T-BIRD -89 Digimittaristo riivaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja fixmaker, 16.6.2008.

  1. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Muutenhan tuossa kaikki pelittää, mutta nopeusmittari ei.. Ja vaiva sitten tietysti kertautuu cruisen ja ajotietokoneen toiminnassa. Oma arvelu aiheesta tietysti kääntyy mittarin anturin paikkeille (hapettuneet liitokset, anturivika, etc.). Pakko silti udella ennen kuin lähtee jäljitykseen, notta onko kyseisissä systeemeissä aivan jotain yleistä tyyppivikaa? Ei sitten suotta tulisi rikottua rystysiä jos vika yleisesti piilee esim. ohjainyksikössä. Jos jollekin entuudestaan tuttu tilanne, niin vinkit on tervetulleita.
     
  2. ford59

    ford59 1st gear

    Tarkasta ensin vaihdelaatikon hännässä oleva mittarin anturi, ja sen johtoliitokset. Minulla kahdessa Fordissa kiukutellut hapettuneet liittimet anturissa.
     
  3. fixmaker

    fixmaker 1st gear

    Sinne suunnalle vikaa itsekin ensi epäilin, mutta liittimet olivat hyvinkin puhtaat ja yhteys niiden läpi toimi moitteettomasti. Anturille tulee kaksi johtoa, joista toiseen kai pitäisi tulla virta ja toisen mennä mittaristolle. Kumpaankaan vain ei virtaa tule. Liekö jostain löytyisi sähkökuvia aiheesta. Siis netistä...Oma etsintä tuotti tuloksena vain normaalimittaristolla varustettujen mallien kuvat. Tässähän oli se digisellainen...
    Toinen havaitsemani seikka oli se, että eurooppalainen (Scorpio) anturi olisi hyvinkin vaihtokelpoinen liittimen vaihdolla, mutta anturien mittailu tuotti taas uuden kysymyksen. Euromalli selkeästi pätkii sähkön sykkeeksi jota mittari sitten tulkitsee. Amerikkalainen ei tehnyt mitään havaittavaa. Mahtaako olla sitten useampikin vamma järjestelmässä?
     

Kerro tästä muillekin!