Dartista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja bomber, 3.6.2002.

  1. bomber

    bomber 1st gear

    ajattelin hankkia tuollaisen 225 kutoskoneella olevan dartin. Onko kellään kokemusta kyseisestä autosta esim. kulutus, tehot yms... yleistiedoista? ja jos jollain myytävänä niin tänne vaan ilmoitusta.
     
  2. Slant6

    Slant6 3rd gear

    Kokemuksia on sen verran a-body mopareista ja kutosista että nelioviset suomi dartit ja valiantit on YLEENSÄ aika rapeessa kunnossa, eli kannattaa katella pohjaa tarkasti (itsekantava korirakenne). Myös sähköt tuppaa olemaan jotain tee-se-itse virityksiä ko. autoissa. Kutonen on hjuva kone, joskin varaosien saanti on yllättävän nihkeetä ja kun löytyy, niin maksaa (esim. jakopää 80€)... Kulutus on ittelläni täysin loppuun ajetussa (n.500tkm) 225 kutvosessa, c-bodyssä n.10-15l/100km.. Ja on manuaali. Riippuu sekin paljon rengaskoosta. Nyt on 215/75r15.
     
  3. JR

    JR Gearhead

    Itselläni oli ekana autona ´67 Dartti 225 kutosella ja automaatilla. Auto oli ympärivuotisessa käytössä, eikä suurempia ongelmia ollut. Laite oli talvella lämmin ja varma käyntiin lähtijä (jos akussa oli virtaa...), ja kesällä muuten vaan cool. Suorituskyky ei nyt päätä huimannut (145 hp/4000 rpm), mutta kyllä sillä liikenteen mukana pysyi. Bensan kulutus oli melko kohtuullinen, pääsi muistaakseni maantiellä alta kympin satasella. Oon tonne kotisivuille kerännyt vähän juttua dartista ja kutosista ( http://sivut.koti.soon.fi/jarirantala/dart.htm ), mikäli kiinnostaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: JR 2002-06-04 09:17 ]</font>
     
  4. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Itsellä on ollut alla sekä Valttereita ja Dartteja, aina kutosella tietty. Nämä ovat olleet mielestäni mailman parhaat käyttöautot, AIKANAAN! Kyllä nämä suomi A-bodyt ovat loppu ja sillä siisti.
    Tilaa californiasta 2dht kutosella, ei oo kallis auto ja tosi helppo pitää iskussa.
    Suomessa on pääsääntöisesti ajettu loppuun kaikki mikä on ollut varaa ajaa loppuun, ja tämä koskee kaikkia merkkejä.
     
  5. bomber

    bomber 1st gear

    Niin olen kyllä sen huomannut, että ei oikein tahdo löytyä kunnollista peliä =(
    Kerro lisää jenkkilän autoista esim. miten, mistä ja paljonko tarvii hynttiä? Taidan kääntyä johonkin 305cid puoleen, olishan ainakin oikeen kokonen :smile: Vaan ei näillä palkoilla taideta ajella kovinkaan isoilla koneilla ja käyttöjenkki pitäs saada! Niin ja jos jollain on ehdottaa jotain vaihtoehtoja niin olkaa hyvät.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bomber 2002-06-18 12:46 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bomber 2002-06-18 12:47 ]</font>
     
  6. JR

    JR Gearhead

    Moparia 305:lla voi olla hieman hankala löytää... Voisin kuvitella että kasi tekniikalla olevia dartteja olisi ihan asiallisiakin, kun ovat kuitenkin aina olleet hinnakkaampia kuin kutosmallit. Luulisinpa ettei amerikasta kannata lähteä mitään perus darttia tänne roudaan, paitsi jos löytyy joku todella hyvä yksilö. Erikoisemmat mallit sitten onkin hieman eri asia (GTS, yms.), niitä kun ei Suomeen pahemmin uutena ole tullut.
     
  7. fisu

    fisu Gearhead

    nykyään löytää jo gt:n pikkulohkolla 2000€, niin eipä tarvitse hajeskella niitä ameriikasta :smile:
     

Kerro tästä muillekin!