Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    # Q: Do I have to use a calibration resistor in my 6.5?
    # A: If you have a 94+ 6.5 with electronic fuel injection, you must use a resistor. Stock is a #5 plus/minus one. With no resistor in place, the computer will default to a #1 setting to keep running, but performance and mileage will suffer.

    Tossa suoraan SSDieselin sivulta lainaus eli kyllä sillä merkitystä on jos resistori puuttuu :soosoo:
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Varovasti kepa... nyt sutii jos sulla oli resistori uudessa boksissa :D

    Tuolta ssdieselistä kun viimevuonna tilailin... laitoin sähköpostilla kyselyn tarkan kotiosoitteen ja tuotteiden koodien kera. Aina tuli nopsaan (1-2pv) vastaus rahdista... tulee UPSilla... :soosoo:


    Subbe & Pickup C/K tapaaminen 24-25.10 (??)
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

  4. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subbesta ...

    Hi !

    Mä olen tainut jo liiankin monesti höpöttää tuosta "toimivasta" varaboxista. Kaikilla tuon boxin hajoamisen suhteen ei käy yhtä hyvä tuuri...kuin Kepalla Minulle sattui sopivasti tuo Porin reissu Tampereen kautta ja onnistui "jeesaaminen" nopealla aikataululla. :poff:
    Vaan kun se boxi jättää tuonne jonnekin korpitaipaleelle viikonloppuna (kun se voipi lopettaa toimintansa kokonaan ...ilman suurempia varomerkkejä ) niin siinä ei varmaan paljon silloin hymyilytä se tilanne. Hinaaminen ei oikein tuu kysymykseen näiden kohdalla ja varsinainen hinausauto voi olla muutaman tunnin odottelun takana. Siinä tilanteessa tuon uudenkin boxin hinta on "vähän" ja sillä hanskalokeron ehjällä varaboxilla voi myös aina helposti poissulkea PMD/FSD viat.

    Siis vielä kerran noiden Jenkkien hokema :
    Kysymys ei ole siitä...jos tuo boxi menee... vaan kun se menee.
    Enkä kyllä vielä usko, että siiliin sijoitettunakaan boxi (edes toi D tech :kään) on ikuinen :D

    Hei Kojo ... Nyt on joku iso työkone ilman cooleria tai sitten sä olet käynyt hakemassa ton jostain kylän toiselta laidalta jonkun Dotgen keulalta. :poff:
    Mä nimittäin eilen siellä Porissa katselin 07 Dodgea josta oli keula auki ja siinä oli ainakin yhtä iso (jollei isompikin ) cooleri. :rotfl: :rotfl:
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    No mikään kone ei oo vailla cooleria ton takia kun on "varmuuden vuoksi" uusittu, turbon vaihtanuut firma ei olis antanu takuuta työllen jos cooleri ei vaihdu samalla :eek:

    Mutta boxin suhteen oot oikeessa, varakappale on syytä olla ainakin tiedossa jollei mukana, ite oon kuskaillu yhtä "toimivaa vanhaa" boxia mukana iät ja ajat ja silloin kun ontumisvikaa metsästin kokeilin jopa sillä et ontu samalla tavalla, mutta nyt viikonloppuna todettiin kempsun ja kanen kanssa että kuolluhan se on.. eli tilasin itekin pari uutta boxia tossa viikonloppuna maailmalta että kohta mullakin on taas varakappaleita :wink:
     
  6. kane

    kane 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :poff:
    Omistajan käsikirjasta lainattua...
    "vara-FSD eli toiselta nimeltään fjuul solenoiti poksi on kokeiltava aina joka viikon maanantaina ennen ajoon lähtöä välttääkseen mahtollisen ylimääräisen starttailun josta voipi seurata starttimoottorin eli käynnistimen epäkunnon"
     
  7. mpon

    mpon 3rd gear

    kävimpä nyt sitten kans oman fsd boksin tsekkaamas tuolla pellin alla resistorin suhteen, kun siittä oli juttua, niin eihän sielä mitään ollut... :oops: eli löytyykö jollain noita resistoreja "hyllytavarana" vai mistä sen edukkaimmin saisi tilailtua,
    kenties tuo edellä mainittu dieselcare tai jotain...?

    olikos se vakio resistori #5 kooltaan? Että kannattaisko samalla vaivalla jo hieman isompaa tilata? (käsittääkseni auto muuten suht vakio) mutta tarkoitus olis pakari uusia avarammaksi tulevaisuudessa sekä ilman ottopuolta parantaa vakiosta.
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

    eiks kukaan oo koskaan koittanu rakentaa tolle boxille vesijäähdytintä?tietsikka friikithän on jo pitkään jäähdytelly suorittimia vedellä ja nehän käy helvetin kuumana ku niitä ylikellotellaan.esim.joku tommonen härveli boxin ympärille?
    http://www.overclockersclub.com/vimages ... 00t/06.jpg
    rakentais sen niin,että vielä moottorin sammuttamisen jälkeenkin jäis vesi kiertään hetkeks,ettei boxi kuumene jälkilöylyssä nokkapellin alla,tai hipoversio,jossa termariohjaus ja jäähdytys seis vasta kun boxi riittävän viileä...mulla ainakin menis hermot ton boxin jatkuvaan vaihteluun.jos sen kerran lämpö tappaa ajan myötä,niin keinolla millä hyvänsä kehittäsin jotain millä kuumeneminen loppuis.
     
  9. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    PMD/FSD Cooleri eli siili

    Hi!

    Tuossa viikko sitten yritin uteliaisuuttani tilata sellaisen aiemmin markkinoilla olleen PMD/FSD jäähdyttimen joka toimi nestekiertoisena. :poff:

    Sen idea oli kierrättää polttoaine siilin kautta ja boxi siinä kiinni. Vaan ei suostunut lähettämään Ameriikan ulkopuolelle :eek: ...siis noitakin löytyy edelleenkin !

    No helpoimmalla tuossa jäähdytys ideassa pääsee jos tuonhon coolerisiilin yhteyteen väsää tietokoneissa käytettyn tuulettimen ja sille sitten jonkinlainen virtapiiri joka pyörittää sitä tietyn ajan vielä jälkikäteen tai lämmön mukaan (lämpötunnistin ). Läppäreissä noita lämpötunnistimia ainakin on. :D

    No tosiasiassa konehuoneen ulkopuolella ,esim siellä jossain parkkien takana olevassa tilassa se on ihan hyvässä suojassa ja saa ilmaa.
    Toki puskurin sisällä myös,mutta siellä suolakylpy voi olla mahdollinen meidän oloissa.

    Tärkeintä on että se olis pois siitä koneen päältä,joskin siinäkin kunnon coolerissa minulla ainakin oli yli 4 vuotta tuo Stanadyne kiinni ja toimii edelleenkin. :poff:
     
  10. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    No eipä niitä nyt niin tiuhaan tarvi vaihtaa että sen takia kannattais ihan älyttömiä ponnisteluja suorittaa, taitaa olla niin että jos se konehuoneessa niin veikkaus on, että 3-5 vuotta saattaa olla lähellä kun menee voi tietty kestää kauemminkin, itellä kesti n.3v ja kepalla 4v, saa nähdä kuinka kauan menee sitten kun siirretty pois konehuoneesta ja siilissä kiinni.
    Olishan se tietysti reteetä kun olis vaikka nestemäisellä typellä jäähdytys, tarviskin lainata joltain seminologilta semmosta pulloo missä ne pitää "annoksia" :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Ja Topi ehti väliin.....
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

    justjust eli sitäkin mietitty..onko noi fsd:t erilaisia kuinka paljon,kun jotku joutuu vaihtaan niitä pahimmillaan alle vuoden välein,vaikka on siilit ja jäähdytyslevyt ja piitahnat ym.vaneissa ongelma on vielä pahempi,kun konehuone on niin ahdas.
     
  12. mpon

    mpon 3rd gear

    Kiitosta vaan avuista resistori hommassa ja eritoten Topille...
    Postia odotellessä...
     
  13. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    PMD/FSD boxit

    Jep !

    On tuota boxi juttua käsitelty täällä jo aiemminkin,mutta kertaus on välillä paikallaan. :poff:

    Eli Stanadyne on se orkkis boxi ja siitä lienee markkinoilla jo ainakin xx versio.

    Sitten kait reilu vuosi sitten tuli tuo jälkimarkkina boxi eli Dtech ( taidetaan sitä myydä jo jonkun muunkin nimikkeen alla ). Siinä on tukevampi kuori , sisäkalut pitäisi kestää 125 C astetta (kun orkkis stanadynessa oli 85 C asteelle laskettut osat...sitä en tiedä mitä nykyisissä Stanadynessa on sisällä ). Tuossa D tech:ssä on vielä kiinnitetty enemmän huomiota noiden sisäkalujen kiinnitykseen. Tärinät/värinät lämpö jne. lieneekö siinä osasyy miksi joillakin kestää vähemmän toisilla enemmän tai kauemmin. :odroll:

    Molemmat on kuitenkin viime vuoden loppupuolella tehdyssä kokeessa selvinneet kunnialla läpi. Kokeessa käytettiin sekä GM:n että Stanadynen testiohjelmia ja muistaakseni otos oli 6 kpl kummaltakin valmistajalta. Molemmat selvisivät läpi testien ,joten sen perusteella ei voi paremmuutta todistaa. Ajan myötä tuo sitten selvinnee mitkä ovat tuotteiden todelliset erot, josko niitä sitten on :poff:

    Noin äkkiseltään päätellen ,ei jälkimarkkinoille kannata tuoda ainakaan huonompaa versiota , mutta ainahan voipi insinöörit erehtyä laskelmissaan. :rotfl: ja sitten kuluttaja joutuu sen todellisen käyttötestin lopulta maksamaan, kun ne takuuajan kuitenkin kestävät. :lol:
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Re: Subbesta ...

    Heh, vihjaatko kenties jtn :poff: :poff:?? Jotenkin tutun tuntunen tilanne... Ja oli muutes hermot melkosen kireellä :rotfl: :rotfl:.

    Ja kyllä Suburbania voi hinata, kokeiltu homma! Eihän siinä mitn ongelmaa ole, jakolaatikko vaan vapaalle. Ja toinen Subbari vetämään :rotfl:. Siinähän ne meni muutaman kymmenen kilometriä nätisti peräkanaa, tosin hinattavassa joutuu jo hieman rattia kääntämään ja jarrua painamaan kun kone ei käy :-?. Varsinkin kun hinausnopeus satasen luokkaa...Kiirekiire...
     
  15. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Re: Subbesta ...

    Heh, vihjaatko kenties jtn :poff: :poff:?? Jotenkin tutun tuntunen tilanne... Ja oli muutes hermot melkosen kireellä :rotfl: :rotfl:.

    Ja kyllä Suburbania voi hinata, kokeiltu homma! Eihän siinä mitn ongelmaa ole, jakolaatikko vaan vapaalle. Ja toinen Subbari vetämään :rotfl:. Siinähän ne meni muutaman kymmenen kilometriä nätisti peräkanaa, tosin hinattavassa joutuu jo hieman rattia kääntämään ja jarrua painamaan kun kone ei käy :-?. Varsinkin kun hinausnopeus satasen luokkaa...Kiirekiire...[/quote]

    NOOOOOOOOOOO !!! mitenkäs se juttu siitä kalikasta ... älähdyksestä jne

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Jooooooo :poff: kyllä se sinun kertomus mieleen palautu helposti :lol: ja oli ihan hyvä ,että tuli tuollainenkin vikatilanne esille.

    Mut mitenkäs tuon -96 saa vapaalle,ku siinä on nappisydeemillä tuo ...saatika että ei toi laatikko todennäköisesti kyllä tykkää tuosta hinaamisesta ;-)

    Vaan kun tuossa ajelin Tampereen ja Porin väliä ja sieltä sitten Forssan kautta Hämeenlinnan suuntaan iltayötä myöten( ja ne on sentään vahastaan asuttua aluetta ) vettä tuli ja oli pitkiä matkoja etteipä taloja juurikaan näkynyt. Niin kävipä mielessä,ettei olis kivaa jos autoon jotain tulisi. Mulla sentään on vanhasta tottumuksesta työkaluja ja ainakin toi boxi mukana ... joten ensiapu = oma-apu on, mut kun sielläkään ei tosiaan pitkiin aikoihin ollut yhtään muuta kulkijaa...saatika toista Subbea. Niin miten se on sitten tuolla vielä harvempaan asutuilla alueilla.

    Jos toki kuten kepa totes ,ettei se sammuminen keskellä kaupungia liikennevaloissakaan "harmitonta" ole. :poff:
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Tuo vara FSD taitaa olla ainoa "kullanarvoinen" kikale pitää mukana... vaikka menis 4 vuotta mutta onpahan se mukana... :odroll:

    Ja noita resistoreja saa esim K.Koskiselta ~25€ hintaan (ainaski viimevuoden hinta oli tuota luokkaa).
     
  17. hyeena

    hyeena 1st gear

    Mullakin silloin aikoinaan laukes FSD yhtaan varoittelematta..
    Oli huumori vahan tiukassa, perhe kyydissa ja auto pakattu tayteen roinaa, ja hirvee kiirus..
    Puolisko kavi sitten taksilla hakemassa toisen auton ja mina tyontelin subben syrjaan silla aikaa. Jokainen joka on tuollaista joskus tyontanyt ymmartaa varmaan hyvin miksi en ole innokas luopumaan vara boxista nyt kun sellainen loytyy... :rotfl:


    Olen itse suunnitellut varustavani tuon siilin flektilla, flektin ohjaukseen vaan sisavalon viivepiiri (loytyy jokaisesta autotarvike liikkeesta), jolloin jaahdytys toimii hetken auton sammutuksen jalkeenkin..
     
  18. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Minullakin on varattuna 2 kpl 10x10cm tuulettimia n. 20x12cm siilille, mutta asennus on jäänyt tekemättä, kun ei tuo siili+fsd tunnu juurikaan lämpenevän (kuskinpuolen sisälokarin päällä). Ajon jälkeen mitattuna taisi lämpöä olla n. 30. Kuumimmillaanhan se kuitenkin on kun auto on sammutetuna ja konehuoneen lämpö tasaantuu, mutta tähän ei flektikään auta, jollei viileää ilmaa johdeta jostain.
    Viisainhan tuo flektin ohjaus olisi toteuttaa siiliin asennetun lämpöanturin/kytkimen avulla.
     
  19. forssi83

    forssi83 3rd gear

    mites toi pirskatin ratin keskiö irtoaa?? :poff:
     
  20. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    No mutta hei, eiks oo mukava kun itse kokee sen mistä täällä tasaisin välein keskustellaan :poff: pääsee mukavasti sisään Subbemaailmaan :rotfl:

    Jättää se sitten syrjäkylille tai keskelle kaupunkia niin korpeehan se vaikka olis varaboksikin matkassa, voi siinä muutema Stana.... päästä :mad:

    Kuten todettu ei sen nyt niin usein pitäis mennä kuitenkaan, tosin kai niissäkin maanantai kappeleita seassa voi olla
     

Kerro tästä muillekin!