Rengaskoon muutokset K-A vs. L-A

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Kelju.K, 2.8.2008.

  1. Kelju.K

    Kelju.K Gearhead

    Rengaskokojen muutoksia kun tulkitaan, niin AKE kohtelee kevyt kuorma-autoja samoin kuin henkilöautojakin :argue:

    ...Mutta mitäs jos muutoskatsastais tuommoisen 1+8 paikkaisen Ka:n vaikkapa 1+9 paikkaiseksi linja-autoksi... Ni mites tuo vaikuttais tulkintaan..?? :poff:
     
  2. sub

    sub 1st gear

    mulle ainakin kerrottiin konttorilla et rengaskoon muutosrajat koskee AJONEUVOJA, eli ei helpotusta :mad:
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sitäpaitsi rengasvaatimukset ovat mitätön pikkuseikka kaiken sen muun muutostyön rinnalla, mitä linja-autoksi muutoskatsastaminen vaatii :lol:
     
  4. Kelju.K

    Kelju.K Gearhead

    Mitäköhän muuta se sitten vaatii kuin yhden istuimen lisää etupenkkien väliin...??? :oops: :oops: :oops:
    ( Kyseistä ajoneuvoa on valmistettu myös 1+12 bussina vaan ei tietääkseni suomeen )



    Konttorilla ne voi kertoo ihan mitä vaan... AKE tarjoaa totuuden :poff:


    Täytyypä ottaa asiasta selko :argue:
     
  5. sub

    sub 1st gear

    niin siis konttorilla selvittivät AKE:n kannan ja AKE:sta vastasivat konttorille ton ajoneuvoja jutun...
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jaa-a... esim. turvavöitä, hätäpoistumisteitä, kylki- ym. suojauksia, pysäkkisummerin ja -napit... muistaakseni palamattoman verhoilunkin. Kai ne kaikki asetustekstissä tai konttorilla kerrotaan. Minulla on kuorma-autoksi muutoskatsastettu Econoline, joka oli alunperin linja-autona (täällä Suomessa). Siinä on esimerkiksi kylkiin ja takaoviin lisätty verhoilun alle teräslevyt lisäsuojaksi, kattoluukku ja muuta ylimääräistä.
     
  7. BlackVan

    BlackVan 3rd gear

    Mutta entäs maastokuorma-autot???

    Eräs autojenmaahantuoja sanoi ku kysyin et kuinka isot meinaat saada leimattua renkaiksi niin sano et kuinka isot vaan kunhan kantavuus renkaissa riittää!!!!!

    TIEDÄ SITTEN???

    Pitää oma Rami viedä si joskus hänelle ja pyytää leimaan..... ;)
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Joo, maastokuorma-autoksi kun leimaa niin saa isompia renkaita laittaa alle. OLihan siinäkin omat vaatimuksensa, molemmissa perissä lukot ja kytkettävä neliveto.
    Joillakin konttoreilla tuntuu vaativan vielä todistuksen mäennousukyvystä, joillakin taas ei. :rotfl:
     
  9. sub

    sub 1st gear

    mun auto on n2g eli maastokuorma-auto, ja siihen on päteny samat kun kaikkiin muihinkin... kertokaa mulleki millä konttorilla saa leimattuu isommat alle ni lähden heti käymään?
     

Kerro tästä muillekin!