CEE ja REE yhteen ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja maverick, 16.10.2007.

  1. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Jos tuo See ja Ree ryhmä yhdistetään niin toivottavasti saadaan niin paljon kisaajia mukaan että se mahtuu myös fyyran kooste-reeveereehen. Eikös joka vuoden päätteeksi tuollainen plätty ole tehty? Vai onko siinä vaan ne ryhmät ja kilapiljat jotka on maksanu jonkin teeveemaksun ja sitäkautta vilahtanu virallisessa televisiolähetyksessä?

    Tai sitte tehrään piraatti reeveeree tuonne juutuupiin johna pelkästään see ja reeryhmän kilapailua.. Ja kenties jotain valikoituja otoksia yleisön "top alkohol" suorituksista..? :poff:
    (Ja parannettu/täydennetty painos kavereille jakoon..) :rotfl:



    :oops: ..sori oli ihan pakko! :lol:
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä toi ihan ite tehtäväks menee, eihän nyt REE Ryhmäläisiä päästetä niihin ns. virallisiin otoksiin :odroll:
    Jostain kun vaan löytyis samantasoinen ja yhtä ahkera videokuvaaja kuin Mopoilija on noissa normaali fotoissa niin olis aika kiva juttu ja uskoisin että moisen kooste reeveeree:n sais sit kyllä syksyllä kaupaks kaikille siinä esiintyville tiimeille ja Streetti faneille :wink:
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mattfolkilta kysytty. Mielellään ajaisi C:ssä, mutta jos muut ovat sitä mieltä, että D:ssä, niin mikäs siinä sitten auttaa, huono siinä kait on yksin ajaa. Esitti kuitenkin huolensa sen suhteen, ettei C:tä nyt vaan kokonaan lopetettaisi sillä verukkeella, ettei autoja ole tarpeeksi, ja toivoi, että se ensi kesänä olis taas voimissaan.

    Mun lääke tohonkin olis, että C ja D samaan, vaikka pienellä minimipainosäätelyllä, ja C:n & D:n nykyiset ahdetut sekä ilokaasutetut ja myös isoilla vapareilla olevat omaan luokkaansa. Veikkaisin, että moinen järjestely vois hyödyttää kumpaakin osastoa.

    Mut tollanen päätös on tosiaan normaalisti vaatinut ton nimenkeruun kaikilta C ja D-ryhmän osallistujilta ja ihan vapaamuotonen ehdotus kilailun johdolle. Sit jos ei joku nimeään alle laita, homma tyssää siihen. Joskus ollaan tollanen väsätty ihan käsin ruutupaperille, ja läpi män et hurahti.
     
  4. maverick

    maverick Gearhead

    Täytyy ottaa ruutupaperia mukaan kun torstai aamuna shaavutaan ee ämmiin ja kierrellä tiimit.
    Jotain pitäis keksiä että saadaan uusia Streetti autoja radalle ja vielä saatais vanhatkin pysymään. Onhan noita autoja taas tulossa lisää, mut millon? Toi kyllä eniten ihmetyttää kun isot miehet/naiset omistavat tehokkaita autoja, mutta eivät tuu kisoihin. Tonne kun meet esim.cruising iltaan siellä on heti joku vetämästä hihasta ja uhoomassa: Lähe kokeilee tota mun linttaa vastaan ja et varmaan pärjää! :eek: ja vielä isot miehet on tosissaan! Sit yks asia vielä, mistä tämä vanhempien kavereitten Fyyra vastaisuus on tullu? Mä oon ny kuullu aika monelta kaverilta jotka omistavat autoja jolla vois tulla ajamaan kisoihin että: Mä en ikinä tuu ajamaan fyyran kisoihin!
    Samat kaverit kiertää joka ainoossa Fyyran kisassa kattomassa, mut ei ajamaan tulla, pitäis varmaan keksiä jotain kannustus palkintoja että saadaan autot radalle!

    Anteeks, kirjotus virheistä!

    T. Juho Yijälä
     
  5. maverick

    maverick Gearhead

    Kyl varmaa me Ceetäkin voitais ajaa jos varmasti tietäis et loppukauden kisoissa on autoja, Taitaa tiukkaa tehä toi 5-autoa ja sit jos esim.1 laukee niin se on siinä.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tää on ainakin mun mielestä niin viisas ajatus että tota pitäis oikeesti puida nyt kesällä vaikka nykysin säännöllisemmin ajavien kuskien parissa vaikkapa jo tossa Nitrokisa-viikonloppuna sen jälkeen kun Streetit on ajanu omat kisansa kun siinähän sitä olis varmasti aikaa vaikkapa lauantaina pienelle palaverillekin ja jos enemmistö olis samaa mieltä niin ei kun luonnostelemaan ehdotuksen tapasta eteenpäin :wink:
    Eli saataskohan tonne junailtua joku kokoontumisen tapainen vaikkapa sinne REE:n varikolle jonkun varikkopilttuun kulmalle?
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tossa tosiaan tulee just tää taktikoinnin ja pieni kiusanteonkin mahdollisuus raadollisimmin esille tällä nykysäännöllä. Ilmottautuneita riittävä määrä, oma auto varikolla ja neljä muuta, miten pistetilanne, käynkö leimalla vai en? Eihän ton päätöksen kanssa sinällään ole kiire, tilanteen mukaan sitten paikan päällä, mut noi tarjotut pelimahdollisuudet oikeesti muutenkin arveluttaa. Viimevuonnahan toi anomus ja päätös tehtiin jo aika alkukaudesta, vai oliks se EM kisoissa, koskevaks sitten koko loppukautta. Kilpailun mielekkyyden kannalta toivoisin kyllä mieluummin yhtä isoa ja täyttä, kuin kahta pientä ja vajaata kaaviota.

    FHRA ON PERSEESTÄ. Se tuntuu joillekin olevan sellanen absoluuttinen totuus niinku, että amerikka on perseestä, täysin riippumatta siitä mitä on tehty ja mitä tapahtuu. Hokema, jota ilman sua pidetään jollain lailla yksinkertasena. Ite oon ollut enempi/vähempi mukana tuolta 90-luvun puolestavälistä lähtien, eikä ainakaan mulla ole kisatouhussa ollut FHRA:n kanssa juurikaan ongelmia. Joskus aikoinaan touhu saatto olla mielivaltasempaa, katsastukset sun muut, mut nyt homma toimii mun mielestä erittäin hienosti; on säännöt joiden mukaan edetään. Ajat on sen suhteen muuttuneet radikaalisti, ja nykyinen naputtaminen on loppujen lopuks aika pienistä asioista. Tie on tehty niin tasaseks tonne kisaan osallistumiselle kun vain mahdollista, poislukien sen, että osallistumismaksu maksettais ja kalusto haettais pihasta.

    Josko joku sais vaikka just tonne nitrokisaan masinoitua jonkun kokouksen tapaisen, johon siis pitäis saada myös kaikki potentiaaliset tulevat kuskit, ja tilat sekä jonkinlainen "esityslista" aihetta varten. Ihan vaan alustavaa mielipiteiden vaihtoa, ja joku lähtis hommaa vetämään. Outlaw-jengillähän on ollut tollasta toimintaa, hyvin tuloksin, ja luulisin, että tollanen streettipuolellakin hyödyttäis kaikkia osapuolia. Mut toi vaatis nyt sitä aktiivisuutta ja härkää sarvista tarttumista; löytyyks sitä joltain?
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Saaks ehdottaa? No, tietysti saa, eri juttu otetaaks sitä huomioon :poff:
    Eli ehdottaisin josko kolmikosta Käkö, vipottaja, Luigi ottais joku yksin tai kaikki yhdessä ikäänkuin vetääkseen hommaa kun kaikilla teistä on paljon kokemusta lajista, fhra:n kuviot ja toimintatavat on jo tuttuja samoin kuin ainakin jossain määrin siellä vaikuttavat naamatkin ja tarvittaessa toimistokin on lähettyvillä ja löytyykin sit varmaan ilman navigaattoreitakin :rotfl:
    Ja jos kokoonnuttais jossain kisoissa niin siihen me voitais tarjota yhdeks pitopaikaks meitin Bat-bussia legendaarisena Streetti-varikon ikonina eli tarviiko tohon sen "virallisempaa" tai isompaa tilaa kun onhan siinä sit markiisin alla ja bussin vieressä lääniä ja sadekuuron sattessa sisällekin mahtuu aika lailla porukkaa eli varmaankin kaikki paikalle saapuvat. Keitellään vaan kahvia pannut täyteen ja varataan kohvia jääkaappiin sitä haluaville niin eiköhän siitä jotain sanailua sais aikaan ja ehkä eteenpäin vietäväks jonkun ehdotuksen tapasenkin :)

    Tossa alkuun pari ajatusta ja ehdotelmaa mietittäväks :wink:
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mä en lähde tollaseen vetäjäks, mtu muuten lupaan kyllä osallistua aktiivisesti. Mua arveluttaa toi pääkaupunkikeskeisyys tällasen asian ajamisessa, mielellään ehkä näkis siinä maakuntaedustusta, niin sais helpommin kaikkien tahojen hyväksynnän kenties ja vältyttäis tolta perinteiseltä "pääkaupungin herrat" asetelmalta? Mu toki jos ei muuten löydy, ja tarvetta kuitenkin nähtäis, niin sitten tostakin joukosta vois yrittää. Luulis kuitenkin löytyvän, eikä tarvi mitään sen kummempia entisiä "meriittejä" mun mielestä olla. Mä näkisin tollasessa tilaisuudessa mielellään niin paljon väkeä, että bat bussi jäis pieneks.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, mut se tai joku muu bussihan vois olla lähinnä kiintopisteenä kun onhan siinä sit varikolla tilaa ympärillä muodostaa siihen jonkunlainen kokouspaikka kun noissa kisoissahan kuitenkin olis sit aina valmiiks paikalla jo jonkinmoinen otos aktiivisemmin muutenkin kilpailevista kuskeista :wink:
     
  11. hejo

    hejo 1st gear

    Kannattaa varmaan itse kunkin noita mietelmiään kirjata jo himassa ylös että muistaa kaikki tärkeät asiat kokouksessa esille ottaa ja muutenhan tuollainen kokous on helppo järjästää,varsinkin hyvällä säällä Alastarossa riittää hiekkanummea "pyökkiparlamentin" kokoontua,mukaan vaan joku kirjoitustaitoinen kirjaamaan kaikki tarvittava ylös.. :odroll:
     
  12. maverick

    maverick Gearhead

    Jos tämmöstä puuhaporukkaa ollaan kasaamassa, niin meiltä löytyis MIES
    Cee puolelta tähän porukkaan ja jos häntä itseään vielä kiinnostaa liittyä suunnittelu puuhaporukkaan eli Timo Suojanen, Mies jolta löytyy kokemusta enemmän kuin muilta street miehiltä yhteensä!

    T. Juho Yijälä

    ps. Reen pistejohdossa 5-litrasella FJOORDILLA! :poff:
     
  13. TMO

    TMO Gearhead

    Eikös vähän tommosesta puhuttu keväkokouksessa, et kaikki ryhmät valitsisi edustajan keskuudestaan, joka sitten olis FHRA:n "kuljettajakokouksissa mukana tuomassa kentän kuulumiset ja muutosehdotukset tuonne pääkallopaikalle.
    Ainakin näin muistelisin puhutun.
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jostain muistelen nyt hämärästi moista lukeneeni. Liekö noin myös tapahtunut joidenkin ryhmien osalta? No, joka tapauksessa tässä ei välttämättä olis kyse samasta asiasta, eikä noiden henkilöiden välttämättä oltava samoja. Ja ainakin mun idea olis saada moiselle konferenssille mielellään laajempaakin osanottoa kuin tän hetken aktiivikisaajat, niidenhän kanssa palaveerataan varikolla muutenkin. Tähätimenä olis mun nähdäkseni paitsi pitää nykyiset kilpailijat tyytyväisinä, niin saada niitä mukaan myös lisää.
     
  15. mafo

    mafo 3rd gear

    en yleensä osallistu "politikkaan" mutta nyt on pakko sanoa pari sanaa.
    eli pikkulohkolla D ssä ajaminen on kun kusis housuihin, lämmittää vähän aikaa mutta sitten...
    9 sec auton tekeminen ei ole mikään kovin vaikeaa, mutta 8 sekunnin on jotain ihan muuta, puhumatta 8.5 sekunnista mikä tuntuu olevan "muodissa" D ssä nyt.
    Tarvis 1000 hv pikkulohko a 120 000 usd ja käyttökulut 500 e PER LÄHTÖ...
    Mutta jos esim laittais joku paino/ kuutiotuuma sääntö esim 3.5 kg / cui
    ja ehkä muita pieniä säätöjä, esim rengas leveydet niin asia olis jotain aivan muuta.
    muuten ajan mielellään D ssä jos ei löydy C autoja

    Kenneth
     
  16. köyhä

    köyhä 3rd gear

    Siinä on isolohkoilla ihmettelemistä :rotfl:
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tossahan se tän luokkien muutosajatuksen idea onkin että nyt kaikkein nopeimmat REE:t menee tosiaan noinkin lujaa mut ne on juuri sellasia mitkä tän muutoksen jälkeen ajais siinä ns. kovemmassa uudessa luokassa eikä vapari sbc ja bbc autoja vastaan kuten nykysin jos luokat yhdistetään ihan tämmösenään.
    Ja ton muutoksen jälkeen ehkä vielä aavistuksen hioen noita painosäännöksiä mahdollisuudet alkais olla kutakuinkin tasan nimittäin ei selkeesti kasin puolelle menevää vapari isolohkoakaan tehdä todellakaan helposti eikä myöskään ilman julmettua budjettia :wink:
     
  18. Henski

    Henski 1st gear

    Kumpaa tässä uudistuksessa nyt haetaan; Tasaväkisempää kilpailua vai isompia kaavioita?

    Jos tämän kauden kilpailijamäärällä C ja D jaetaan nykyisellä tai kaavaillulla tavalla on lopputulos sama. Toinen elää ja toinen kituuttaa. 11 autolla ei kahta kaaviota rakenneta.

    Yhdessä ajaessaan, ei ehkä absoluuttisia ajettuja aikoja katsoessa kovin tasaväkistä, mutta pitkässä juoksussa kentien yllätyksiäkin tarjoavaa kilpailua voi tullakin. Iso kaavio, enemmän yllätysmomenttia...

    Olisko tohon "uuteen" ahdettujen ryhmään kuinka nopeasti tulossa tarpeeksi kilpailijoita? Nythän niitä olis 3, rakenteilla muutama?. Houkuttelisko isompi moottorintilavuus/ilokaasun käyttö kuitenkaan niitä uusia kuskeja radalle ajamaan jo kasin puolelle ajaneita laitteita vastaan?? Voi olla...ehkä ei.

    Mites olis mahdollisuus yhdistää nykyinen B ja turboahdetut C/D-autot ja vastaavasti vapari C- ja vapari D?

    Parhaiden aikojen perusteella nykysäänöillä ja kilpailijamäärällä luvut olis ahdetuissa 12 autoa 8.4-14.2 välillä, joista 9 autoa 8.4-10.3 ja vapareissa kaikki 8 autoa välillä 10.2-12.7. Numeroiden valossa siis kärjen osalta tasasempaa ja kokonaismäärältään eläväisempää.

    MUTTA näähän on vain numerojumppaa ja spekulaatiota. Toisaalta nykysäännöthän on ollut jo pitkään voimassa ja autojahan riittää talleissa ja radallakin jonkin verran. Tärkeintähän on, että jo nyt ajavat kuskit on tyytyväisiä ja ketään ei uusilla säännöillä heivata pihalle.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tolleenhan toi menee ja hyvänä esimerkkinä tän vuoden tilannekin eli nytkin kokonaissarjan kärjessä on toistaseks kisoissa vasta kuudenneks nopeimman ajan ajanut auto.
    Eli kaikkea sattuu ja tapahtuu joten vaikka jollain olis osallistumisen kriteerinä jonkunlainen menestymisen tarve ja/tai mahdollisuudet niin kuten näkyy niin enempihän ton tosiaan pitäis olla vaan halusta kiinni tulla ajamaan ja sitähän tossa pitäis pohtia onks se sit luokkamuutokset tai joku muu millä homma toteutuis vai mistä se on kiinni monellakin sinänsä ihan riittävän auton omistajalla joilla ainakin periaatteessa vois olla kiinnostustakin ajaa myös kisoissa.
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Lyödäänkö samointien lukkoon jonkun sortin aika milloin vaikka Bat-bussille kokoonnutaan, mä voin lähteä äänimieheksi Ceen ja Reen puolesta, samassa sopassa ollaan...
    Tai jos joku muu siihen valitaan niin ihan yhtä hyvä, pääasia et saataisiin näitä asioita eteenpäin ja mietittyä miten molempiin ryhmiin niitä kilpailijoita oikeen saadaan lisää.
    Tän kisakauden osata näyttäis yhdistäminen viisaimmalta ratkaasulta, ens vuotta ajatellen pitäis alkaa toimia asioiden eteenpäin viemiseksi.

    Kirjootti Käkö, Ree-ryhmän kilapiljan nekaamikko.
     

Kerro tästä muillekin!