Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. dumbovan

    dumbovan Gearhead

    jaa-a varaisko mökin vai laittasko suben perään ton saunan ja nukkuis sielä
     
  2. Naukkis

    Naukkis Gearhead

    1020g ja ei ole tupla ilmastointi.
     
  3. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    No vähän jääny vissiin vajaaks, ainakin -95 mallissa pelkällä etukennolla täyttömäärä 1.36 kg.

    Oliks se sitten se 24.10 ja Nummijärvi? Koitan kans saada mökin meidän porukalle josko ottais perheen matkaan.
     
  4. hoge

    hoge 1st gear

    Kuinkas paljon porukalla on vakuutusmaksut näihin kuorma-autoiksi rekisteröityihin laitteisiin? Itsellä näköpiirissä 2500 takaveto pikkis. If:in virkailija ei osannut puhelimessa sanoa tarkkaa summa, mutta reilu tonnin luokkaa kuiteskin, kaskon kanssa. Bonuksien ollessa 55/70. 90 luvun diiseleitä ei vissiin pakuksi rekkaroituna taida löytyä?
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    juu 24-25.10, sunnuntaiks jääntiäkään ei ole kielletty ja paikkana tosiaan Nummijärvi Camping
     
  6. Naukkis

    Naukkis Gearhead

    1020g ja ei ole tupla ilmastointi.
     
  7. Graniitti

    Graniitti 1st gear

    Meikäläisellä on 92 mallinen pikkis 2500 heavy duty alustalla ja se on rekisteröity pakuksi. :)

    Vakuutus mulla on ifistä ja auto kun on Chevy, niin sieltä tuli Chevyn merkkivakuutus jossa erikoisherkkuja, mm hinauspalvelu matkan jatkuvuusturvalla. Oisko 35/70 bonukset ja hintaa jotain 850€ vuodessa. Paikkakuntana Turku. Toi matkanjatkuvuusturva tuli kerran kesällä testattuakin. Letukka ei suostunut enää kauppakeskuksen parkkipaikalta käynnistyy. Hinausauto paikalle ja Hertzistä laina-auto käyttöön korjauksen ajaksi :)
     
  8. kane

    kane 1st gear

    If vakuutus, (94 Subbe K2500) liikenevakuutus vuosimaksu 1608,28 (jää maksuun ~400€/vuosi), Täyskasko 893€... jää maksuun ~300€/vuosi.
     
  9. Räkä

    Räkä 1st gear

    Mitenkähän nyt rupes tuntumaan halvalta tuo meikäläisen liikennevakuutus kun on 551,33€ vuodessa ilman bonuksia :eek:
    Yhtiö on siis Tapiola ja auto -95 Subbe (kuorma-auto)
     
  10. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Dodiin, mökki buukattu :D ja mukaan tulee vaimo ja lapset :soosoo:

    Vakuutusmaksut on kokolailla samat kun Toyota Carinassa ja yhtiönä A, summaa en muista, mutta muistakaa nyt sekin, että se asuinpaikkakunta ja vak.ottajan ikä sekä sukupuoli vaikuttavat siihen vakuutuksen hintaan eli ei mikään suoraan vertailtava asia. :argue:
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Niinpä, tuntuu että täällä kehä III sisällä kaikki on hyvän "hintaista" paitsi palkat :mad: No, pakkoko täällä on olla mutta onpa tuo leipä 18v. tullut samalta työnantajalta niin viihtyypä sitä täälläkin...
     
  12. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    meeting

    Mökki varattu ja paikalle saavutaan varmaan kahden subun voimin mikäli toi 94 on silloin jo kilvitetty.
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Olipa ihmetys kun ykskaks lakkas keskuslukko toimimasta. Piuhoja heiluttelin ovissa jne muttei mikään vaikuttanut. Se 30A lämpösulake oli hiton kuuma että näppejä poltti. Takaisin kun sitä koetti laittaa niin räpsytti iloisesti. Eikun kirja esille ja käppyrää katsomaan mitä kaikkea sen takana on. Keskuslukko, peilit, defogger (ei mulla) ja sähköpenkki...
    Helpoimmasta aattelin että penkin piuhat irti niin pirulauta oli yksi piuha kiskon väliin jäänyt :eek: Miten kauan lie ollut...

    rockautosta tuli uudet umpiot, nyt hiukka kirkkaammat "silmät" paikallaan 8)
    seuraavaksi pitäisi pakosrj väliputki (martelius) vaihtaa...
     
  14. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Tänään tuli paketti jossa oli kirkkaat kulmavalot ja ajovalojen alle se vilkku/parkkivalo. Racers placen kautta jenkeistä tilattuna 83€ yhteensä, ei pahan hintanen mun mielestä. :D
     
  15. tarsu

    tarsu Gearhead

    Tervehdys,
    Löytyykö tuohon tuota dokumenttia mistään?
    Kävin nimittäin tänään vuosileimalla ja kun ei ole kuraläppiä meinasin että muutetaan N2G autoksi. Inssi olisi tarvinnut jonkin dokumentin voidakseen tehdä muutoksen. Elikkä muutos jäi tekemättä. Uuteen otteeseen laittoi korjauskehoituksen kuraläpistä,ei sentään tarvi uudelleen näyttää.Sanoi kyllä että muutos tehdään jos löytyy joku asiallinen paperi tai tieto.

    Toinen asia;mites teillä ajovalot on kytketty? Kun vaihtaa pitkät päälle, pitäisi kuulemma lyhyet jäädä myös palamaan. Mun autossa lyhyet sammuu.
    Näin siis Nokialla.
    4x4 6.5TD Pikuppi
     
  16. chevrolee 4x4

    chevrolee 4x4 1st gear

    Juu mulla sammuu myös lyhkäset, pitäis varmaan kytkeä jotenkin toisin että ne jäisi palamaan jos vaikka sattuis näkemään vähän paremmin.
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    eihän siihe muutoksee mitää dokumenttia tarvii :eek: kuhan on neliveto ja vissii joku lukko pitäs löytyä..mut onhan näis kitkalukko ja keskitasaus pyörästö on jäykkä!kai siin on lukkoo ihan tarpeeks!itel oli sillee että lyhykäiset jäi palamaa ku heitti pitkät päälle!
     
  18. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    Joo oo
    Sama juttu noitten valojen kanssa et sammuu kun vaihtelee..
    Toi vois vähän kyl auttaa jos molemmat palaisi pitkillä...
    Aika surkeeta on näkeminen :cry:
    Meinasin noita zenoneita jos laittais niin vois jotain nähdä..
    Ei kellään loju lisäpitkiä, H1 kantasia nurkissa, olis yks zenon sarja tos jonka vois tuikata vaikka lisä valoksi katolle 8)
     
  19. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben valoista

    Hi !

    Onpa noista valoista aiemminkin ollut täällä juttua,mutta :poff:

    Kannattaa kiinnittää noiden alkuperäivalojen kuntoon tietenkin huomiota.

    Jos kellastuneet ,naarmuiset tai sameapintaiset voi niille tehdä hiontatahnalla käsittelyn. Tuolla noita menetelmiä on selvitelty:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... c&start=15

    Sitten kannattaa noiden polttimoiden laatuun kiinnittää huomiota. Niissä on aika isoja eroja näkyvyyden suhteen.

    Kolmas on tietty piuhojen vahvistaminen valaisimille asti releiden kautta. Samalla saa noi lyhyetkin palamaan pitkien kanssa. Siihen on useampiakin kytkentämahdollisuuksia riippuen käytettävistä reletyypeitä ja mistä ottaa ohjausvirran . Noilla 5 napaisilla se ainakin käy helposti ja on siihen noita kytkentämahdollisuuksia muitakin.

    Tuossa noita valmiita sarjoja:

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    http://store.summitracing.com/partdetai ... =32&N=700+

    http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    http://www.lmctruck.com/ICATALOG/CSD/full.aspx?Page=107

    Aika yksinkertaisiahan nuo ovat, jos on noiden releiden ja valojen kanssa pelanut.
    Voidaan varmaan siellä miitissä pähkäillä sellainen helppo jokamiehen asennusohje,jossei joku nyt sellaista tänne sitä ennen ehdi laittaa. :poff:
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Ihan yksinkertaisimmillaan tavallinen lisävalorele...
    Ohjaus pitkien piuhasta, maa ja 12v omiin napoihinsa ja lopuksi 87 navasta piuhan kolvaat kiinni lyhyen piuhaan (ei katkaista!)

    Lyhyet palaa niinkuin ennenkin, kun kytket pitkät... lisärele ohjaa myös lyhyille 12v niin molemmat palaa.

    Ei siihen N2G dokumenttia tarvinnut... ei mitään... kaiva hanskalokerosta lukkoperä koodi esille ja kun on neliveto niin ei robleemaa. Jos on dokumenttia vaille niin kysy ja varmista mitä dokumenttiia oikeasti on vailla...
     

Kerro tästä muillekin!