Mistä tinaustarvikkeet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 5.7.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäpä olisi edullinen ja muutenkin ok-paikka hankkia pohjusteet, tinat, koriviilat ym. tarvikkeet? Esim. Lahti-Helsinki-suunnalla?
     
  2. ido59

    ido59 Gearhead

    vantaan motonetissä oli ainakin tinaa 5e/tanko ja pohjustetta pari-kolme desiä kympin verran. ei mitään käsitystä onko se halpaa vai ei mutta sieltä ainakin saa
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Pohjustetta kannattaa kyllä ostaa sieltä jos kerran saa. Ainakin Jyväskylästä otti tiukille sen löytyminen. Tinaa oli kyllä kaupan mutta kukaan ei tiennyt mistä pohjustetta.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep, näyttäisi löytyvän ainakin nämä:
    BERA-FIX juotospasta 0,5kg 80-6704 12.45 eur
    Koritina BERA-SUPER LT 400g 80-6706 5.72 eur
    Koriviila 14" alumiini 60-1314 14.90 eur

    Kiitos vinkistä! Kommentoikaapa hintoja, tinaa enemmän ostelleet...
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tina taitaa tuossa olla halvempaa mitä itse maksoin (olisiko ollut jotain hiukan vajaa 7€) ja taas tuo juoksute/pohjuste mikälie ~1€ verran enempi. Jos nyt muistan ihan oikein. Onhan siitä jo pari vuotta aikaa.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä maksoin pastasta 18e ja tina oli halvimmillaan kai tuon 5.jotain
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    oho.

    Miks mä ostan aina kaikki jutut ylihintaan prkl.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meillä? Eli missä?
     
  9. HarriS

    HarriS 1st gear

    Mistä koriviila? Ainakin Vantaan Motonetissä niitä ei enä ole.
     
  10. villek

    villek 1st gear

    Työkalutukku turussa myy kunnollista viilaa, olisko ollu jotain 60e. Biltemakin myy, mutta sen laadusta en tiedä.
     
  11. -TH-

    -TH- Gearhead

    ...koivulusan voi vuoleskella ihan ite,sitten vaan rasvassa kyllästät ja säilytät sen.
    kantsii ostaa suht hyvä panssariviila, veikkaan että ei nostata inspistä kun runko murtuu/sortuu kesken rojektin ja parhaan innon :)
     
  12. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    Juotosneste.

    Jatketaan tätä topikkia.

    Hommasin epähuomiossa boliden juotosnestettä, soveltuuko tuo kama koritinailuun? ja jos sopii miten tuota käytetään?

    vai pitääkö hommata bera-fixiä?
     
  13. advance

    advance 3rd gear

    Olen vaan tuota bara-fixia käyttänyt, mutta sitäkin enemmän sitten. Ensiksi puhdistat tinattavan alueen hyvin, se on tärkeää. Sitten levität tinapastan pensselillä, sen ei tarvitse sitten uida siinä, vaan sopivasti :lol: . Sen jälkeen lähdet lämmittämään toholla pastaa ympäriinsä, sen jälkeen huomaat kyllä kun se lähtee muuttamaan väriä kullan väriseksi ja alkaa hikoilemaan. Sen jälkeen pyyhkäiset vaan alueen kirkkaaksi ja jos olet toiminut oikein se levitetty alue on aivan kiiltävä.

    Lämmön kanssa pitää olla tarkkana ettei lähde pellit vetelemään, itse kun olen tinaillut vain japsi ja euroautoja niin niiden kanssa saa tarkkana olla.

    Ja jos tinailet vaikka lokasuojan kaarta niin lähde lämmittämään sieltä kantista alkaen, koska sieltähän pelti on jäykimmillään. Tämä siis pastan polttoon.
     
  14. teippi-mikko

    teippi-mikko Gearhead

    noi juotos homman alkeet on jotenkuten hallussa, tuli vaan hommattua vahingosssa nestettä eikä "oikeaa" tavaraa.

    tarkotus on tinata prätkän loksu. Tuli hitsattua kanttiin 6mm tanko ja nyt tää väli pitäs tinata umpeen. Onneks on tuoretta peltiä kaikki osat :)
     
  15. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    ei se kunnolla kiinni ota vaikka on uutta peltiä jos sitä ei pohjusta kunnolla, jotkin niistä "litkuista" lienee jotakin happoa,,olisikohan laimennettua suolahappoa,
     
  16. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ei toimi. Osta suosiolla Bera-Fixiä,siinä on oikeat myrkyt,lyijyt ja tinat mukana,eikä varmasti laita harrastajaa hinnalla polvilleen.Tai jos laittaa,niin sitten kannattaa alkaa keräilemään koppakuoriaisia :p :wink:
     
  17. gold

    gold 1st gear

    Onkos näiden "uuden mallisten" tinojen mukana myytävä pohjuste käypää vanhanliiton koritinalle? Mulla on tuota vanhaa tinaa muutama tanko, mutta pohjuste on joitan motonetin uutta tavaraa..
     
  18. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tuntus toimivan....itse olen tinaillu mötönetin pohjusteella ja vanhan varaston tinalla ja hyvä on tullu.
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Bera ainoa toimiva pohjuste.Näin "ammattilaisen" silmin. Ei tuolla koriviilan laadulla suurta merkitystä ole,kunhan terällä saa lastua irtoamaan ja kestää taivutusta kun kiristää sitä ruuvia eri asentoon. Lopullinen hyvä pinta saadaan epäkeskolla ja kasikympin paperilla. :D
     
  20. Jimi

    Jimi Gearhead

Kerro tästä muillekin!