Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. forssi83

    forssi83 3rd gear

    mitenköhä ja mistä sais vedettyä takavaloille pelkästään vilkuille virrat ilman että että jarrut on samassa piirissä?
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Etuvilkuilta :odroll:
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Minkäs ikänen kippo? mul on tos 95:n kirjassa opastettu et gauges ja brake sulakkeet pitäs tsekkaa ja sen jälkeen ruveta mittaileen liittimistä mihin asti tulee vaihtovirtaa kun pyörät pyörii :poff:
    Yks vihje tietty vois olla se toimiiko vakionopeussäädin, jos toimii niin ainakin anturi ja siltä tuleva piuha on ehjiä cabiiniin sisälle asti.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Otithan huomioon (eli mittasit) rengaskoon aiheuttaman mittarivirheen myös trippimittariin?
    Mulla oli mailin kertoimena 1.71 noilla 285/75/16 renkailla ennenkuin modasin VSS bufferin näyttämään oikein tällä rengaskoolla...
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Vakionopeuden säädin...

    Heips!

    Josko toi on toiminut ajottain,niin viittaisi kontaktihäiriöön (kuluminen tai löstynyt ...hapettunut liitos). Tuo viiksi kyllä tulee ekana mieleen. Jos vika antureissa,niin luulisi olevan muitakin oireita silloin.
    Mitenkä noi viiksen muut toiminnot ??? onko se löysän/kuluneen oloinen (vaikka ei sinänsä ole ehkä suorassa yhteydessä toimintaan ).
    Tietenkin jos mahdollista niin testerillä vois katsoa ensin ( ajon aikana ). Itselläni silloin juuri ennen tuon pumpun vaihtoa,kun ajelin Kojon luo (se sama "nostajien" onkireissu joka meni pitkäksi :D )...ja vikakoodit oli päällä matkan aikana...lakkasi tuo pilotti toimimasta. Kotimatkalla kun oli uusi pumppu kiinni ja auto toimi taas kunnolla...alkoi pilottikin toimimaan. Elikäs kyllä nuo häiriötilat/vikakoodeja tietsikassa näköjään aiheuttaa muitakin toiminnallisia oireiluja :eek:
     
  6. ViHa

    ViHa 1st gear

    . Täälläpäin välillä pyörii punanen Dodge Rami, siinä on korotuksia n.12 tuumaa, renkaina oon nähny 37/14,5/16 Creepyt. Huhu kertoo että välillä on ollu alla myös 42" Super Swamperit :D :D . Se on KORKEE, näyttää meinaa mun Subbe ihan micralta sen rinnalla :poff: . Käsittääkseni Dodgessa on kaikki otteessa. En kylläkään tunne kaveria, eli tosta "laillisuudesta" en mee takuuseen. Komee se on jokatapauksessa![/quote]

    Lahden naapuri kylässä punainen Rami jota korotettu 10" ja 38" renkaat ettei olis sama vehe?? Mut alla ei oo ikinä kyl ollu 42" renkaita!! Mulle ukko tokas kun ajoin Chevyllä viereen "et tulitkos jollain Hiluksilla?!" Kyllä :mad:
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Juu, eiköhän kyseessä oo sama peli. En oo koskaan oikeen läheltä katellu Ramia, muutaman kerran vastaan tullu. Prisman pihassa näyttää erottuvan edukseen :wink: . Mututieto kertoo kans että Cumminsin kupeeseen olis laitettu "hieman" orkkista isompi turpo... :D. Sen rinnalla kyllä näyttää vähän reilummin korotettu laite vakiolta. Ton 12 tuuman korotuksen vedin ihan arviosta, oon tommosella 7 tuumaa nostetulla Ramia joskus ajellu, renkaina oli 36". Kyllä tää punanen on viel reippaasti korkeempi :eek: .
     
  8. persus

    persus 3rd gear


    otin huomioon :eek: :eek:
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

  10. persus

    persus 3rd gear


    harmi vaa ku toi linkki ei toiminu :eek:
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo hylsy on -93 eli ilman kompjuutteria tai jos sellainen on niin hyvin ovat jemmanneet? Äsken kun lähdin tallilta, niin kun pistin virrat päälle niin viisari yritti mennä nollaan mutta tipahti sitten alas. Eikä toimi kruisekaan. Mutta nyt hylsy on leimattu euvostoliittoon :rotfl: .

    Ja se jäykkäakselinen vissiin ostettiin tänään!!
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    Yleismittari varmaan löytyy kuitenkin? Kokeile ekaks tutkii sitä anturia, jos mittaa ohmialueella siitä molemmista navoista niillä pitäs olla jonkunlainen yhteys toisiinsa, sit jos on niin hyvä, sit voi viel kokeilla renkaat ilmassa mitata AC alueella tuleeko sieltä mitään ulos kun jakolodju pyörii, jos tulee niin anturi on hengissä. Se johto mikä siit lähtee on sellanen itsensä ympäri kierretty 2 napanen, (95 kirjan mukaan vaaleen vihree mustalla raidalla ja purppura valkosella raidalla, muisti sanos et ainakin 88 oli joku keltanen tms) se kuitenkin pitäs matkata sinne tulipellissä olevaan isoon liittimeen, sen jos ottaa irti ja mittailee samat kun äsken niin tietää onko piuha kunnossa, tai sit vaan mittaa sen ohmialueella päästä päähän ja tsekkaa kans ettei ole oikosulussa.
    Sit siitä tulipellistä hyttiin sisälle ei uskalla mennä enää sanoon enempää kun siin alkaa tulla eroja ton vuosimallin mukaan :odroll:
    Eiks kellään oo 93:n kirjaa?
     
  13. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Lahden naapuri kylässä punainen Rami jota korotettu 10" ja 38" renkaat ettei olis sama vehe?? Mut alla ei oo ikinä kyl ollu 42" renkaita!! Mulle ukko tokas kun ajoin Chevyllä viereen "et tulitkos jollain Hiluksilla?!" Kyllä :mad:[/quote]


    Eiköhän me vielä sille hiluksit näytetä... tai sitten ei :(
     
  14. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Väliaikatietoo aiheesta "nakuttava patti": se on purettuna nyt ja halvauksen syyksi selvisi 6/5 kaulan kuluminen lievään 6-7mm alikokoon,silleen epäkeskeisesti!! Eli se pauke johtuikin pääasiassa alakertaviasta,mutta olihan siinä mulla muutakin(nostaja,jousijuttuja).Kanget oli ihme kyllä silmämääräisesti OK,tokihan ne täytyy koneistamoon viedä ihan oikeaan mittaukseen.
    oiskohan ollut suuttimien kusemisesta johtuvaa,kun oli parissa muussakin laakerissa
    ylhäällä ja alhaalla hakkautumaa?!
    Öljynpaineet tietenkin oli kokoajan 40-50 psi,ja ne paranikin vielä nostajien vaihdon jälkeen!!
    Mutta täällä olis innokas ostaja nyt hyvälle kampiakselille!! Tarjouksia tulemaan...vai ostaisko Rokkiautosta sittenkin?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tänkjuu Kojolle kyllä yleisömittari pysyy ainakin toissea kädessä. Tuleeko siitä anturista muka vaihtoehtovirtaa liitin irti :eek: .

    Ja Joe Huntille sen verran että ei toi ole mitenkään ihmeellistä kun jenkkipoika ei juuri pannuja huolla ja vahda filttereitä saatikka öljyjä. Laakereitten kulumajäljetkin on ihan normaalia ja sellaiset löytyy ihan joka pannusta joka on käynyt! Veivien alapäät on taatusti kärsineet tosta!! Jos niitä joutuu paljon koneistamaan niin ne lyhenee samalla!! Sen taas saa korjattua jos vaikka sorvaa mäntien päältä siivun pois jotta voi huoletta nostaa ahtopainetta.
    Jos oikein hifin haluaa tehdä niin kokoat alakerran ilman m-renkaita ja mittaat sitten paljonko mikäkin mäntä tulee yli lohkosta ja sitten kaikki samaan mittaan!! Noissa on tehtaan jäljiltä todella paljon heittoa joskus.
    Luulen että hyvää kampuraa ei täältä ihan heti löydä ja ameerikassa kaikki on halvempaa kuin muualla ainakin toistaiseksi :rotfl: !! Tota saa myös takomallisena ja sekin jo vahvistaa koko alakertaa.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    :eek: 6-7mm alikoko, luulis sellasen pitävän jo aika sairasta kolinaa :eek:

    Joo siit anturista tulee vaihtoehtovirtaa (vähän) kun jakotoosa pyörii, siel jakotoosan sisällä kun on metallihampaita ja siinä anturin sisällä on käämit niin se on melkein kun tosi pieni generaattori
     
  17. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Näinpä se näyttää menevän niinkuin Mutamies totesi - ei "tartte"huoltaa juu...
    toi munkin pata on 01 vuonna toukokuussa ostettu Jasper Dieseliltä ja olikin sylintereiltään kuin uusi.Valopäät laittanu ilmeisesti orgissuuttimet (vaihdatin ne viime vuonna ja huollossa päiviteltiin niiden kuntoa)uuteen koneeseen,ei paljoa lohduta edes silloinen kahden vuoden takuu-prkl!!!
    Näytti olevan kampirauta laakereineen reilu 300Usd RA:ssa...
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo tossa mun pikapissa on jo kolmas kone :eek: . Viimeisin oli oikein Goodwrench pannu ja aika huono sekin on jos ei ilman huoltoa kestä :rotfl: .
    Veivien kauloissa oli sellaista 4mm väljää ja silti kone oli hiljaa pintakaasulla ja öölien tilalla oli vissiin STP tai jotain muuta amerikanmyyntimönjää :mad: . Turbossakin oli kunnon läpihuuhtelu kun ajon jälkeen putkesta tuli pari litraa ööliä ulos :rotfl: .
     
  19. mpon

    mpon 3rd gear

    Onko Tampereen suunnan miehet käynyt noissa keskustan parkkihalleissa, että mahtuuko niihin tällä 4x4 farmarilla?
    Toki muutkin voi kertoa, jos kokemusta...
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tänään kyllä viel toimi ku laitoin linkin...
    Offipalstalla on näköjään palvelinrikko, kait se tosta joskus tokenee... :eek:
    Tai sit ei :mad: .

    Edit: Juu, näköjään Offipalstan ongelmat onkin hieman suurempia, miehet siellä painaa hommia asian korjaamiseksi. Ehkä noi Rami-kuvat viel joskus löytyy...Laitan sit vaikka linkin uudestaan. :eek:
     

Kerro tästä muillekin!