mopilistin vedätys yritys, nyt päivitettynä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja halitoosi, 26.8.2008.

  1. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    Jouduin taas kerran mopilistin vedätys yrityksen kohteeksi, ko.koijari ilmoittelee nettiautossa 2kpl ranskalaisia autoja 2000e, ilmoitus oli aivan yksiselitteinen, no sitten kun menin paikan päälle niin toinen huonompi maksaakin 1800e ja parempi maksaa 2000 e. Mistä näitä riittää??
    joo sen verran vielä etta se parempi olis maksanu 2500 e, eikä 2000 e niinkuin ensin mainitsin eikä ne autot ollu edes ihan naapurissa...
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Laitapas linkki nettiauton ilmoitukseen, niin saadaan kaikki ihmetellä!
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Oliks toi joku uutinen? Njääh... :lol:

    Sekin joka laittanut ilmoituksen tietää varmaan että jos ilmoituksessa on muka-näppäränä täkynä kaksi autoa hintaan yht. 2keu, ja vaikka in-riööl-laif yrittäs saada 1800 ja 2000 per kottero, niin todellisuudessa saa ehkä 500 per kottero. Jos ovat edes jonkinmoisia kunnoltaan.

    Tarvii muistaa että nihilistit pussihousut yrittää myydä paskat käsistä pois ja pitää ikuisesti hyvät - vaikka yleensä on jo toinen jalka haudassa! Museokatsastettu voi olla paskakin ja itse asiassa voi olla paljon pahempikin kuin vain paska...

    kaikkeen sitä on vaan totuttava :D
     
  4. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    no joo ,se huonompi oli lähinnä kasa osia pitkin nurmikkoo mutta se parempi oli kulahtaneessa "käyttökunnossa" tosin pohjaa oli hitsata turattu postimerkki paikoin, mitään mr-autoja nää ei kyllä voi olla edes missään omistajansa märimmäss unessakaan....
    sen tästä opin että kannattaa varmistaa toi hinta-politiikka jo heti puhelimessa ettei tuu turhaa ajoo ja mielipahaa...
    viimeksi ne tais olla tarjolla eniten tarjoavalle eli arvatenkin toisesta on tarjottu pari donaa ja toisesta ainaskin kolme. tai ehkä vähän enemmänkin...ainaskin tän olion tai mitä lile bio-massaa se olikaan mukaan..
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    niin ykselitteiseltähän tää näyttää:
    lisätiedot
    Hyväkorisia peugeotteja vm 55 60 myydään tarjousten perusteella
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    No siinä tapauksessa siinä ilmoitusvaiheessa on mahdollista ruksia se kohta "ei hinnoiteltu", ettei hämää turhan takia...
     
  8. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    no en mä ainakaan lähde pelkän hinnan ja valokuvan perusteella ajamaan toiselle puolelle suomea, lukematta ilmoitusta kokonaan. ja tälläsen paketin ollessa kysymyksessä tarkistaisin onko yhteis hinta vai ei :-?
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Mistä näitä tyyppejä riittää, jotka eivät osaa itselleen edes autoa ostaa ilman h-tinmoista dramatiikkaa. Sitten kun ne vievät sen peräkorjaukseen niin alkaa astuu ne kuluttaja-asiamiehetkin peliin kun on tehty sitä ja tätä ja tuota ja sitä ei... Ja kaikki ongelmat puidaan sitten nettikeskusteluissa.
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Tulkintaeroja ihmisten välillä aina on. Voihan ton ilmotuksen lukea esmes. niinkin, että myynnissä olis kaks pököttiä, hintaa kaks donaa kipale. Itseasiassa näin mä näitä ilmoituksia tulkitsen, ja katson seuraavaksi, olisko kyseessä sittenkin könttähinta koko kasasta. Jos niin ei ole sanottu, ei yleensä niin ole.

    Vaikea sanoa, onko noi halpoja vai kalliita, mä kun en kolmestakaan pösöstä maksaisi kahta tuhatta, mutta se nyt ei kuulu tähän.

    Tietysti kaikkein selkeintä olis ollut tehdä kaks eri ilmoitusta tai pistää lisätietoihin, että on ilmotettu kappelehinta. Toisaalta toi tarjousten perusteella pitää sisällään senkin mahdollisuuden, että ostaa yhden pösön tonnilla ja toinen tulee kaupanpäälle. Siis ei kun tinkaamaan.
     
  11. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Mä en yleensäkään tajua tällä foorumilla, tätä mobilistien parjausta, itse tunnen ihan mukavia ja asiallisia mobilisteja, varmaan heissä on kusipäitäkin, mutta eikö meissä muissakin, kai ne mobilistitkin on vaan läpileikkaus meistä kaikista. Tosin usein mobilistit ovat vanhempia miehiä, joilla on jo hiukan erilainen katsantokanta, mutta kuka määrittelee, mikä on oikea tapa toimia. joten peräänkuuluttaisin hieman suvaitsevaisuutta ,ennen kun aletaan parjata toisten harrastus-suuntausta :-?
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Minä olen miettinyt ihan samaa!
     
  13. GMies

    GMies Gearhead

    Vielä kummallisemmaksi tuon parjauksen tekee se, että parjaaja on joku "jobbari". Minun puolestani kukin saa harrastaa mitä haluaa, mutta omaa yksinkertaisuuttaan ei nyt kannattaisi tuoda tänne kaikkien ihmeteltäväksi.

    Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos joku yrittää vedättää, niin se on juuri "jobbari".
     
  14. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Niin, peruskysymys onkin, jos joku myy kahta vanhaa pököttiä niin tekeekö se hänestä mobilistin?
    Entä kun joku ostattelee kahta vanhaa pököttiä niin tekeekö se hänestä mobilstin?
    Mielestäni ostaminen on enempi mopilismia :) Myyjähän on voinut jo siirtyä rodeihin tai tuuninkeihin ja myy pökötit pois. Jos joku on noista pököistä kiinnostunut että ajaa pitkiä matkoja niitä tutkimaan, on hänen pakko olla se mopilisti.

    Koska ilmoituksessa ei ole lukutaitoiselle mitään epäselvää mitä myydään ja mikä hinta tulee olemaan, niin ainoa tämänkin kirjoituksen motivii on vain pilkata mobilisteja. Aiheenhan olisi voinut nimetä toisin päin;

    Tyhmä mopilisti ei osannut lukea edes nettiauton ilmoitusta ja oppi että täytyy kysellä enempi asioita puhelimessa :)
     
  15. No H2O

    No H2O Gearhead

    Ihme vouhotusta...

    Kävin äsken hakemassa "kuivassa varastossa" säilytetyn auton joka on aivan homeessa sisältä, tinkasin paikanpäällä hinnan kohdalleen huomioiden sisustan paskuuden, tietäen ettei siitä saa kuin pisteosia sieltä täältä ja moottorin.

    Mutta sillä ajatuksella reissuun läksin että jos auto on ihan tolkuttoman paska niin jääköön sinne, meinasin että en kuitenkaan häviä kuin päivän ja vajaa 80E bensoja. Auto oli tosin helvetin halpa jo pyynniltään joten myyjän ainut motiivi taisi olla autosta eroon pääsy tai se että se menee jollekin harrastelijalle...

    Kaikessa on aina olemassa riskinsä, nussimisessakin... :rotfl:
     
  16. halitoosi

    halitoosi 1st gear

    mukava ja reilu
    mopilisti??? :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    kyllä se pojat on niinkuin raamatussakin sanotaan että helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi.
    t. vouhottava jobbari

    sen verran vielä koska kaikki ei ihan ymmärtäny mistä on kyse, tämä ei ollu mikään kannaotto tai mielipide noiden autojen hinnasta tai arvosta tai kunnosta vaan tavasta ilmoittaa, eli tarkotus oli vaan vaan saada uhri sopuhintaisella ilmoittelulla pelipaikalle ja sitten alkaa vedättää hintaa ylös..niin perinjuuri tyypillistä mopilisti piireissä.
     
  17. GMies

    GMies Gearhead

    Toivottavasti pysyt jatkossa erossa noista mobilisteista, niin tarvitse koko maailmalle itkeä, että "jälleen yritettiin vedätää", koska asian jo etukäteen tiedät.

    Jos nyt et kuitenkaan näistä useista vedätystapauksista huolimatta pysty pysymään erossa, niin tuskin sinua kukaan sivullinenkaan voi tässä asiassa auttaa.
     
  18. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    auton osto

    morjensta vaan. mä oon ollu aina sitämieltä et kun vanhan auton ostaa, niin takuu häviää siinävaiheessa kun häviää perävalotkin, ei oo kans ollu tapana itkeä jälkikäteen, et nyt hajos sitä ja taas tätä. automiehen pitää tietää että jos ostaa vanhan auton niin voi sattua mitä vaan. jos on vähääkään pelannu autojenkans niin osaa kyllä äkkiä, vähän määritellä mimmosta on ostamassa. :pinup:
     
  19. 55&64

    55&64 1st gear

    Missähän kohtaa tuossa se vedätys tapahtui?
    Onhan noissa esim. osiksi myytävissäkin autoissa hinnan kohdalla usein 1€ tms ja en ainakaan minä usko, että kaikki osat saa tuolla eurolla.
    Puhelimessa nuo asiat pitäisi kyllä selvitä.
     
  20. kabu

    kabu 1st gear

    Minusta tässä nimenomaisessa tapauksessa ketjun aloittaja voi myös hyvin katsoa peiliin. Mikäli tuo linkattu Peugeot 203 ilmoitus on tosiaankin kyseessä niin ilmoituksessa ei missään kohtaa mielestäni mitenkään yksiselitteisesti viitata siihen että 2000 euron hinta käsittäisi molemmat autot. Näin voi toki olettaa mutta se on sitten ihan oma oletus. Samalla lailla on kirjoittajan ihan oma oletus että myyjä on tietoisesti yrittänyt harhauttaa ilmoituksessaan, hän on voinut tehdä omasta mielestään selvän ilmoituksen että auton hínta on 2000 ja niitä on myynnissä kaksi kappaletta.

    Kyllähän tämmöisissä tapauksissa kannattaa kysellä ensin myyjältä lisätietoja ja varmistus oletukselleen ennenkuin menee paikalle ihmettelemään, etenkin jos matkaakin on.
     

Kerro tästä muillekin!