capricen takajarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja kylähullu_maalta, 20.4.2008.

  1. elikkäs tuli tuossa kevät huollon yhteydessä perehdyttyä jarruihin kun hiljakseen jarrutellessa jäivät jumiin ja nopealla polkaisulla taas lähtivät auki.. no nyt on vaihdettu uusi pääsylinteri mutta taka jarruista ei tahdo tulla ilma pois kirveelläkään, ilmaruuvit kyllä aukeavat mutta nestettä tulee kummaltakin puolelta niukasti ja polinta ei tahdo saada pohjaan vaikka ruuvi on auki. etujarruista tuli ilma komeasti pois
    ja takajarruja ei ole oikeastaan minkäänlaisia, ihmetyttää jotta onko uusi sylkky sonta jo valmiiksi vai joku muu
    niin ja autossa on normi alipaine tehostin
     
  2. idiot

    idiot Gearhead

    jarruletkut tukossa? :-?
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ootko jo kokeillut?? Ilmaruuvit kiinni ja pari NAPAKKAA polkasuu petaaliin, sitten ilmausta normi tapaan... Saattaisi auttaa, varsinkin jos BRAKE valo palaa kokoajan :)
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

  5. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Eikös siellä linjassa ole se takaisku tai hätäventtiili, joka lyö linjan tukkoon jos esim jarruletku katkeaa. Venttiilissä on joku kuula joka voi jäädä tosi juntturaan, eikä aukea jarrua painelemalla.
     
  6. täytynee perehtyä kunhan kerkiää, etujarrut ovat sentäs hyvät eikä puolla eikä mikään jää jumiin..... tuo rutasen ehdottama homma voisi ollakkin mahdollinen, kun ennen pääsylinterin vaihtoa takanakin oli jarrut
    elit tuo on ilmeisesti siinä haarottimessa joka on runkopalkissa pääsylinterin alla.
    perhana meinaa olla taas monta rautaa tulessa kun tuota veronkierto vankkuria rupesi nyppimään niin olikin sitten monta paikkaa nypittävänä, olis pitäny varmaan jatkaa entiseen malliin eli ajaa vaan ja radioo kovemalle jos tulee jokin sivuääni :rotfl:
     
  7. juu tuo ventiilili se on jumissa... tänään vasta alkoi killittää tuo brake valo kun joutui hiema ronskimmin jarruttamaan kärryä alamäkeen peruuttaessa
    no ei muuta kuin hirviä tohkeilu ja juu ei tule edes ennen takaletkua nestettä.
    eikun ventiiliä tohkeilemaan, on ollut kyllä uudesta asti oli sen verta kuppa syönny näyttäisipä tuo olevan purettavissa ja takapäästä sainkin sen auki rassattua mutta eipä enää paljolti ollut tehtävissä

    kiinosta ensiviikolla uutta rassata sinne, kun yksikään putki ei taatusti lähde ja ei taatusti tuokaan murikka ole ilmainen
     
  8. no niin elinten luovuttajasta lainattu ainakin ehjän oloinen venttiili... oli uusi sen verta suolaisen hintainen ja farmari kun vaihtuu parin vuoden sisään toiseen farmariin niin ei raaski panostaa

    no joka tapauksessa paljonko tuon tapin pitää liikkua ? ja missä asennossa tuon tapin pitää olla jotta neste kulkee takajarruihinkin.
    tappi tuntuisi noin sentin, tai no ei ehkä sitäkään liikkuvan

    täytyy tuo vanha jossain vaiheessa purkaa ja ehjätä varalle hyllyyb
     
  9. human62

    human62 1st gear

    Tapin asennosta en tiedä mutta nopea potkaisu jarrupolkimeen, ei niin että jää painamaan sitä vaan ihan potkaisu ilman että auto käynnissä tai että tehostimessa on painetta. Valo sammui ainakin minulla.

    Ensin ei sammunut ja aloin irroittamaan koko jakotukkia (suomenkielinen sanahirviö) jouduin lämmittämään yhtä juntturia ja sitten ajattelin olisiko lämpö auttanut-- :) oli auttanut nyt brake valo sammui poljinta "potkaistessa"

    takajarruja ilmatessa ei painettu poljinta aina pohjaan asti koska pääsylinterin mäntä työntää sopivasti sinne painetta muutenkin ja BRAKE valo ei silloin taas syty ja "tuki" nesteen virtausta... :D

    Toivottavasti tästä on apua.
     
  10. täytynee kokeilla... taitaapi mennä vaan uusiin puihin hilpettä
    jarru polin oli muutaman päivän kova sitten rupesi hirmuisen pehmeäksi, sitten yhden päivän aivan kivi kova ja nytten menee käynnissä lähes pohjaan, ei tahdo bootsin kärki alle mahtua ja jarrut ovat hieman lainausmerkeissä jarrut... niin ja yrittäessä ilmata katkesi ruuvi takasylinteriin

    ilmaa ei mistään tule ja tuo ventiilikin tuntuisi toimiva, ja kengät on säädetty rummun likelle, jäljelle jää että tuo halppis mallin pääsylinteri ei ollutkaan aivan paras mahdollinen. niin ja se jarruneste kannessa oleva kumi on venynyt aivan muodottomaksi ? vaikka nestettä onkin ollut aina riittävästi
    mielessä kävi että laittaisi vanhaan pää sylkyyn korjaus sarjan jos ei pykälää ole mihin jumittaa, niin ja tietenkin tuo takasylinteri ja samalla taitaa mennä pätkä putkeakin
     

Kerro tästä muillekin!