Cee-ryhmä kaudella 2009?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja maverick, 26.8.2008.

  1. maverick

    maverick Gearhead

    Moro, tiedustelisin tälläisiä asioita, ketkä kaikki meinaa ajaa ensi kesänä Cee-ryhmässä fyyran kisoissa? Tarkotus olis tiedustella asiaa siksi, että
    selviäisi ajoissa ennen tulevaa kautta 2009, onko riittävästi Cee-kuskeja tulossa ajamaan kisoihin, saadanko kausi vietyä läpi Ceessä vai onko tiedossa taas yhdistyminen Dee-luokan kanssa? Jos rupee vaikuttaan siltä että autoja ei ole tarpeeks Ceehen niin tiedän ainakin muutamia Cee- kuskeja jotka olis valmiita muuttamaan autoja/ vaihtamaan autoa Dee-ryhmään sopivaksi. Uusia kuskeja tarvittaisiin nopeasti ja vanhojenkin olisi pyrittävä ajamaan, että saataisi pidettyä Cee-ryhmä hengissä, eli kaikilla keillä on vähänkin mielenkiintoa tulla ajamaan Ceehen, niin nyt kannattais tulla tai kohta se on myöhästä! Olisi kiva nähdä ja ajaa isoissa kaavioissa , missä olisi paljon erinlaisia Cee-ryhmän autoja.
    Tähän viesti ketjuun voi myös kertoa ehdotuksia sääntöjen yms. suhteen millä saataisiin kaikki "Ceehen" sopivat autot mukaan pitämään Cee-ryhmä hengissä ja saamaan Cee-ryhmä taas Isoksi ja Mahtavaksi Cee-ryhmäksi!
    Pidetäänkö Cee-ryhmän kokous viikonloppuna finaaleissa ja suunnitellaan asiaa tämän hetkisten kuskejen kesken, mukaan voi tulla myös kuskit joilla on suunnitelmissa tulla ehkä ajamaan? Fyyralta on tullu myös pyyntö, että pitäis päättää Cee-Ryhmän yhteyshenkilö tulevaan kuljettajaneuvostoon, eli yhteyshenkilö pitäisi myös päättää finaaleissa.

    T.Juho Yijälä
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Täältä ensimmäinen rohkea ilmoittautuu mukaan ensi kauden kekkereihin C-ryhmään. Perjantaina voitais pitää jonkinlainen kokous tms. Ajan ja paikan kun joku kertoo niin olen mukana.

    Ensi kaudelle ehdottaisin pientä muutosta sääntöihin. Kuutiotuumaraja 410cid. Näin saataisiin melko suurella todennäköisyydellä uusia naamoja kisoihin. Vai mitä chevyn 383 ja moppen 408 miehet? Ja miksei myöskin naisetkin. :wink:
    Vai ovatko säännöt kiveenkirjoitetut? :rotfl:

    T. Sauli H
    CS208
     
  3. maverick

    maverick Gearhead

    Hyvä, lisää rohkeita! :D
    Mun mielestä lauantai ilta olis parempi, mut kyl perjantaikin passaa. Sit jos
    tulee joku sade tauko, mitä ei tietysti toivota, niin sillonkin voidaan pitää palaveria.
    Mullekin kävis toi kuutiorajan nosto esim. 408cid tai isommaksikin.
    Ilokaasutkin vois mun mielestä sallia, jos se toisi lisää ajajia.
    Mitä mieltä porukat kuutiorajan nostosta ja/tai ilokaasujen sallimisesta?

    T.Juho Yijälä
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, mutta..... :rotfl: Tuskin ajan C:tä ens kaudella paitsi ehkä Virossa.
    Eli, toi raja 408 on ehkä ihan jees, ehkä ei. Ensinnäkin, kun ei sitä rajaa ainakaan tähän saakkaa oo tarkkailtu ja pienimmät isolohkot on ton rajan alle, sekä isoimmat pikulohkot helpostikin tehtyinä reippaasti yli, niin onks tollanen raja mitään muuta kuin veteen piirretty viiva, omatuntoraja? Säännöt olis tietysti ainakin järjestäjän kannalta paras pitää mahdollisimman yksinkertaisina, niin miten olis vaan sääntö, että pikkulohko on C, ja isolohko sitten D?

    Ite edelleen oon sitä mieltä, että jonkinlainen tilavuus/painosidonnaisuus olis hyvä juttu kumpaankin luokkaan, ja tilavuusrajat veke. Tällä hetkellä C:ssä on sallittu roots ahtimet, mikä mun mielestä on ihan OK. Toistaseks ei oo kukaan vetänyt Rootsilla kovempaa kuin vaparilla. Muun tyyppiset C-autot joutuu D:hen. ostakin asiasta oon esittänyt mielipiteeni aiemminkin, noi muut kuin roots ahdetut ja vaparit ei oikeen oo keskenään vertailukelpoisia. Jos sulla on huippuunsa vedetty vapari, niin et esimerkiks kierrosten välillä enää kaiva 200 heppaa lisää tehoa mikäli tarve vaatii. Sekä kaasuilla, että centrifugaalilla ja turboilla se osaavalta onnistuu, edellisten tehojen lisäksi. Eli ite oon edelleen sitä mieltä, että C:n vaparit ja rootsit yhdessä D:n vaparien kanssa painosäädöin C:ssä, ja sitten kaikki muut tekohengitetyt kimpassa D:ssä. Ehkä B:kin?
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Uudet luokat, street ja pro street :D
    Pro streettiin tulis isot kaaviot, mut kuis sais kuskeja streettiin, jos sielä on pelkät vapari ja roots pikkulohkot? Kenties helpottamalla tota osallistumista, kun nyt se on kaikkine kuluineen ainakin itselle aika suuri kynnyskysymys.

    edit. niin sä meinasitkin että D vaparitkin olis tossa alemmassa luokassa... Niin, en tiedä onko haaveajattelua, mutta pystyskö ton luokittelun järjestämään jotenkin niin että tossa hitaammassa luokassa olis enempi oikean katuauton kaltaset vehkeet, ja pro luokassa kilpureiksi rakennetut. Lähinnä meinaan että jos olis luokka mihin olis jotain mieltä osallistua tommosella ihan katuliikenteessa olevalla rassilla, eikä osallistuminen maksais maltaita, niin löytyis varmasti paljon kiinnostuneita, minä itse mukaanlukien. Siinä olis loistava ponnahduslauta uusille tulokkaille, ja ne ketkä jää koukkuun lajiin, siirtyvät siitä sitte yhden tai kahden kauden jälkeen ylöspäin.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tällä hetkellä selkee enemmistö kyllä mahtuu tohon vapareihin ja roots pikkulohkoihin, ja suurempi ongelma voiskin olla millä sais tollaseen kovempaan ryhmään kalustoa. Meinaan, ennenkuin on autoa lineupissa niitä ei ole. Ei vaikka olis kuinka tulossa ja rakenteilla, mä tiedän kymmenittäin laitteita jotka on tulossa sekä nykyiseen C:hen, että D:hen, ovat olleet tulossa jo vuosikymmenen. Ja myös lukuisia sellasia, jotka ajais jos..., eli spekuloinni varaan en kyllä menis just laskemaan. Nythän loppukaudesta C näyttäis ihan hyvältä, pari autoa lisää niin sinne kuin Deehenkin, ja rupeis olemaan kilpailua. en mienaan tiedä sitten siitäkään, että kenen etu se sitten olis jos D onkin ens kaudella se osallistujapulasta kärsivä luokka, ajaaks ne sitten C:ssä?

    Ton osallistumisen helpottamiseen tarvittais varmaan jotain konkreettisia ehdotuksia. Meinaan sitä on helpotettu jo aiemmin, kaarirajaa on pudotettu alemmas, osallistumismaksuja on laskettu...., eikä se kutienkaan oo kauheesti heijastunut osallistujamääriin. Ehkä se on vaan rutiinista kiinni, mutta mun mielestä osallistumiskysymys ei oo tällä hetkellä niin korkee, että sitä just vois järjestön puolesta laskea niin, että se heijastuis lisäkilpailijoina, eikä aiheuttais närää muissa kilpailijoissa. Vai enks mä vaan osaa ajatella asiaa oikein, eli ehdotuksia miten sitä osallistumiskynnystä vois laskea? Kiinteinä kuluinahan tossa on 100€ per kisa, ja vuotuinen lisenssimaksu, alle 100€. Eli täyskaudesta 600€.
     
  7. mopster

    mopster Gearhead

    Täytyy kyllä sanoa että ei mulla perse kestä tota 600€/kausi, kun siihen tulee vielä muut kulut päälle(bensat ym.). Ehkä tää ei vaan oo persaukisten laji :cry:
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Niin se tahtoo olla kaiken moottoriurheilun osalta. Mä en tiedä millaset osallistumismaksut muissa lajeissa on, et en sillee osaa sanoa tohon mitään. Mut itellä toi osallistumismaksu on ehkä neljäs-viidesosa kisan kuluista. Toi loppu on tietty asia mihin jonkinverran voi vaikuttaa, eikä sillä ylärajaa ole. En tiedä, mutta luulen, että toi osallistumismaksun oleellinen alentaminen aiheuttais valtaisan porun niissä rymissä, joissa tän hetkinen osallistumismaksu on 260€ per kisa. Ja tietty fyyrallekin raha kelpaa. Mut pakkohan ei oo ajaa kaikkia kisoja, ei taida meilläkään olla kun yks kausi jolloin on kaikki kisat ajettu.
     
  9. maverick

    maverick Gearhead

    Moroso, Suojasen Timpan kanssa oli sen verran puhetta Cee-palaverista että voitaisiin pitää palaveria Suojasten Asuntovaunun kupeessa jossain välissä finaaleissa jos kaikille passaa?
    Toivotaan myös uusia kuskeja paikalle jos on suunnitelmissa/harkinnassa
    tulla ajamaan Cee-luokkaan ensi kaudella.

    Säännöistä:
    Miltä kuuloistais 2-luokkaa alle 10sec autot ja yli 10sec, kaikki konekoot sallittu,ilokaasut yms.

    Osallistumis maksusta sen verran, 100e/kisa, epäilen että tota ei enään
    tänä päivänä saada halvemmaksi, ikäväkyllä.
    Olishan se ehkä hyvä idea uusille kuskeille luvata esim.pari ekaa tutustumis kisaa puoleen hintaan, mutta tulisko kuskeja sitten paljon lisää??

    Ja jos näin hiljasta on kun tässä viestiketjussa on viestejä, niin voidaan
    unohtaa koko Cee-ryhmä! :(

    T.Juho Yijälä
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Tää luokkajako saa mun osalta kannatusta. Voisi jopa toimiakkin.
    B samaan ryhmään näiden "uusien" D ryhmän autojen kanssa.

    Tai sitten samat säännöt mutta kuutiotuumaraja pois jonka tilalle pikkulohko C ja isolohko D.
    No, me ollaan ny ekaa kautta mukana eikä oo harmittanu että muutama sponsori tarttui haaviin. Nimittäin toi 600e/kausi pelkistä osallistumisista on melko pieni osuus koko budjetista. Tuntuu että toi 600e/kausi on menny jo noiden tiimiläisten olueen. :rotfl:
    Vaikka muutamia sponsoreja tosiaan saatiinki ja näinollen pari tonttua kasaan niin kyllä tähän monta tilinauhaa on sijoitettu. Vaikka tekniikkavauriotkin ovat olleet todella vähäisiä ja halpoja.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Teidän tiimi ei selvästikään oo vielä kovin pro jos noin vähillä kaljoilla on selvitty koko kaudesta :poff:

    Tohon mavericin ehdottamaan luokkarajaan 10 sec yli tai ali sen verran että se ei mun mielestä oikein palvele näiden luokkien tarkoitusta kun aika monetkin ajaa nytkin ensisijaisesti oman ajan parantamiseks eli jahtaa omia ennätyksiä ilman mitään rajoja ja kaiken lisäks aika moni nykyinen auto on hyvinkin liki kahta puolta tota rajaa niin mitäpäs sit jos auto vaikkapa kesken kauden alkaa mennä sen alle :-? Ton säännön perusteellahan siinä tulis eteen luokanvaihto kesken kauden ja jos yhtään ajaa oman ennätysjahdin lisäks sarjapisteistäkin niin silloinhan homma kaatuu heti siihen.
    Eli se ei oo oikein hyvä. Ja haiseehan toi muutenkin jo liikaa räketiltä :soosoo: :poff:
     
  12. cuda 72

    cuda 72 1st gear

    Vai olisiko helpompi erotella pikku ja isolohkot moottorin kokoon katsomatta. Mikä aika vaatii autoon kaaret. :eek:
     
  13. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Turvakaari alle 11.5 sekunnin autoihin, turvakehikko alle 11 sekunnin autoihin. Tossa olis mun mielestä paikka, missä voitais noudattaa NHRA säännöksiä kun niitä muutenkin orjallisesti noudatetaan, ja hyväksyä orkkiskorisille autoillepelkkä turvakaari 10.0 sekuntiin asti. Se on turvallista Stockereissa, niin miksei myös katuautoissa?
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    11.49 kaaret ja 10.99 tai alle kehikon :wink:
    Tuolta säännöistä löytyy tarkat faktat millasia ne sit pitää olla:
    http://www.fhra.fi/pdf/saanto2008.pdf

    Kas, vipottaja ennätti edelle vastauksessa. No, koetetaan korjata tilanne ens viikonloppuna kisoissa :poff:
    Ja oon muuten samaa mieltä että kyllä ton kehikkopakon vois pudottaa vasta tohon 10 alitukseen, tois hyvinkin mahdollisesti lisää kalustoa kun helpommin katukäyttöön vielä sopivalla pääkaarella sais ajaa niitä matalia kymppejäkin :wink:
     
  15. cuda 72

    cuda 72 1st gear

    Niin mikä erottaa stockerin katuautosta paitsi isot takapyörät.
     
  16. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Sääntöjen puolestahan katuautoissa on vapaudet tehdä aika isojakin muutoksia, mutta autot joissa ei niitä ole pitäis mun mieelstä saada ajaa siinä kun stockeritkin, NHRA tuntee tolalsen 10 sekan kehikkorajan tietyin edellytyksin..
     
  17. cuda 72

    cuda 72 1st gear

    Tarkoitatko nelilinkkiä ja muita sellaisia muutoksia.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Katuautosäännöthän on itseasiassa melko vapaat, sallivat tulipellin siirrot, moottorin siirrot, lattian korvaamisen jne jne. Jos sääntöjen suomia mahdollisuuksia hyödyntäen auton rakentaa, niin se muistuttaa enää varsin vähän lähtökohtaansa, vaikka oliskin vielä periaatteessa katsastuskelpoinen. Toinen juttu sitten, että onks siitä mitään hyötyä tehdä se niin.
     
  19. cuda 72

    cuda 72 1st gear

    Mutta sehän olisi täysin kilpa-auto.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ja?
     

Kerro tästä muillekin!