49-54 servoletti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Buddy, 17.12.2005.

  1. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    No johan on outoa. :eek:
    Vai miten se ny oli?
     
  2. Wiikki

    Wiikki 1st gear

    Voisko joku kaksiovisen tai avomallin omaava mitata, mikä on 52:sen etuoven pituus? Että tietäs millä mitoilla alkaa moniovista teurastaa..
     
  3. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mul olis -49 avo!
    Pitäis olla samat mitat, mitä -52...
     
  4. tjl

    tjl Gearhead

    Moro!
    Ruvennu jostain syystä noi 50-luvun alun Letukat kiinnostamaan. Kertokaa viisaammat vähän mulle minkälaisia ajettavia ne on, kun ei ole 60-lukulaisia vanhemmista koemusta. Toki ajettavuudellehan voi tehdä paljon rengastuksella jousituksella yms. Alustan madalluskin lie hyvin tehtynä parantaa ajoa. Osasaatavuuskin ollee hyvä tuol rapakon takana?
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    En tier ajettavuudesta, ku ei taho auto valmistua yhtään. :lol: Mä remppasin orkkismoottorin ja siihen sai osat ihan suomesta. Ebaystä olen huudellut myöskin joitakin pisteosia.
     
  6. uuze

    uuze 3rd gear

    Ite päädyin heti vaihtamaan mustangin etupään ja seuraavaks pitäis tehdä jotain takapäälle. Orkkis akselistossa ei sinällään ollu vikaa mut halusin päivittää samalla hammastangon kuluneen simpukan tilalle. Uutta simpukkaa kun ei saa mistään. Takapääkin on pilattu ilmapussien asennuksen yhteydessä eli ei ole tehty lisätuentoja kun revitty lehtiä jousista pois. Tekee eika liukkaan oloseks ton perän. Et ei pysty tosta orkkis ajettavuudesta sanomaan mitään...
     
  7. kj

    kj 2nd gear

    En osaa noista sanoa mitään mutta tutulla oli vuodesta -72, 2007 asti
    -52 Styleline ja sanoi sen olevan kuin vanhempaa kuorma-autoa ajaisi 8) ...
    Sillä -50luvun alkupuolen laitteet ovat ajoltaan täysin eri planeetalta kuin -60lukulaiset :wink: ...
     
  8. JanneK

    JanneK 3rd gear

  9. Buddy

    Buddy 1st gear

    Heh! Toihan on vielä hyvässä hapessa lähtökohdiltaan. :lol: Paljon pare, mitä mun -49 oli. Eihän ne joudu edes kardaanitunnelia, eikä penkinalusia vaihtamaan. :wink:
     
  10. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Mun entinen '52 pontso oli ainaki hyvä ajettava, vaikkei siinä varmaan ollu alustassa mitään ehjää... ja tiiä nyt oliko ne rätitkään nyt uudemmasta päästä. Mukavampi ajettava se oli ku minun niin ikään entinen '64 belsku stw. :wink:

    Fordit on kyllä aina olleet minun suosiossa ajettavuutensa suhteen, mutta varmaan saa maistaa parempaa makkaraa, josko saa allensa pullanasun tahi hudsonin. :-? :lol:

    Eli mitään tärkeää sanottavaa ei aiheeseen ollunna.. :rotfl:
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    mulla on yks orkkis kuntoinen -52:nen,ainoastaan renkaat vaihdettu ja on ajoltaan aivan ...tanan hyvä verrattuna moneen uudempaan.
    meinaan menee kuin juna isommissakin nopeuksissa ja ei meteliä sisälle.
    tosin ilman tehostimia vähän kankee kylällä.
     
  12. Buddy

    Buddy 1st gear

    Hieno kuulla! Meinaan säilyttää orkkisalustan, koska ohjaussysteemeissä ei ole klappia. Kankeuskin on vaan etu tällaselle riisipuikkojäbälle. Jos vaikka sais vielä muhkeet lihakset, kun sitä joskus kääntelee kartsalla. :lol:
     
  13. rustbucket

    rustbucket 3rd gear

  14. tjl

    tjl Gearhead

    Kah kiitoksia ajokommenttiloista. Eilen kävin itsekin yhtä kopasemassa, eikä tuo ollut ollenkaan paha ajettava. Renkaat oli uudet ja perää vähän pudotettu. Muuten orkkis alustalla. Nyt sitten mietitään hinnan ja himon suhdetta.
    Mulle saa tarjotella jos on ylimääräisiä "pullukoita" nurkissa. Outo perversio, mutta neliovinen mieluummin.. Mitkään hillittömät projektit ei kiinnosta mutta saa olla laitettavaakin. Varsinkin hitsihommat on pannassa. Ku ei osaa, ni ei osaa!
     
  15. sibe70

    sibe70 Gearhead

    itellä on toinen -49 fleetline -75 camaron etuakselistolla.
    hyvä sekin on ajaa mutta kyllä toi orkkis on kans hauska ei siitä mihinkään pääse.
     
  16. BAD

    BAD Gearhead

    53 seen

    ostetaan 2 ovisen sisäkarmit tai jopa neliovisenkin saatas käydä ku joutuu pilkkoa tai vaihdetaan omiin 2 ovisen itsellä kromatut mut ei raaskis sahata niitä......
     
  17. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Ostin just -52 3100 pick-upin joka on 235:lla. Ja venttiilit naputtaa. Pitäis säätää venttiilit, mutta en tiedä välyksiä :eek: . Voisko joku auttaa :) ?
     
  18. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Taitaapi olla
    kuumana mitattu

    imu 0,006"-0,008" normal operation ja 0,01" Heavy duty operation

    pako 0,013" - 0,015 normal ja 0,02" heavy
     
  19. gonzo

    gonzo 1st gear


    Ompa hieno sivusto!!!
     
  20. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Paljon kiitoksia :D .
     

Kerro tästä muillekin!