ihmeellisiä ostajia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja daimleri, 21.1.2007.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös tuosta pääse ihan yksinkertaisesti sanomalla: "Max. 3000 voin maksaa, onko turha tulla semmoisen rahan kanssa katsomaan?"

    Näin ainakin itse toimisin (ja toiminkin talokauppaa tehdessä, tosin hinta ei ollut 3000 enkä olisi sitä ehkä suoraan mukaan ottanutkaan). Siinä tapauksessa ei tarvinut lähteä jalkalistoja potkimaan.
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Joskus kun jotain mielenkiintoista on huomannut myynnissä ja jos ei ole ollut pyyntiä vastaavaa summaa rahaa,tavaralla hintaa vaikka 3500€,olen kysynyt että olisi 3 tonnia käytettävissä,lähteekö sillä?Ei se se vaikeempaa ole.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Voiskohan tänne ihmeellisiin ostajiin rinnastaa myös ihmeellisen asiakkaan.

    Naisautoilija toi auntonsa pesuu ja ajoi sen itse halliin sisään, nousi autosta ulos ja laittoi auton ovet lukkoon ja poistui hallista. En havainnut ovien lukitusta. Työn valmistuttua kuivausvaiheessa huomasin ovien olevan lukossa ja kävin toimiston puolella katsomassa, josko vaikka asiakas olisi siellä. Ei ollut, eikä tietoakaan ihin mennyt. Asiakkaan auto hallissa, ovet lukossa ja pari asiakasta jonossa.

    Noo eipä muuta kuin aikamme odotettuamme ja mietittyämme laitettiin tunkki auton alle ja suunniteltiin vehkeen vetämistä tunkin varassa pihalle. Homma vaikutti arkaluontoiselta, mutta kun yli puolituntia oli odotettu ja asiakasta ei vain näy eikä kuulu, niin päätettiin kokeilla. Silloin asiakas ilmestyi paikalle ja ihmetteli mitä teemme. No onneksi tilaneen selvisi ja nainen voisi ajaa autonsa pihalle.

    Ovea avatessaan tämä typerys vielä kehtasi kysyä, että kait sinä sitten pesit ja kuivasit myös oven välit. Meinasi siinä kohtaa olla hermot jo aika pinnassa. Kaiken näköisiä asiakkaita sitä maa päällään kantaa.
     
  4. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Uskomatonta. Nyt olen todennäköisesti nähnyt kaiken. Tämä seuraava keskusteluketju on käyty sähköpostin välityksellä minun ja "ostajaehdokkaan" välillä:

    O: terve peto, jos autossa ei muuta harvinaista olisikaan mutta se on todella harvinaista suomessa että jonkun etunimi voi olla peto(ei taida olla mahdollista)? niin todella harvinainen tapaus tuntuu olevan kyseessä voisi jopa uniikki tapauksesta puhua, vai mitä? suomessa ei ainakaan väestörekisterikeskuksen mukaan ole yhtään peto etunimistä henkilöä, eli nyt puhutaan jo lähes"ufo"ilmiöstä vai mitä? oletko ihan varma että olet vuolijoelta/suomesta päin kotoisin?

    Minä: Taitaa olla tylsää?

    O: terve alias"peto"nissinen-> suomen väestörekisterikeskuksen mukaan suomessa ei ole yhtään PETO etunimeltään olevaa henkilöä eli missä maassa asut?

    Minä: Peto sattuu olemaan yksi monista lempinimistä joilla minua
    kutsutaan, joten näin ollen sitä ei siis väestörekisterikeskuksen sivuilta löydy. Tämän ei luulisi kuitenkaan haittaavan sellasita henkilöä jonka nimi on napattu suomalaisesta elokuvasta?
    Korostan kuitenkin, että myynti-ilmoitukseni koskee autoani, ei
    lempinimeäni. Kiitos silti heränneestä mielenkiinnosta.
    (Myyjän nimenä Veka Hopea, tuttu Vares 2, tai siis V2 elokuvasta)

    O: onko me oltu sitten väärällä nimellä myymässä oltu jotain?
    sitä on lempinimiä kuule peto muillakin!
    eli jos toisten lempinimet koskee sinua noin paljon niin myytkö autoasi sitten OMALLA nimelläsi jatkossa, kiitos jo etukäteen mielenkiinnostasi!
    kun on pari kuutiota multaa nokan päällä niin kukaan ei viserrä.

    Minä: En taida olla ainoa nettiauton myyjä jolla ei ole oikeaa nimeä myynti ilmoituksessa, kuten esimerkiksi teillä itsellänne, mikäli teillä sattuisi olemaan jotain romua myynnissä. Jos se noin paljon teidän elämäänne ahdistaa, niin olkaa hyvä ja selvittäkää asia esimerkiksi numerotiedustelusta, puhelinnumeroni on kyllä ihan omalla oikealla nimelläni.
    Mielenkiintoista tutustua henkilöön jolle tuollainen seikka tuottaa noin uskomatonta päänvaivaa.
    Voimme varmasti pitää tätä viimeistä mainintaa uhkauksena? Tosin sekin taitaa olla kopioitu edellämainitun suomalaisinelokuvan repliikeistä.

    Innolla jään odottamaan jatkoa tälle lähestulkoon naurettavalle keskustelulle, joka todellakin koskee lempinimeäni :rotfl:
    Samahan tuo olisi vaihtaa oikea nimi tilalle, vaan onhan tuolla kaiken maailman Big B:tä, Kingkongia sun muuta myymässä niin olkoot tuo, eihän se heitä montaa kirjainta... :rotfl: :rotfl:
     
  5. Timestone

    Timestone Gearhead

    Yksi mielenkiintoisimmista "ostajista" oli joku herra tuolta etelästä päin. Mulla oli myynnissä joku 89 Camry, ilmastoinnit, sähkölasit yms. herkut jotka jopa vielä TOIMIVAT. Hintapyyntö taisi olla silloin jonkun 690 eur, kun samanlaiset vastaavat oli reilut 1000e. Kerroin autossa olevan ruostetta ja että ei muutenkaan ole virheetön, mutta leimattu ja toimiva peli. Mies varasi suurempia kyselemättä auton ja lupasi tulla katsomaan.

    Herrasmiehen oloinen kaveri tuli salkkuineen siis 500km päästä junalla katsomaan autoa ja potkimaan renkaita. Soitti vielä kaverilleen ja kysyi: "Mitenkäs tässä kun on tätä ruostetta?", kaverinsa oli vastannut että se on tyyppivika. :rotfl: Ostamattahan se tältä herralta jäi, mutta samana päivänä se meni tänne samaan kaupunkiin ilman mutinoita...

    Jäi vaan mietityttämään että kannattaako muutaman satasen autoa lähteä asioikseen 500km päähän katsomaan varsinkin kun on kerrottu viat jo puhelimessa? Kuvistakin sai varmasti jo selvää että ruostetta on ja halpahan tuo oli muihin verrattuna muutenkin... Mutta kukin tavallaan! :D

    Joskus aikoinaan kävi myös semmonen, että ostin kaverilta ensinnäkin varsin hyväkuntoisen Suzuki PV:n ja annoin sen samantien serkulle lainaan kun häneltä oli ajokortti lähtenyt kuivumaan... Noh, kun mopo palautui viikkojen päästä lainasta, maalasin tankin parempaan kuntoon ja pistin tietysti tarpeettomana myyntiin. Joku nuori jamppa (n.15v) soitteli ja sanoi että ostaa mopon varmasti jos tuon 80km päähän. Tässä vaiheissa aloin jo vähän kauppaa empimään, mutta tuo kys. kaveri soitteli sitten vielä uudestaan että jos tuot niin hän ottaa.

    No eihän siinä sitten mitään muuta kuin silloisen Aspenin konttiin PV kyytiin ja matkaamaan kohti määränpäätä. Paikanpäällä sitten tulikin yllätys, nimittäin tämän mopopojan vanhemmat sitten tulivat myös katsomaan mopoa. Vanhemmat haukku suunnilleen meidät pystyyn, "Olette kaivaneet jostain ladosta tommosen romun ja vähän fiksanneet", "Älä nyt poika tommosta romua osta" ja takuukin ois pitäny antaa. Muutakin kettuilua tuli kyllä naamalle, tuntui varsin mukavalle kun vielä hyvää hyvyyttään tuotiin se 80km päähän. Mopo kun oikeasti oli kuitenkin hyvä, ainut fiksaus mitä tein oli tuo tankin maalaus kun alkuperäinen maali oli niin kulunut. Noh, kyseessä oli kuitenkin pojan omat rahat ja poika sen sitten ostikin. Lopulta siis kaikki meni tuossakin hyvin ja päästiin vielä Aspenilla turvallisesti kotiakin! :rotfl:
     
  6. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Jatkoa keskustelulle:

    O: kaikki on joskus jo sanottu eli kyllä kaikki on kopiointia jollain tavalla aina....
    hei mutta hyvää jatkoa ja onnea romujen kauppaamiseen teillekin.
    ja nyt en halua teistä enää kuulla-
    JATKOJA

    Minä: Olkaa hyvä ja kiitos antoisasta keskustelutuokiosta. Hyvää kesää.

    Todennäköisesti tämä päättyi tähän. Oli mielenkiintoiset keskustelut. :rotfl:
     
  7. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    :rotfl: :eek: ei oo todellista, eiks joku herra sanonu et pitäs sulkee mielisairaalat... lisätä avohoitoa, musta tuntuu et sitä on liikaa nykyisellääkin.
     
  8. malonari

    malonari 1st gear

    :rotfl: Ei helvata mikä uuvatti , tuo pitäs nähä livenä... Vaikka kyllä sen
    pystyy kuvittelee minkä näköinen sankari on kyseessä :poff:
     
  9. oh1gcg

    oh1gcg 3rd gear

    itselläni on kanssa ollut pari tuollaista kun lupaavat tulla hakemaan heti kun vanha on myyty. kuulemma jo joku oli vanhaa ostamaankin tulossa.

    meni hieman käpynenuun kun ei sitten enää vastannutkaan kun parin päivän päästä soitin ja meinasin kysellä ostoaikeita.
     
  10. Jantteri

    Jantteri 1st gear

    En tiedä sopiiko tämä ihan tähän aiheeseen, mutta kuitenkin:

    Mulla on muutamia mopon osia myynnissä tuolla VMPK:n palstalla. Eilen illalla joku otti e-maililla yhteyttä ja kyseli erään osan hintaa. No lähetin vastauksen, samaan osoitteeseen toki. Mutta kas kummaa, nyt vastaus tulikin kuin aivan eri mieheltä. Ihmetteli mistä oikein on kyse, ja oliko minulla kenties väärä osoite. No, ei varmasti ole. Samaan osoitteeseen se vastaus meni, kuin alkuperäinen viestikin. Senhän näkee lähetettyjen viestien tiedoistakin, mihin ovat menneet. Niin ja mistäs muuten olisin sen osoitteen edes saanut? Sen kyllä huomasin, että lähettäjän nimi oli vaihtunut. Omituista.

    Eli pelleilikö ostaja kanssani, käyttääkö joku samaa osoitetta omistajan tietämättä, vai muistinmenetyksestä kyse? :eek:
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulle on tullut roskapostia omasta s.postiosoitteesta enkä sitä ollut itse (ainakaan tietoisesti) lähettänyt. :wink:
     
  12. human62

    human62 1st gear

    Kauan sitten tapahtunutta: Olin myymässä aikoinaan vaihdossa tullutta C-mallin Kadettia ja kaveri sitä tulikin katsomaan kehui kaikin puolin autoa, ajoi auton ja totesi että on kyllä erinomaisen hyväkuntoinen.

    Kauppa oli jo melkein selvä kunnes ostajalle selvisi että autossa on ISOLOHKO eli se 1200 kuutioinen kone ja kun olis tarvennut olla 1000 kuutioinen korkeintaan. Oli kuulemma kalliimmassa vakuutusluokassa ja liian kallis pitää.. :( :(

    Kaupat jäi tekemättä. :cry:
     
  13. D 51

    D 51 1st gear

    Siellä ollut jotain sekoilua käyttäjätietojen kanssa ilmeisesti.Mullekin tuli nimittäin jawan lokasuojasta tekstari.
     
  14. J.Kyylä

    J.Kyylä 1st gear

    Joskus viimevuonna alkuvuodesta koitin myydä äiteen Toijjotaa.

    Soittoja tulikin reilusti.

    Joku soitti ja sano että tulee parinpäivän päästä kattomaan. Sitten kun olisi pitänyt tulla niin sama ukko soittaa että " En mää viitti lähtee ko bensa on nii kallista" :eek: .Näitä samanlaisia soittoja tuli kaksi.


    Toinen ostaja olikin kiukkunen tapaus. Luki nettiautossa että tinkivara. No suunnitelma muuttu ja ajateltiin että se hinta mikä oli mainittu on tiukkahinta.

    No enhän kerinny vielä editoimaan ilmoitusta kun joku mies soitti ja kysy "Nii siitä voi sitten tingata" . Sanoin että suunnitelma muuttu että 4000 on tiukkahinta.
    Ukko kauheeseen ääneen "MUTTA SIELLÄ LUKEE ETTÄ SAA TINGATA".
    Vastasin että en kerinnyt muuttamaan. Lausekin jäi kesken kun ukko löi luurin korvaan :mad: .
     
  15. virta

    virta Gearhead

    [

    <<No enhän kerinny vielä editoimaan ilmoitusta kun joku mies soitti ja kysy "Nii siitä voi sitten tingata" . Sanoin että suunnitelma muuttu että 4000 on tiukkahinta.
    Ukko kauheeseen ääneen "MUTTA SIELLÄ LUKEE ETTÄ SAA TINGATA".
    Vastasin että en kerinnyt muuttamaan. Lausekin jäi kesken kun ukko löi luurin korvaan :mad: .[/quote]<<


    Niin no onhan se niin et puheet täytyy pitää :eek: oisit voinut ensin muuttaa sen ilmoitukseen,kerran se on helppoa ja vasta sit päättää ton.
     
  16. MikaelT

    MikaelT Gearhead

    Muistelen pariakin tapausta niiltä ajoilta kun vielä takaveto Ooppeleiden kanssa värkkäilin.
    Osille oli jatkusvasti tarvetta, niinpä eräs "joppari" pyysi katsomaan autoa joka oli kaverini pihassa, joka taas tämän sukulainen..Rutattu C-Kadetti. Aikani sitä tutkiskelin jatotesin ettei siinä oikeen mitään oo mitä tarttis, pellit rutussa ja kone ilmeisesti loppunsa edellä. Sanoin että mietin jos tosta jotakin sais irti mutta minun puolestani menkööt jollekkin muulle jos kiinnostusta on tai sit paliin.
    No samaan aikaan veljellä oli farkku dsl Record joka tarvi uuden etuakselin. Samalta tyypiltä oli kysynyt löytyskö akselia, oli luvannut selvitellä asiaa. No muutaman viikon päästä ilmotteli että nyt olis koko auto. No auto oli kori akseleilla, samanlaisilla kun veljen autokin, ei sitte kiinnostanut kun nimenomaan oli haluttu DIISSELI tai 2.l akselisto.

    Meni muutamia viikkoa...Jopparin veli oli samassa paarissa. Alkoi haukkumaan minua ja velipoikaa että ootte te ihme tyyppejä kun ensin tilataan autoja ja luvataan ostaa mutta sitte ei haeta pois!
    - Olin niin ihmeissäni etten saanut sanaa suusta! Ei me kyllä mitään oltu tilattu, mutta väkisin oli yritetty myydä :mad:
    Eipä sen jälkee k.o tyypin kanssa tullut asioitua enempää.

    Yhdessä vaiheessa alkoi noita ooppeleita olla jo liikaakin...Pistin sitte yhen sedani kadetin joka oli maalattu ja muutenki fiksattu myyntiin. Tuli semmonen 17v poika koko perheen kanssa kattomaan. Isä siinä sitte ensin haukui auton että kuinka huonossa kunnossa se on. Sitten koeajolenkin jälkeen sanoi että ei me tätä oteta kun pojalle pitäs saada auto jota se koulussa tekee ylös ja tää on jo tehty! Öööh.oli vähä ihme olo siinä. Siis auto oli sekä liian huonossa että hyvässä kunnossa samaan aikaan!
    Niin ja iskä vielä avas syylärin korkin kun oli koeajolenkki tehty, normaali tuhahdus sieltä kuului jolloin tämä totes että "taitaa olla vuotoa kun syylärissä painetta". Sanoin et noissa on paine korkki ja vedellä on taipumusta kuumetessaan/jäähtyessään kehittää painetta. Alkoi sit selittämään että kyllä tämä pitäs tonnilla lähteä kun muitaki saa siihen hintaan. Sanoin että ei lähde, ostakaa niitä muita ja menin asentamaan farkkukadettiin loppuja sisustuksia. Siinä ne hetken palloili pihalla ja lähtivät sitte ajamaan kotiin parinsadan km päähän!
    - Seuraavalla viikolla sain auton myytyä, eri ostajalle, sekä pyytämäni hinnan.

    Pari v. sitten oli vielä pari farkku kadettia jäljellä mutta ne piti saada pihalta pois kun isä möi talonsa. Naapurin "autoharrastaja" tarjos että vie molemmat pois ja antaa vielä 20€ rahaakin niistä. Oli kuulemma jo isäni kanssa sopinut. Sanoin ettei koskekkaan niihin eikä isäni niitä ole myymässä. Autot oli silloin täällä ja muissakin paikoissa myynissä, menivät harrastajalle, toivottavasti niistä oli jotakin iloa.
    - Niin joku oli kyllä pihassa nyysinyt toisesta bensatankin!!!
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Mulla on kaikista omituisimmat kyselijät olleet Karkkilasta,soittelevat ja viskinpolttamalla äänellä kyselevät hassuja.
    Viimeks ihan lähiaikoina piti tulla katsomaan yhtä myytävänä olevaa laitetta,kuinka ollakkaan ihan viimehetkillä tapahtunutkin ostajan lähipiirissä loukkaantumuninen joka muutti tulevaisuudensuunnitelmat täysin.No tietty jo aiemmin oli vahva epäilys onko heppu tosissaan,,mutta täytyyhän myyjän aina jaksaa uskoa :wink: :wink:
     
  18. Sakuveekasi

    Sakuveekasi 1st gear

    Kyl mua ainaki korpee(vituttaa)myydä jotai tuol nettimarkkina dot comis, ku melkee aina pitääs rahaa antaa ku jotaki yrittää myyrä....nykki on yökiikarit myytävänä, ni joku nulikka kehua retosteli omistavansa ainaki 20 samanlaista ja parempiaki...eipähä vaa oo missää myynnis...tai sit ku myyt jotai autoo, ni jokku hoono soomi pietarsaarelaaset kitisee kun on vähä huonot noi toiset renkaat jne...voi ristuuuss....tää mikää autoliike oo tuumasin kattojalle....ne vähät tavarat mitä täälä(OD) oon myyny, niin ikinä ei kukaa oo kitissy mistään mitään....plussaa tälle palstalle ja paljon 8)
     
  19. Aako

    Aako 1st gear

    <<


    Niin no onhan se niin et puheet täytyy pitää :eek: oisit voinut ensin muuttaa sen ilmoitukseen,kerran se on helppoa ja vasta sit päättää ton.[/quote]

    Eihä siinä mitää väärää sanaa ole, saahan sitä aina tingata. eriasia auttaako se :rotfl:
     
  20. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    No ainakin äijä ilmotti sulle ettei tulekaan, pottumaisempia "ostajia" on ne, jotka vaan "unohtaa" tulla paikalle vaikka on muka rahojen kanssa jo tulossa ja kellonaikakin on sovittu... :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!