Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    näin on, mulla mittaa onkin vaivaiset 203 :rotfl:
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En tiiä muista, mutta minulla ei "rehellinen" ja "hiihtourheilu" oikein sovi samaan lauseeseen :rotfl: Ei tosin myöskään "pyöräily", "pikajuoksu" eikä moni muukaan perinteinen hikiurheilu.
     
  3. blazer-80

    blazer-80 1st gear

    Tossa aiemmin olin platserilla äiteen luona käymässä, siihen sitten pöllähti yks perhetuttu joka ei ollu vissiin ennen platseria nähny, keskustelu suju jokseenkin näin:

    Tuttu: "onks toi iso auto sun?"
    Minä: "joo"
    T: "pensa vai tiisseli?"
    M: "pensa"
    T: "millä sä pääset tolla kotiin asti kun ei siinä välillä oo huoltoasemaa? noihan vie ihan hemmetisti"
    M: "nii, kaikenhan se vie minkä tankkiin laittaa"
    T: "mut eiks ois halvempaa ajella jollain muulla?"
    M: "ois kai, mutta joskus tyylistä joutuu maksamaan"
    T: "mä en kyllä niin paljoo maksais"
    M: "en mäkään ottais pankista lainaa saadakseni uuden volvon, ennemmin mä ostan omalla rahalla vaikka enämpi pensaa ja ajelen omalla autolla"

    Ei vastannu setä mulle enää mitään, tais osua ja upota, vaikken ees ollu varma että onko sen volvo ostettu pankin rahoilla... :lol:
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kannattaa myös muistaa mainita, että sen Volvon arvo tippuu nopeammin, kuin mitä bleiseriä kerkeää tankkaamaan :wink:
     
  5. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Eilen oltiin viemässä muijan poikaa isällensä. Tultiin perille ja T-Birdi piti vekslata ympäri. No perässä sattu tulemaan ipanan isoäiti Corollalla. Veivasin Voortin ympäri ja parkkiin. No eiks tää naisihminen tuu siihen kans parkkiin ja ulos juttelemaan. Ekaks se totes et siks sul oo servoo (ohjaustehostinta). Veivasin etusormella rattia ja huusin takas et jenkit teki servoja jo enneku Korolla oli keksitty! Isot laivat vaan kääntyy hitaasti! Pitihän sen sitten vielä saada tietää se kulutus ja kauhistella.
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    Oltiin kesälomamatkalla Tuurissa, Keskisen kyläkaupan leirintäalueellaja kaveltiin lasten (poikia 4 & 8v) kanssa alueella jossa bongasin V.K'n ML mesen 6,3 AMG'n parkissa ja ....

    Minä: Tossa on Keskisen mersu
    Poika 8v: Ai toi harmaa vai?
    Minä: Joo
    Poika 8v: Onks sillä jenkkeja?
    Minä : Ööö..... emmäätiä , ei kai...
    Poika 4v : Onks se niin köyhä :rotfl:
     
  7. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    :rotfl: :poff: :rotfl:
     
  8. jones88

    jones88 Gearhead

    Eilen kävin Aspenia tankkaamassa. Paikalle tuli sitten n. 13v "gypsy" :)

    Gypsy: Kova auto!
    Minä: On se.
    G: Kuluttaaks paljon?
    M: Ihan tarpeeks, en jaksa tarkemmin ajatella tommosta.
    G: (katsoo takaluukun kantta) Aspen... DILLEN ASPENI!!! Eiks tuu ajaminen kalliiks?
    M: Ei tuu! :soosoo:
    G: DILLEN ASPENI!!! (toistelee sitä vielä kun menen maksamaakin) :odroll:

    tulikin aika GM-painotteinen viesti... :)
     
  9. HRTP

    HRTP Gearhead

    eilen tankilla käydessä yks tuttu alkoi arvelemaan kuinka paljon tuohon dodgen tankkiin menee menovettä,siinä kylmäasemalla tankkasin ensin satkulla ja sitten menin vielä vielä toisen kerran automaatin luokse ja huitasin masiinan sisälle vielä 50e että saa tankin täyteen siinä vaiheessa kun toistamiseen aloin tankkailemaan niin tuttu tokaisi vaan että pikku auto ja pikku tankki kun 150e menee että humpsahtaa kun tankille pyörähtää :lol:
    kysyi vielä ennen lähtöään että kuinka useasti tota pitää tankata,tuumasin vaan että viikon välein ja tankillisella pääsee ajamaan vajaa 1000kilsaa lähti ja pyöritteli vaan päätään ja vielä ennenkuin lähti tokas että paljon sinäkin viittit ajella huvikseen näillä polttoaineen hinnoilla :eek: (harmittaa vaan kun en ehtinnyt sanoa että huviajoa en ole kerennyt paljoa ajelemaan kun töissä kuljen)nyt tosin kesälomilla ja nyt on aikaa keskittyä siihen ajamiseenkin :D
     
  10. Chrstang

    Chrstang 1st gear

    Ei juma...
    Tänään käytiin rohjolla (83 Buick stw) mikä on aika laulukunnossa kaveria moikkaamasa kantsussa. Noh jälleen kaverin kaveri kommentoi vähän pidemmältä

    "Mistä kaatopaikalta ton romu oot hakenu"
    Minä sitten vastasin oltuani hetken hiljaa, että no sähän se elävä kaatopaikka oot, katoinki et oot laihtunu aika lailla ainaki toinen persiin puolisko on pienempi. Pakko sanoo et otti vähän pannuu jätkän egoilu :mad:
     
  11. -TH-

    -TH- Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    kaikenlaisia vittupäitä sinäkii jaksat kavereina pitää...
     
  12. Damned

    Damned Gearhead

    Eijjaksa millään luetella kaikkia, vaan ei tarvinnu yksin rassata tuota tuoreinta tulokasta eli Suurta Sinistä eli '68 Käkkylää tossa taloyhtiön parkkiksella. Meinaan äkkiä on lueteltu ne asukkaat jotka ei ohi kulkeneet. Eipä siinä, palaute oli pelkästään positiivista, tai no pari neutraalia "tuo se varmaan syö paljon" -kyselyä lukuunottamatta.

    "Hyvänvärinen auto sulla", sanoi ohikulkenut :pinup:

    :D
     
  13. MercComet

    MercComet Gearhead

    Itse autokatoksessa kesällä roplasi starttia ylös ja alas! Ei naapurit juurikaan tervehdyksiä enempää sanoneet.

    No tolppanaapuri kyllä totes ennekuin alkoi kiesiään vääntää pois: "On nää niin pieniä nämä paikat ja kapeita........ ja sullakin on NIIIIN iso auto!" :odroll:
     
  14. Chrstang

    Chrstang 1st gear

    Onneks tää kommentoija ei ole kaverini. Tää kaveri sano iekan kerran auton nähtyään, että tää on nyt vähän liiottelua (tuntemattomat ovat ihmisten tiet).

    Eilen illemmalla bensiksellä siinä vieressä oli keltainen Seatti josta tuli joku känninen cowboyhattupäinen henkilö puhumaan autosta kuskikin kehui buickia siinä samassa. :rotfl: :D
     
  15. T&S

    T&S Gearhead

    Jokunen vuosi takaperin olin tankkaamassa viallisella automaatilla, sen pumppu ei nostanut pensaa kuin joku 2-3 L/minuutissa, kun takana olevassa autossa kaveri oli odottanut kymmenen minuuttia vuoroaan, se tuli kysymään että kuin hel**tin iso tankki siinä oikein on.
     
  16. Chrstang

    Chrstang 1st gear

    Voi juma et repes täälläki äijä liitoksistaan :rotfl: :rotfl:
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kyllähän minullekkin eräs vanhempi mies sanoi (positiivisesti ja hymyillen) että jos sammuttaisit, niin ehkä saisit sen tankin joskus täyteenkin....
    Oli laturi heikossa kunnossa ja ei viitsinyt turhia virtaa kuluttaa starttaamiseen, joten käynnissä ollessa tankkasin Vanin 120 litraiseen (lähes tyhjään)tankkiin...
     
  18. nyt on hieman käyttö kulkine väliaikasesti vaihtunut mutta ihmettely ei ole silti loppunut... chevyllä kun ajo niin kyseltiin että eiks oo kallista ajaa kun vie noin paljon ja nyt kun on alla 123 koppanen mersun murikka niin kaikki päivittelee diesel veron määrää.. no ei tuo oikiasti juurikaan sen halvempaa ole kun chevyllä.. naftaa vie 7-9 litraa ja chevy 10-15 mutta hyvin tulee hinta kiinni vakuutuksissa ja verossa
     
  19. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    Appiukko (67v.) katteli Capricen pellin alla, että öljyä tulee jostain.
    Sanoin että venakopat vähän tihkuu (todellakin on olematonta, muttei oo konetta pesty vuosikausiin). Appi tokas tähän, et joo näitten tyyppivika.
    Juma ku ukko ei oo eläessään ajanu jenkillä. Ekan kerran näki kasin livenä...
    Putosin ihan totaalisesti, kun puhe jatku: onhan täälläkin tavaraa, mut olisit nähny '52 Roverin. Se se oli täynnä.
    Siis mitähän se sit oli täynnä? Pashaa vai?

    On noi jotkut uunoja :rotfl:
     
  20. Chrstang

    Chrstang 1st gear

    Samaahan jokainen puhuu ruosteesta. Jos jenkissä kukka kukoistaa on heti tyyppivika ja pitäis hoitaa ettei kuki. Jokainen auto (paitsi smart ja muut tupperwaret) on tehty metallista ja sehän ruostuu täällä pohjoisessa vieläkin nopeemmin.

    Yhteenveto: Jenkissä tyyppivika, Oopelissa no se nyt on vanha auto ja vahingossa on tommonen tullut.

    Kummaa kyllä ruosteinen jenkki paljon hienompi (joihinkin jopa rujo näkö sopii), kuin laho orion :poff:
     

Kerro tästä muillekin!