Chryrler Grand Voyagerin AIR BAG valo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kami, 19.8.2008.

  1. kami

    kami 3rd gear

    Mulla on -94 Grand Voyaakkerissa alkanut tuikkia tuo Air Bag valo.
    Onkohan kraisussa jotain vakiovikaa, mitä voisin hakea, joka saa tuon tuikkimaan jatkuvalla syötöllä?
    Taustana kerrottakoot, että kesällä peräkärryä vetäessä ja pakille automaattivivun siirtäessä paloi kolmasti sulake minkä takana on mm. AirBag (jolloin jostain syystä myös ilmastointi lakkasi toimimasta...). Kun vihdoin yhdistin tuon sulakkeen kärähtämisen tuohon peräkärryyn ja pakkiin, niin lopetin kärryn kiskomisen (pitäis noi pistokkeen johdot vetää ilmeisesti uudestaan... ovat ihan haperot) ja nyt ei ole enää sulake palantu, mutta tuo AirBag varoitusvalo aloitti jatkuvan loistamisen (toimi useamman viikon viimeisestä sulakkeen poltosta ihan normaalisti).

    Eli olisko esim. jossain tuohon AirBagiin liittyvä piuhaliitos, mikä vaatisi voitelua/kiristämistä?

    Vai pitääkö virittää valoon joku vastus, mikä polttaa sitä käynnistyksen jälkeen normaaliajan ja sammuttaa sen sitten...? (en viitsis alkaa bagejä vaihtamaan...)
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kellojousi raitin ja pylvään välillä viallinen!! Aika yleistä Mopar -tuotteissa!!!
     
  3. Emblem

    Emblem 1st gear

    Edesmenneessä käyttis-Escortissa vilahteli samainen valo. Korjaantui, kun rassasi kuskin penkin alla varmaankin jollekin kiihtyvyysanturille menevää johtoa. Oli löystynyt penkkiä siirrellessä.
     
  4. Jakko

    Jakko 1st gear

    Kellonojousta minäkin ehdottaisin. Itsellä tuli sama vika. Criuse ei toiminut (napit ratissa) ja air Bagin valo paloi.
    Selvittelin asiaa ja kävi ilmi että Chryslerillä on kyseiselle osalle joku vaihtotakuu systeemi. Vein tötteröni paikalliselle merkkikorjaamolle ja ne (hieman ensin mukisten) vaihtoivat sen veloituksetta.
    Auto -97 Vojakkeri
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kun nyt tuo peräkärry mainittiin niin muistaakseni ryslerivoorumilla oli jonkun voikkarin vetokoukun pistorasiaan kertynyt vesi aiheuttanut ongelmia. Tais olla parikin tapausta....
     
  6. virta

    virta Gearhead

    On selvä vakiovika:kellojousi.

    Säästä aikaa ja oleta näin :D :D
     

Kerro tästä muillekin!