Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Antti P

    Antti P Gearhead

    No niin, illalla sain laatikon nippuun vihdoinkin. Piti se yks ja aikoa teräs kuula 1/4" hävittää.. No onneks kun aikansa romuja lajitteli löytyi sopiva kuula, john deeren powertech moottorin vesipumpun laakerista löytyi. Ja omasta metalliromu roskapöntöstä.
    Nyt vaan taas aikaa ja inspiraatiota odotellaan että heilahtais tuo laatikko auton alle..
     
  2. Kartaani

    Kartaani 1st gear

    NO NIIN ! EI LIRUUTELLUT ENÄÄN KYLMÄNÄ ÖLJYJÄ, MUT VAIHDETTIIN VÄLJÄ ETU STEFA UUTEEN.
    SELLANEN OIRE JÄI VIELÄ, ETTÄ N:LLÄ JA P:LLÄ KUULU SELLANEN KIHNUTUS. LAITTAAPI VAIHTEEN PÄÄLLE NI SE HILJENEE. PIKKUSEN KUN LIIKAUTTAA AUTOA JA LÖYSÄÄ KAASUN NI TAAS KUULUU ?????????

    VAIHTEISTO VAI TURBIIN ? SIINÄPÄS VASTA KYSYMYS ? : )

    VAIMO ALKAA OLEEN :mad: KU EI OO AUTOO ALLA !
     
  3. JAWA

    JAWA 1st gear

    Otatko vielä sen CAPS LOCKIN pois päältä, kiitos.
     
  4. ford59

    ford59 1st gear

    Laatikoista kun vauhkotaan, myykö joku suomessa "rodi boxeja" E4OD lootiin. Pitäisi vaihtaa manuaalin tilalle kunnon vaihdelaatikko F450:seen ja säästyisi huima määrä tupakkia valmiilla johtosarjalla ja boxilla. Onko joku tehnyt swappia alkuperäisellä ohjausyksiköllä, kuulemma melko tarkka homma mittarivaloja myöten?
     
  5. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Pitäisi hommailla jonkin sortin "tehoboksia" 7.3 cursioniin, osin teho(vääntö), osin polttoainetaloudellisuus mielessä. Tämänkin palstan lukijoilla lienee näistä kokemuksia..

    Tarjolla kun tuntuu olevan monenmoista boksia, mikä mahtaisi olla viisas hankinta? Täälläkin joskus mainittu edgeboksi, e-con, mitä kaikkea näitä lieneekään. Joku jonka merkkiä en muista näytti ebayssa irtoavan alle 100:lla taalallakin. Samaa kamaa eri paketissa, vai onko joku oikeasti "parempi"?

    Sen suurempia muutoksia ei ole tarkoitus autoon tehdä, ilman laatikon vahvistamistakin käsittääkseni kohtuullisen tehonlisäyksen kestää.

    Onko toi vakioputki muuten kovin ahdistava, onko vaimentimen poistolla muuta merkitystä kuin että alkaa vihellys kuulumaan? :lol:
     
  6. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Muut Ford-truckien omistajat ovat ilmeisesti tyytyneet ihan vakiovehkeisiin, taitaa olla Cummins ja Duramax suositumpia virittelykohteita. Noh, laitan sitten infoa jahka jonkun boksin saan hommattua.
     
  7. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tein nyt sitten varmuuden vuoksi vaihdelaatikkoremontin vielä uudelleen. Kuukauden ajelun jälkeen alkoi ilmetä liikkeellelähtemättömyyttä N:stä D:lle, 2:lle tai 1:lle vaihdettaessa. Ensin silloin tällöin ja sitten pysyvästi. Syyksi löytyi Forward-kytkimen palaminen, joka taas johtui siitä, että toinen sen rummun kaulalla olevista viistopäisistä teflonrenkaista oli ilmeisesti asennettaessa jäänyt nipistyksiin ja sen päästä puuttui sentin pätkä. Saatuani laatikon kasaan huomasin, että tiivistesarjassa oli myös vastaavankokoiset metalliset tiivisterenkaat. Otin siis vielä kerran laatikon etupäästään auki k.o. kytkimeen asti ja vaihdoin teflonrenkaat metallisiin. Nyt on mielenrauha paljon parempi ja laatikkokin pelaa jämptisti.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näinhän se taitaa olla, mutta kertoihan tuolla edellähän muutama (laatikkoremppaa tekevä) edgen omistaja kokemuksia. Näitä pelejä ei taida olla suomessa niin montaa että kaikille boxeille ja lastuille löytys testaaja. Minen muuta tiedä kuin että noi 100 taalan vehkeet on niin simppelejä (edge EZ esim) että vastaavat modit tekee itsekin (mm "10K mod", "BB mod"). En ole tosin tehnyt niitäkään.
     
  9. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Jep, näin vähän ajattelinkin. Edgeistä olen tosiaan jotakin lukenut, ja kokemuksethan ovat hyviä jos on laatikkoremppaa päästy tekemään. :D

    Eli Edgeen todennäköisesti kallistun. Eipä tuo lootanvahvistuskaan varotoimenpiteenä poskettoman kallis olisi, 580,- sanottiin kun kysyin JN Tradingista. Mikäköhän on seuraavaksi heikoin lenkki? Vai kestäneekö paikat muuten level3:sta...
     
  10. sasupe

    sasupe 1st gear

    Edge Evolution poksi käytössä, F350 -95 ja manuaali aski. 1 level riitti itselle. Ohjelmointi oli helppoa ja autosta tuli miellyttävämpi käyttää. Menohaluja on nyt enemmän, lisätehon huomaa etenkin ohitustilanteissa.

    Omalla pappa-ajolla tekniikka ei joudu koville. Rengas on vahingossa inahtanut yhden kerran kun liikennevalossa hätäilin. Oli ihan vahinko, säikähdin oikeasti että mitä tapahtui :eek:
     
  11. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    mistä saa heti ja nopeasti tilattua jarruhilppeet 01 excursioniin siellä on 2 jarrumäntää ja molemmat oli jumissa..aikani väsättyä huomasin ettei ne männät olekaan rautaa vaan jotain samantyylistä ainetta kuin ennen oli pakeliitti eli kovaamuovia ehka? nehän pärskähti heti paskaksi ku vähä junttasin..eli mistä saa nopeasti hommattu männät ja tiivisteet excursionin takajarruihin??? :odroll: :odroll:

    mullakin olisi edge odottamassa hyllyssä sitä kun saisin kilvet hommattua autoon..mutta nyt vähä viivästy katsastus nuitten mäntien takia :( :(
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ainakaan Econolineen ei noita tuntunut oikein erikseen löytyvän. Vain uusia (=uusittuja) satuloita. Excursionin kanssa näyttäisi samalta. Omat ostin Rockautosta.
     
  13. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    kyllähän minäkin Rockautosta tilaisin ..mutta kun tosiaan pitäisi saada mahdollimman nopeaan osat ku auto on levällään tallissa..töissäkin pitäs kulkea..pitää ruveta maanantai aamuna soitteleen osaputkiin...mutta tiedossa ei ole kuin tarviketori,jari mäki, ja usaparts mistä kysellä..
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sattui käteen Diesel Tech Magazinen kesäkuun numero, jossa virittelivät -96 mallin stroke pikkaria. Autoon oli jo vaihdettu uudet ruiskut (Beans Stage 1), se oli lastutettu, välijäähyt lisätty ja turbo vaihdettu (Beans D66). Nollasta sataan aika oli saatu putoomaan 16 sekasta 10 sekkaan. Pakoputkisto oli tossa vaiheessa vielä täys vakio, ja luulisi että auto jo huutaa uutta pakoputkistoa, mutta: laittamalla uusi 3" downpipe ja 4" siitä eteenpäin, ei saavutettu yhtään mitään. 0-100 aika oli sama 10.2 ja EGT ero merkityksetön. Kaiken hypetyksen jälkeen tuo tuntuu painovirheeltä.
     
  15. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    sen mitä ite olen turbovehkeitten kanssa pelannut..pakoputkistohan on tarpeeksi iso jos pakopaineet ei nouse ahtopaineita 33% suuremmiksi..
    oman kokemuksen kautta suuri pakopaine suuret lämpötilat..elikkä mittari downpipeen ja sehän kertoo sitten paineet ja sen että onko putkisto liian pieni..nämä on sitten vaan minun mielipiteitä oman kokemuksen kautta hankittuja tietoja..saa vapaasti lainata :D
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niinpä, testissä EGT oli vain 1170 F siinä vaiheessa kun pakoröörit viimein vaihdettiin, elikkä sen perusteella tarpeettomasti. Uusi turbo ja välijäähy oli jo ratkaisseet orastavan EGT ongelman, mikä oli ilmaantunut uusien ruiskujen ja lastutuksen myötä. Itse asiassa mitään isoa eroa ei suorituskykyyn enää saatu ruiskujen ja lastutuksen jälkeen millään keinolla, erot oli EGT:ssä. Ei mitenkään yllättävää, teho tulee polttoaineesta eikä ilmasta. Ruiskujen ja lastutuksen jälkeen EGT oli 1375 F, siinä vaiheessa olisi voinut ehkä uuden turbon ja välijäähyn sijasta vaihtaa vain pakoröörit samalla lopputuloksella. Nyt testi ei sitä valitettavasti selvittänyt.

    Eli summa summarun, isot pakoröörit on hyvä turvatoimi jos meinaa alkaa virittelemään konetta, mutta eivät sinällään lisää suorituskykyä, ei edes viritetyssä koneessa (?).
     
  17. Pee_Tee

    Pee_Tee 1st gear

    Pidetään mielessä. Dp-tuner (kiitokset vinkistä!) tuli kilpailijaksi Edgen rinnalle, ettei päättämätön mies vain pääsisi liian helpolla. :odroll: Siihen mokomaan pitäisi sitten vielä päättää paljonko tasoja haluaa (ostaa).

    Sain kahlattua koko ketjun läpi, ja paljonhan tuolta juttua löytyykin. Täytyy ottaa selvää noista recalleista, onko niitä muita täälläkin voimassa olevia kuin nokan asentotunnistimen vaihto. Kun ei tätäkään ole kuulemma ed.omistajan toimesta tehty.
     
  18. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

     
  19. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    kyllä taas alko sapettaan rekisteröintikatsastus...Excursioonista joutuu ottaa takimmaisen penkin pois inssin mukaan..kaikki mitä minä olen nähnyt suomessa myytävä olevat excursioonit ovat olleet rekisteröitynä 8..
    elikkä mulla on sitte 1+4 ja kauhialla tavaratilalla varustettu voorti..kalvot pitää ottaa pois etusivulaseista, ei luottanut ameriikan rekisteriotteeseen pitää hommata carfaxilta todistus käyttöönottopäivästä...ei meinannu hyväksyä ilmapusseja valonsäätöhommiin aluksi ollenkaan..mun piti jo nousta seisomaan siinä tilanteessa niin se hoksas että kyllähän ne passaakin..
     
  20. lepanoksa

    lepanoksa 1st gear

    eipä ollu sielläkään vaikka ensin oli...
    auttakaa miestä mäessä mistä jarrumännät ja kumet excursiooniin???
     

Kerro tästä muillekin!