Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. foe64

    foe64 Gearhead

    Minkä pituinen ja korkunen+ värinen olis kuomu
    0400-457620

    Dodge Ram 3500 2Wd Dually 2003
     
  2. sakuc

    sakuc 1st gear

  3. persus

    persus 3rd gear

    mihkäköhän tää mun dodge on hävittäny vaihteisto öljyjä ku tähää kurkkasin tikkuu ni ei muutaku vähä kastu tikun alapää :x :eek:
     
  4. rötkö

    rötkö Gearhead

    Höh

    Mites se oli onko 47rh lootassa jossain valmis paikka paine mittarille??

    Tarkotus ois vahingosta viisastuneena tehdä rosteri putket ja hydrauli liittimillä eikös niistä löydykkin sopivat jengat?

    Rotke tosin heitti jonkun öky bmw:n noukalle ölkät kun linttasin kaasun lattiaan ohitse pyrkiessäni :oops:

    Samalla vois kans säätää pannat ja hiukan lisätä paineita.

    -tuossakin kai taka pannan säätö ö-pohjan sisältä..

    Nyt muuten huomas ATF4 ja dexron3 öljyn eron kun tuli 4 mäelle niin tilalle kaadoin dexronia ja kas kummaa eipäs pidä niin hyvi. atf4 ei lipsunu ollenkaan.. Onneks paineet häipy kerralla eikä luistanu pitkään, heti heitin N:nälle kun hokasin et ölkät tuli taivaalle..

    Niin ja jos joku miettii että mistä saa välityksiä ymm..

    Niin itse sain hiljattain painavan paketin quad4x4 joka sisälti välitykset, KAIKKI akselien laakerit, parit työkalut, simmit ja stefat.

    Mahtavaa palvelua, Ei edes kuulunut valikoimiin välitykset.. ainut vaan että jännittää tuliko kaikki sopivia.. auton\akselien tietoja läheteltiin kyllä kovasti..
     
  5. rötkö

    rötkö Gearhead

    Hep!!!

    Kannattaa muuten kun lisii öljyä niin kattoo aina tikun molemmille puolille,, olen huomannut että näyttää olevan ok mutta toinen puoli tikusta melkein kuiva, ja saa kaataa viel vaikka kuinka ennenkö tikku kastuu molemmin puolin ja on ok tasolla..
     
  6. persus

    persus 3rd gear

    joo sen huomasin kyl äsken ku mittailin...ite oon lisäilly sinne nyt jotaa valvoline +3/+4 öljyy!
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

  8. HRTP

    HRTP Gearhead

    et ole ainut joka on tällä viikolla joutunut lisäilemään vaihteistoon öljyä :lol: itellä oli tosin ainoastaan vajaan litran vajaus kun kävin tekemässä viikonloppuna vähän pidemmän lenkin(noin 500kilsaa) epäilen vaan että vaikuttaako lämpöiset kelit noihin öljynmäärin mitenkään koska ei alla ole lätäkköä,ei vuoda mistään uloskaan :eek: ja ite laitoin tuonne askiin mobil ATF220 (täyttää dexronII luokituksen)
     
  9. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: Höh

    Joo eikös se ole yleensä kohteena jos mittaria kapiiniin meinaa?

    Just soitin yhelle loota tyypille ja se meinas just päin vastoin että linja paineet sais kuskin puolelta :eek: vai onko sekä että??
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    en oo kyl itekkä hakemallaka löytäny lätäkköö!ei kai tonne mitää dextronii saanu laittaa???sylettää vaa tollasee värkkii lisäillä öljyä ku noi +3 ja +4 on niin saakelin kalliita!
     
  11. HRTP

    HRTP Gearhead

    kyllä mulla tuossa mittatikussa lukee että joko moparin omaa litkua tai dexronII laatuvaatimuksen täyttävää öljyä(mobilin sivuilta löytyy noi luokitukset mitä niiden öljyt täyttää)
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    Re: Höh

    no en kyllä kiinteetä linjapainemittaria ole ikinä nähnyt hytissä vai mitä meinaat? :eek: ,paitsi nyt tietysti mittauksen aikana letkun päässä..laatikon öljyn lämpömittareita kyllä näkee,pitäs ittekki joskus laittaa.ainakin 47re:ssä on repsikan puolella main line,reverse,2nd gear release ja governor,joku portti tais olla kuskin puolellakin..konttaa auton alle kattoon..
    [​IMG]
     
  13. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: Höh

    Joo se ei sinänsä ole ongelma :odroll: vaan just se etten laita sitä paine mittaria johonkin "öljynpoistoreikään" tietämättömänä

    Enempi syletti kontata auton alle hiekkatiellä kauheessa öljylammikossa\suihkussa :rotfl: äkkiä laittamaan irronnutta letkua paikoilleen ettei kaikki ölkät tulis mäkeen..
     
  14. julang

    julang 1st gear

    loota asiaa

    Nyt kun aloitte paasaamaan noista vaihteistoista, niin kysyisin seuraavaa:

    Miten olette toimineet jotka olette tilanneet uuden lootan Aremiikasta eli kun melkein kaikilla viripajoilla on tuo core charge veloitus on noin 1000 taalaa.

    Eli jos et lähetä vanhaa askia takas joudut maksamaan runkoveloitusta em summan.

    Sieltä tännepäin rahti ei ongelma mutta täältä sinne voi ollakkin? Vai ostanko Ebaystä jonkun vanhan askin/turbiinin ja lähetän pajalle rungoksi ja pidän omani varalla?

    Onko kustannuksista tietoa?

    Nimimerkillä "epätietoinen maalta" :oops:
     
  15. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    mää maksoin coren kiltisti ja sit kun menee maitokauppaan ostaan jotain niin voi hieroo tyhjällä lompakolla otsaa ja miettiä et mitähän sitä söis.... :rotfl: :rotfl:
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    Re: Höh

    mistä kohtaa sul sylkäs aski öljyt pihalle??ite ihmettelin tänää ku ryömin tuol alla että niissä liittimissä joissa lauhduttimelle menevät putket muuttuu kumiletkuksi etupuskurin alapuolella kuskin puolella oli vähä saakelisti väljää??ne heilu ihan joka suuntaa...ja pitkittäin putken suunnassaki se liitin liiku varmaan ainaki 6-8mm??niissä letkujen päissä on sellaset prässätyn näköset liittimet eikä näytä siltä että niitää pystyis kiristää!!ihmettelen vaa että miten ne voi pitää enää mitään sisällää!!??vai kuuluuko ne olla tollaset??ei ne kyl siltä näytä että sielt jotaa kusis ulos!





     
  17. Henri L

    Henri L 1st gear

    Re: loota asiaa

    Kun tilasin laatikon Goerendilta Dave oli hyvin avulias ja etsi lähialueelta core charge askin josta maksoin 500 $.
    Ei tarvinnut huolehtia vanhan askin lähettelystä.
     
  18. rötkö

    rötkö Gearhead

    Re: Höh

    sieltä vesijäähyttimen luota konehuoneesta.. ennenkin parsittu niitä ja korvattu kumiputkella ja tuplalemmareilla, mutta ei kestäny kuin kans vuotta. nyt tehdään kunnolla :oops:

    Meinasin poistaa koko vesi pöntön, mutta taitaakin olla ihan tarpeellinen jos harrastaa hidasta ajoa esim jumissa jossain ojassa..
     
  19. plymarivani

    plymarivani 1st gear

    Omasta otin ton esilämmittimen pois kokonaan,just toi pönttö koneen vieressä.

    Samoten revin orginaalin jäähdyttäjän pois keulasta,siellä sitä romua on jo ihan tarpeeks muutenkin syylaria syylarin päällä! Ja noi omat liittimet tuntuu jotenkin melko lapsellisilta.

    Suoraat linjat laaatikosta isolle kennolle ja kenno lavalle,varustettu kahdella sähköflektillä,kertaakaan ei ole tarvinnu flektejä kylläkään käyttää.

    Ja runsaasti öljytilavuutta laatikkoon (omassa 24litraa) se turvaa omaltaosaltaan laatikolle lisää ikää. Se tuppaa just toi liika lämpö tappaan ton laatikon,vaihteisto ölpän ominaisuudet ei palaudu jos sen kerran päästää liian kuumaks on niillä ajettu 100km tai 10000 km.
     
  20. julang

    julang 1st gear

    Nyt on hormien suojapeltikin kiinni. Mallia peltiseppä, ja sopii kuin kintas...

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!