V8-Gti-kiihdytyspäivä Alastarolla 31.5.08

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja ata, 28.5.2008.

  1. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    No tuo on sitten vaan omaa 'tyhmyyttä' jos ei kestä sitä, että vierellä on nopeampaa kalustoa. Ja jos vieressä on sellainen peli, että tanner tömisee ja ei kuule edes omia ajatuksiaan, puhumattakaan lähtökierroksista, niin antaa sen toisen mennä menojaan ja lähtee vasta myöhemmin perään. Aikahan lasketaan vasta siitä, kun lähtee liikkeelle.
    (Meikäläinenkin sössi ensimmäisen lähdön sammuttamalla auton viivalle. :oops: Sitten otin kierroksia sen verran, ettei varmasti sammu, kun luulin, että se lähtö oli pilalla. Mutta aika oli kuitenkin ihan kohtuullinen, jos ottaa huomioon, että 60 jalkaa meni reilusti sutimalla n. 0.4 s hitaammin kuin muissa lähdöissä. Ei auto nytkähtänyt niin paljoa eteenpäin, että olis valokennoon asti mennyt.)

    Tai no, onhan se kiva, jos saa 'päänahan', mutta meikäläinenkin sai tukanrajaan yhtä lähtöä lukuunottamatta kaikissa :poff: Mutta ei harmittanut yhtään. Oli kiva päivä, vaikka nahka kärähti vähän.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    yritin siinä v/o:na ollessani ajattaa porukkaa niin että olisi ollut suht saman oloiset autot radalla yhtä aikaa. helpotti meinaan se kolme riviä autoja just tota ajattamista.
    en tiedä oliko hyvä hieman valkata niitä pareja vai ei???
     
  3. repo

    repo 1st gear

    Kirjottelin jo tähän helvetinmoisen vuodatuksen, mutta kysyn nyt sitten kuitenkin vain yksinkertaisesti:

    Ketä se haittaa, ja miksi, että muutamat tuo 9-10 sek pelinsä paikalle trailerilla?
     
  4. kotu

    kotu Gearhead

    V8/GTI-päivä onnistui jälleen kerran. Ilmat oli hienot ja järjestelyt toimi.
    Kiitos järjestäjille, vapaaehtoisille sekä paikalla olleille valokuvaajille mm Mopoilija jne. Kuvat olivat tarkkoja ja selviä sekä niitä löytyi lähes jokaisesta paikalla olevasta kulkineesta.

    Tavoitteeni alittaa viikko sitten ajettu ET 19,2 alittui uuteen lukemaan 18,6, josta iloitsen. Kahdeksan euron viritys tuotti tulosta ! Reaktioaikojen treenaus on toinen syy miksi ajoin siellä, en siksi, että voittaisin naapuriradalla olevan - siihen on toinen peli :poff:.
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Mä oon kyllä vähän eri mieltä tosta traileri hommasta kyllä mä toisin hitaammankin kilpi vessan trailerilla ihan vaan sen takia että jos/kun jotain aina hajoo ja sattuu niin ei mun perse ainakaan kestä hinauttamista +150km plus että onhan se varmaan kivaa ajella sellasillakin vessoilla mitkä vie sen 30L/100km kun bensa on 1.56e/l vauhtipäiville ihan vaan sen takia että tulee respectia :odroll:
    Ei toi mun mielestä ole keltään pois vaikka toisit sen vessan helikopterilla eikös se ole tärkeintä mitä se menee, ja eihän toi mikään kisa ole vaan tarkoitus kellottaa omalle huussille aikakortti millä voi sitten elvistellä esson baarissa.vai mitenkäs se meni.
     
  6. IROC-Z

    IROC-Z Gearhead

    Tytön oma kommentti tapahtuneesta: "Otin siis Corvetten kiinni ja ajoin ohi ja mietin, että missähän välissä se maalimerkki tulee. Ei tullut... Mutta sitten huomasin, että prkl tie loppuu! Jarrutin ja sladissa pölähdin tien yli. Hiekka pölisi, enkä nähnyt mitään. Kun hiekka laskeutui, starttasin uudelleen ja olisin lähtenyt ajamaan, mutta edessäni oli ambulanssi ja hultoauto ja pirusti ihmisiä, jotka kielsivät minua ajamasta itse. Ja ei kun ambulanssiin."

    Tärkein asia: Kuski kunnossa (oli muuten kekkereiden nopein nainen)
    Toiseksi tärkein: camarosta meni ainoastaa etugummi puhki.
     
  7. destroyer-82

    destroyer-82 1st gear

    Aika kovan ajan laittanu mulle tonne Fhra:n sivuille :)
    86. H-D Spora 883
     
  8. kh72

    kh72 1st gear

    tais kellot olla vähän sekasin kun väyrys mersu meni 7 aikoihin ja escortti meni 9.2 ja 60"jalkaa 0.3 sek :rotfl:
     
  9. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    Escon oikee aika tais olla 10.5 / 217 , tai ainakin sellaisen näin joka tuntuis täsmäävän? Aikasta nopea anyway.. :wink:
     
  10. kh72

    kh72 1st gear

    escortti meni 10.3jotain, uusi ennätys.Kuitenkin oli aika liukasta toivotaan että kohta tulisi se täydellinen onnistuminen
     
  11. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Kyllä se osoittaa luonteen heikkoutta jos syynä ajamattomuudelle on se että vieressä on 10-8 sek kilpuri ja oma kulkee sen 14-12sek.
    Mitä sitten vaikka menisi 16sek?Ei tuolla ajeta kuin omaa aikaa ja KUKAAN ei saa pokaaleja kotiinsa.
    Jollain lailla ymmärrän tollaista piipitystä jos ajaa heads-up ryhmissä,mutta huonosti sielläkään.Mukana oleminen(oli sitten gti-testipvä,FHRA street tai WCSC-ryhmät) on suurempi saavutus.
    Ja jos haluaa olla kukkona tunkoilla ja varmistaa ettei vieressä ole kovempaa autoa kuin itsellä,pakko tehdä aika rautainen tannertömistin
    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    tai sitten taalat taskussa kiertelemään Street-varikkoa ja tekemään ostotarjouksia...
    Niitä saa oikeasti ostaa alle rakentelukustannusten....
     
  12. ata

    ata Gearhead

    No nyt on taas vikavalot nollattu ja normaalit tehot käytössä, täytyy vain selvittää että mikä tuon aiheuttaa. 2 kertaa on nyt käyty radalla ja täyskaasukiihdytyksessä kadulla laittomissa nopeuksissa tuo nappaa päälle ja pudottaa voimat alas, joku fibahan siellä täytyy olla kun toisen kerran jo kävi ja täsmälleen samat koodit tuli compuutterista ulos. Jenkkilän päässä ovat ajelleet samanlaisilla vakioilla jopa matalia 13s aikoja, itselle riittäisi korkeakin 13s aika. Kuvia ei ehtinyt juuri ottaa itse kun oli ajamassa, tuolla onnistuu yleensä vain jompi kumpi, katsominen ja kuvaaminen tai siten ajaminen, mutta olihan tuolta monilla hienoja kuvia runsaasti.

    Niin joo niistä trailereista, yksi kaveri oli tullut Hangosta ajamalla tuonne ja sitten toisessa lähdössä autosta hajosi laatikko... ja eihän siinä ollut muu auttanut kuin että toinen kaveri oli sitten soitettu hätiin Hangosta tulemaan trailerin kanssa hakemaan rikki mennyttä autoa Alastarosta, että siinä mielessä ymmärtää miksi monet tuovat auton valmiiksi trailerilla, vaikka olisikin ihan aito katuauto, riski on kuitenkin normaalia suurempi että tulee juuri esimerkiksi voimansiirron rikkoutumisia.

    Mutta toisaalta kun nuo street-ryhmät ovat menneet niin kauas oikeista katuautoista, niin näissä tapahtumissa on vielä vähän sitä vanhaa Hangon katuautokisojen meininkiä, vaikkei kyseessä ole kilpailu ollenkaan, ehkä juuri se onkin se koko homman idea, eli koska kyseessä ei ole kilpailu, niin hitaammallakin ja aidosti katuvehkeellä kehtaa ja viitsii lähteä ajamaan. Ja kyllähän näissäkin on hauska nähdä jo shown vuoksi muutamia todella nopeita laitteita.

    Tosin tilannehan oli se, että kovia aikoja tuolla ajettiin vain jos alla oli drag-slicksit tai neliveto (tai molemmat), takavetoisella ja katurenkailla ei kauhean kovaa päässyt, tosin yllättäen jotkut ajoivat uskomattomankin kovia aikoja jopa etuvetoautoilla ja katurenkailla (kuten eräs Fiat Coupe, josta ei olisi uskonut kulkua ottaen huomioon rengastuksen ja vetävien pyörien sijoituksen...)

    Tosin joillain taisi olla vähän turhaankin putket irti autoista...
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Vaikka noita Street kisoja on tullut katseltua kuskina tai mekaanikkona niin pakko sanoa että välillä kaipaa enemmän hajontaa kalustoon ja niiden kulkupuoleen.
    Ja jos katsomossa tuntuu että mitä toikin tuolla "luuskalla" tuolla tekee niin ei muutakuin ens kisoihin potta päähän ja näyttämään onko omilla puheilla takeita :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    "At the end of a raceday,there's only one winner,and he usually has the fastes't car"
     
  14. Fangio13

    Fangio13 Gearhead

    Juuri samaa kyselen: silloin kun suomalaisten perussynti kateus häviää ja ajatellaan mitä hyvää on omassa tekemisessä eikä sitä mitä naapurilla on paremmin- sitten kaikki kynnelle kykenevät voivat saapua paikalle hyvällä omalla tunnolla testaamaan sitä omaa Talbot Horizonttia johon talven aikana on laitettu lumikola takaspoileriksi ja putkistoon paremmin virtaava tarvikepönttö... 8)

    Ps. elämä on liian lyhyt negatiivisuuden etsimiseen
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Hyvä aika ja varsinkin loppunopeus näyttää Sporalle aika vinkeälle :rotfl:
     
  16. J.J

    J.J Gearhead

    Mitkä vikakoodit autosi antaa?
     
  17. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Elekkee elekkee tehkö pahhoo laullaa halavatun papatkin,tolla traileri kommetilla tarkoitan sitä et lisääntyy lisääntyy rupee olemaan niin herkkää kikotinta et ei niitä nyt mahottomia kilometrejä kannata ajella.
    MUTTA mutta kuhan olis katuliikenteeseen katsattettuja JA järjestäjä(t)pitäis huolen siitä et toi on kadunmiehen(naisen)tapahtuma eikä menis siihen et kohta ajatetaan(testaillaan)vehkeitä jotka rupee olemaan JO kilpureita joihin ei edes otetta saati et viimeinen katsastus tehty -83 kutosella ja rattimanuaali nyt reino morris ja molyromii ja kuituu.
    TIEDÄN et jotku vetää meloonit kuokkaan mielestäni noissa ainakin V8/GTI tapahtumassa täytyisi olla katsastus voimassa sitä miten sitä valvotaan se o eri juttu siitä voidaan spekuloida muutama sata sivua.
    Itte tulin ajamalla ja ei minua trailerit häiritse mutta Puten kanssa vähän samaa mieltä joistakin asioista koska on vähän vanhanliiton ajatusmaailma jos tota sanaa saa käyttää.
     
  18. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Eikö ole hienoo et huolta pidetään heti hoitoon vaan koska se on noissa tapahtumissa tapana.
    Kyllä itelläkin tossa tärisevässä kapiinissa oli vaikee tarkasti huomata maali,mutta koska tuolla on tullut tota rataa edes takas pyörittyä niin vähän jäänyt tuntuma kohdasta.
    Tähän vois sanoo et jos näet männyn havut on jo myöhäistä jarruttaa :odroll: huono hohhoijaa
     
  19. ata

    ata Gearhead

    molempien pankkien O2- eli lambdat (en muista koodeja ulkoa) ja MAF (0101) on mistä ne koodit tulee. Samat koodit tuli tuossa aikaisemmin kun kävin ratapäivillä ja kiihdytin Jurvan pääsuoralla täyskaasulla. Ei tule kuin täyskaasulla isolla vaihteella kovassa kiihdytyksessä, nyt siis jo toisen kerran sama, ei siis liene sattumaa. Katuliikenteessä ei ole syttynyt kun ei siellä tuollaisia kiihdytyksiä ole tapana tehdä.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Ne eivät mielestäni ole taphtuman hengen mukaisia. Paikalla oli heidän kaksipaikkaisensa. Johon ajatuksia oli kuulemma ostanut tapahtuman sponsorina oleva V8-Magazine. Tapahtumat tarvitsevat myös näitä yhteistyökumppaneita, jotka mahdollistavat tapahtuman tekemisen kohtuukustannuksilla ja ehkä ne muutamat kaksipaikkaisen ajot olivat niin meidän järjestäjien kuin kuskienkin etu.
     

Kerro tästä muillekin!