojat piti levittää sellaiset 15cm ja päälle piti laitta eteen valkoinen valo ja taakse punainen joka näkyy joka suuntaan :rotfl: . Jumalauta yleensä jos näkyy punaista sivullepäin niin viranomaiset näkee punaista :poff: .

    Etualeksi on Dana44 ja takana Dana60 levyjarruilla. Myyjän numero on nettiautossa jos rupes hinksuttamaan!!

    Toi rengasjuttukin on aika vinkeä, kun tuot maahan vehkeen niin alla saa olla mitä vaan ja ne kelpaa!! Sitten jos koitat jälkeen saada isommat pallot niin saat nenääs jos uskallat kysyä lupaa :mad: .

    Samalla tavalla tehdyn Subbarinkin saa siis leimattua!!
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

    No voi hyvää päivää mikä mörkö. :lol:

    On se vaan hieno...

    Ois itekkin pitäny laittaa samantien 295/75 R24.5 pallurat omaan alle. :lol:
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    siss ei jumankauta saiks ton kattilan suomes leimaa ja viel noil renkail :eek: :eek: minkä kokoset renkaat noi olikaa?
     
  11. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    On muuten helevetin hiano peli!!!! 8) 8)
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tällänen maa tää Suomi tosiaan on: rekisteröintikatsastukseen kun laittaa valmiiks renkaat + korotukset niin ei mitn ongelmaa. Omassa Suburbanissa otteessa kokona 315/75/16 renkaat vakiokokoruudussa, vaihtoehtoisena 285/75/16 tai 35/12,5/16,5 8) . Korotuksia ei oltu edes merkitty otteeseen( Pro Compin 4" setti) :eek:... Itse kun kävin ensimmäistä kertaa katsastamassa autoa laitatin korotukset otteeseen. Jälkeenpäin asia onkin jo hieman vaikeampaa, vaikka kyseessä onkin k-a. Täälläpäin välillä pyörii punanen Dodge Rami, siinä on korotuksia n.12 tuumaa, renkaina oon nähny 37/14,5/16 Creepyt. Huhu kertoo että välillä on ollu alla myös 42" Super Swamperit :D :D . Se on KORKEE, näyttää meinaa mun Subbe ihan micralta sen rinnalla :poff: . Käsittääkseni Dodgessa on kaikki otteessa. En kylläkään tunne kaveria, eli tosta "laillisuudesta" en mee takuuseen. Komee se on jokatapauksessa!
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    toi voi viedä kyl pikkusen soppaa noil renkail ja tol korotuksel :eek:
    ei varmana pääse alle 20 litran satasel vaikka laittas mummon rattii :cry:
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuskimpa kukaan tollasta hommaa jokapäiväiseen ajoon :rotfl: .
    Rinkulat on 38" korkeat kaikkien maastogummien äidit eli Super Swamper:it.
    Ajelin joskus yhdet 38" gummit loppuun vanhalla 6.2 turbo stepparilla, eikä se kuluttanut normaalia enempää.
    Tossa kuvassa on alla 44" Boggerit.[​IMG]
    Tuli ajettua toi huussi raision keskustaan tankomarkkinoille näytille ja eikös tullu aamulla polliisit vastaan mutta ei niillä ollu haluja ottaa selvää saako tollasilla ajaa kun ne ei lähteny perään. Tai sitten ne ajoi ojaan kun nauratti niin paljon :odroll: .
     
  15. persus

    persus 3rd gear

    kuka tarvis subun kolmatta penkkirivii (beige nahka) ja koneen muovi koppaa?? lähtis aseveli hintaa! tarjoustenb perusteel!
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    no mun ei tarvinu heittää subuu ku 33" virsut ni kulutus pomppas monta litraa :eek:
     
  17. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Eilen herkes pari vuotta satunnaisesti kiukutellut vakionopeudensäädin toimimasta kokonaan (autohan on -96, 6.5td). Kattelin hieman manuaalista, että PCM käyttää cruisen ohjauksen input signaaleina:
    -Kampiakselin asentoanturi
    -Jarrupolkimen kytkin
    -cruisen viiksen namikat
    -auton nopeusanturi (VSS)

    Voisi kuvitella, että noista ekasta ja viimeisestä tulisi vikailmoitus jos niissä olisi vikaa. Jarrupolkimen kytkin toimii (ainakin jarruttaessa pudottaa kierroksia). Joten jääkö todennäköisimmäksi vikapaikaksi viiksi, vai onko jarrupolkimella useampikin kytkin/kosketin.
    Olisiko ehdotuksia mistä kannattaisi alkaa purkaminen ensimmäisenä?
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Mä alottasin jarruvalokytkimestä, siel on muistaakseni kolmet kärjet...
    Helppo vaihtaa :rotfl: ei tartte ees työkaluja :poff:
     
  19. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Mutta kourat saa olla tavallista notkeemmat :rotfl: niinku muissakin näppituntumalla tehtävissä remonteissa
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos toimimatonta nopeusmittaria jo "käsitelty" täällä?? Piuha on jakiksessa kiinni, mutta yhteys ei toimi ja mittari ei inahdakkaan mihinkään. Trippimittariin on ilmestynyt oikeaan reunaan 1 eli se on toiminu hetken.

    Milläs ton saa testattua että mistä pätkii?? Ei ole oikein nää sähköhommat hanskassa :oops: .
     

Kerro tästä muillekin!