Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. persus

    persus 3rd gear

    olisko se johto sarja joku 15 ekuu!?
     
  2. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    Ja taas mennään, huomenna nokka kohti savoa, eli jos näkyy tien poskessa saa auttaa :lol:
    No jospa nyt ei tällä kertaa.

    Ja kun täällä näitä kaiken näkösiä harrastajia pyörii, niin jos jollain sattuu olemaan tallin nyrkassa Omc King Copran 7.5L perän osia niin kiinostusta olis täällä päässä ostaa niitä...
     
  3. hyeena

    hyeena 1st gear

    Katoitko hanskalokeron koodeista mitka jarrut loytyy mistakin, niita erillaisia jarruja kun riittaa.
    Itsella JD7 BRAKE HYD POWER, DISC/DRUM, 8,400 LBS
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt on sähköpumppu osina!! Syöttöä ei pysty mistään "mekaanisesti" säätämään vaan menee koneistushommaksi. Jos jostain sais pikkasen rajumman nokkapyörän niin ei tarttis tehdä mitään, mutta epäilen ettei sellaista mistään löydä!! Nestepää on 4-mäntäinen ja jos sinne koneistais isommat syöttömännät niin sitten ruokakin lisääntyisi.
    Noissa paattien koneissa käytetään DB4 pumppua jossa on samanlainen 4-mäntäinen sydeemi ja vähän ihmetyttää että niistä otetaan 400+kaakkia,,,,ainakin paperille piirrettynä :odroll: .
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulla on ainakin potkurinakselin päästä boorit sökönä?? Pikkulinnut lauleskeli sellaisia :odroll: . Paiskaa vaikka YV osista joita tarviit niin käyn tonkimassa yhtä "kasaa" tässä lähellä!!
     
  6. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Onkohan männnissä tai nokkapyörassä sietten eroja vene- ja automallin pumpun kesken? Laskitko iskun tilavuutta paljonko pumppu pystyy yhdellä "puristuksella" siirtämään ainetta, jos oletetaan että solenoidi ei päästäisi yhtään ainetta virtaamaan takaisinpäin?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mittaan mäntien halkaisijat ja iskujen pituudet ja joku muu saa sitten laskea tilavuuksia, mulla ei pää kestä matikkaa enää yhtään :oops: .

    Oisko kellään muuten sähkökäppyrää josta näkis 4-vedon sähköt maastotikusta etuperään ja nopeusanturilta hyttiin. Etujortaani otti kaikki johdot mukaansa pyörimään :eek: . <==95 malleissa on vissiin samat tsydeemit!!
     
  8. kane

    kane 1st gear

    Laitoin muutaman kuvan sun sähköpostiin.
     
  9. kane

    kane 1st gear

  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dodii niitten syöttömäntien mitat on 2x7.86mm ja 2x7.91mm ja iskun pituus 0.5mm kaikissa neljässä!! Siitä vaan laskemaan. Ton iskun lyhyyden takia sähköpumppu ei ääntele vissiin samalla tavalla kuin sen mekaaninen "pikku"veli tekee :rotfl: .
     
  11. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Ompa lyhyt isku :eek: Jos laskeskelin pikaisesti oikein niin:
    Ekat 2 sylinteriä ((7,86/2)*(7,86/2)*3,14159)*2*0,5=48,5215mm3
    Toiset 2 sylinteriä ((7,91/2)*(7,91/2)*3,14159)*2*0,5=49,1408mm3

    Noi kun laskee yhteen saadaan yhteen puristukseen ainetta max. 97,6624mm3 = 0,0977ml

    Voisikohan määrä olla ok? Mitä muille pumpuille on ilmoitettu tuotoksi?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No vittu sama pää joka päivä tekee tällaista :oops: . Se isku on tietenkin 1mm, minkähän takia sen puolitin :eek: . Elikkäs kaikki männät liikkuu ton millin verran. Mekaanisesta pumpusta saa iskua melkein 2.5mm ja suurimmat männänt on 7.42mm ja niitä on kax.
    Mahtaisko joku virma pystyä hiomaan ton sähköpumpun nokkarengasta?? Siinä olisi tavaraa lisätä iskua!
     
  13. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    No sittenhän se 97,6624mm3 kerrottaan kahdella = 195,3248mm3
    Ja noilla mekaanisen pumpun mitoilla (iskulla 2.5mm) tuotto olisi 216,2058mm3 eli hieman vajaa 11% enemmän.
    Kun iskun mitta ei tainnut olla tarkka niin vertailuna 2.3mm isku antaa suurin piirtein saman tuoton.
    Vertailun vuoksi resistorien #5 ja #9 ero on kuulemma 4mm3/isku.
    Jos kerran iskutilavuudet on kutakuinkin samat niin taitaa rajoittava tekijä olla solenoidi(tai sen ohjaus), joka päästää "ylimääräiset" aineet virtaamaan takaisin.

    Löytyisiköhän jostain tietoa siitä paljonko pumppu antaa vaikka tuolla #9 vastuksella/isku? Siitä saisi selville paljonko "mekaanista kapasiteettia" pumpussa on jäljellä.

    Pystätkö Mudracer laittaa kuvia pumpun sisuskaluista näytille? Kiinnostaisi nähdä mitä siellä on :D
     
  14. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5 TD syöttöpumpusta

    Hi!

    Tuolle pumpulle on merkittynä arvot tuon Subben ilmaputsariin :

    190 HP @ 3400 RPM

    FUEL RATE@ADVER.HP 61.25 mm3/Stroke
    @ 3400 RPM

    Mitä ikinä noi sitten merkitseekään :eek:
    Noo tuo kai kertoo jotain sen ruokointakyvystä tehtaan jäljiltä. :poff:
     
  15. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Eikös työtahti kasikoneessa ole 4 kertaa/kierros :oops: Jos näin niin tunnin yhtämittaisen ajelun kulutus noilla kierroksilla olisi kaiketi 62,25*4*3400*60= n.50l/h. Kuulostaskos järkevältä?

    Noin niin kuin numeroina näyttäisi siltä, että pumpussa riittää mekaanista kapasiteettia vähän isommillekin tehoille.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on pari nokkapyörylää kännyllä napattuna.
    [​IMG]
    Arvatkaa kumpi on kampi :odroll: .
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Siirryin euroon soitinpuolella. Jonninmoinen JVC soittelee muzakit täst'eteenpäin.
    Persus myi adapteripiuhan, soittimen mukana tuli omansa ja kun värit stemmas niin kolvausta ja kutisukkaa päälle.
    Sähköantennin (sininen) ohjaus piuha menee sopivasti Subben liittimen pinkki piuhaan joka on vahvistimen releohjaus (jarrupolkimen vas. puolella; pinkki, musta ja 2x oranssi)

    Pikkaisen teetti töitä kun oik. sivu/taka ei kuulunut. Vika löytyi, soittimen pinni oli painunut sisään eikä liitin saanut kontaktia...
     
  18. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Aika hengetön nousu tuossa uudemmassa nokkapyörässä :)
    Tässä uudemmassa pumpussahan se solenoidi säätää polttoaineen määrän per isku, mutta kuinka vanhemmassa mallissa säätö on toteutettu?
    Kiristääkö ruuvi jotain paineventtiilin jousta vai kuinka?

    Onkohan kukaan yrittänyt sovittaa jakajapumpun tilalle ns. common rail tyyppistä pumppua+suuttimia? Mitenkähän tuollainen ratkaisu toimisi esikammiokansissa?
     
  19. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    No niin, lande trippi tehty ja vikaa ei ollut...
    pari subbaria matkalla bongattu, yks oli mikkelin cittarin parkissa kärry perässä ja toinen tankkaamassa "vetoautona+semmonen liikkuva kesämökki"
    takasin tulessa tuntu et vähän nypytää, mut ihmekö toi kun pitäis pikku remonttia alkaa suunnitelee, tarkoittaa taas naantalin reissua :)

    Joko siitä Omc kasasta löytyy osia??? no onneksi jenkkilässä on ainakin niitä..
     
  20. forte00

    forte00 1st gear

    Viisaammat auttakaa..

    Miten säädetään ajoitus kohdalleen GMTDScan ohjelmalla??

    ton verran sain siitä irti...

    [​IMG]

    Ekaks pitäis kait painaa "TDC Time Set" ja sitten "TDC Learn", mutta auto sammuu siihen paikkaan kun painaa time set!! Mikä mättää?

    Mikä ton "Desired Injection Timing" -arvon pitäis olla?
    TDCO pitäis ilmeisesti olla jotain välillä -0.5 ja -1.94?
     

Kerro tästä muillekin!