siirtotarrat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Faffas, 13.8.2004.

  1. makke

    makke 1st gear

    Niin ilman vakuutusta autoa ei saa katsastukseenkaan ajaa ja ne siirtotarrat tulee olla myös.

    Veroja ei tarvitse olla maksettuna, ne maksetaan vasta sen jälkeen kun auto on rekisteröity. Muutaman päivän päästä rekisteröinnistä kolahtaa sitten maksulappu postilaatikkoon.
     
  2. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mites onko kokemuksia rullaavana tuodusta kotterosta? Kun Javessa ei ollu konetta eikä lootaa kun ruottista tultiin eli ei tarvinu tullata, mut mites noi siirtolaput oikeesti saa? Kun olen antanu itselleni kertoa et tullista saa 7 pv laput + vak verotuskatsastukseen & AKE:ssa käyntiä varten.

    Kokemuksia/huhuja/mutua/muuten vaan mutkia matkaan?

    Ja milläs todistaa et tekniikka on hankittu suomesta kun kuittia en hoksannu pyytää..
     
  3. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

  4. mmcc

    mmcc 1st gear

    eiköhän sen saa tullattua ilman konetta, rullaavana.... mul on sellanen kutina et se onnistuis tullin kans neuvotella auton arvo ilman tekniikkaa, ja sen jälkee suomesta tekniikka kiinni ja konttorille...
     
  5. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Ei tarvi tullata kun tuotu ruotsista. Mut ennekuin verotuspäätöstä voi hakea auto pitää olla katsastuksen läpäisevässä kunnossa.
     
  6. Loorti

    Loorti 1st gear

    saanko minä ajaa kilvettömällä autolla katsastusasemalle? on vakuutukset kunnossa ja verotkin maksettu ja kaikki?
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei saa ajaa kilvettömänä konttorillekaan. Mut jos autossa on muutenkin jo vakuutus jne niin sit ei tarvi kun hakea sieltä konttorilta siks päiväks pelkät siirtokilvet.
     
  8. johu

    johu Gearhead

    Tullineuvonta arpoi mulle vähän erilaisen vastauksen kun alkukesästä soittelin. Sanoivat ettei tarvitse olla katsastusta läpäisevässä kunnossa, mutta tulee olla osiltaan täydellinen joskin tässäkin sallitaan pieniä puutteita. Kysymykseen pitääkö liikkua omin voimin en saanut selkeää vastausta. Ilmeisesti taas näitä pärstäkertoimen mukaan meneviä juttuja.
     
  9. Loorti

    Loorti 1st gear

    Mitähän tommoset siirtokilvet maksaa yhdeks päiväks?
     
  10. Loorti

    Loorti 1st gear

    saakos niitä sit muualta ku katsastusasemalta vaik niiq poliisilaitokselta?
     
  11. johu

    johu Gearhead

    Pikkusen omaa yritystä voisi olla. Aken sivuilta löytyy parilla klikkauksella tämä sivu jossa vastaus sekä tähän että edelliseen kysymykseesi: http://www.ake.fi/siirtolupa

     
  12. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Verorästejä ei autolla saa olla, tai ei tipu siirtokilpiä.

    Ja konttorille menoon ne tarrat tarvitaan myös, vaikka minulle inssi totesikin, että kun tuon tänne ilman kilpiä ajoit, niin kaipa se ilman niitä kulkee poiskin :lol:
     
  13. Loorti

    Loorti 1st gear

    soitin katsastusasemalle ni sanovat et saa ajaa sinne ilman kilpiä ku ne minun kilvet on siellä katsastusasemalla :) minä kävin siel katsastamas ja ei menny läpi ja en saanu kilpiä ja sanovat että saapi sen takasikki ajaa et jos poliisit pysäyttää ni näyttää niitä katsastuslappuja
     
  14. tnt73

    tnt73 1st gear

    Entäs, jos on ostamassa jotain läjää, joka tietysti on toisen nimissä?
    Mullahan ei tuon jannun rekisteriotetta tai rekisteröintitodistusta vai mikäseoli ole lakkarissa... saanko toisen nimillä olevaan autoon puuhalaput?
    nimim. hakeekosetoinenjannunelaput vai ajelenko vaan ja viheltelen :wc:
     
  15. -TH-

    -TH- Gearhead


    ihan sama kenen nimissä se ruoska on, kunhan sulla jonkunlainen valmistenumero antaa siihen lankettiin....laita vaikka leivänpaahtimen sarjanumero, kuhan se nro sitten jotenkin löytyy koslastakin jolla päristelet smurffisumppuun. :rotfl:
     
  16. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Mitäs polliisisedät sanoo kun ajelee näin kuivana joulukuuna siirtokilpisellä autolla, jossa on kesärenkaat? Ilmeisesti sakot.... :rotfl:
     
  17. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ainakin mulle konttorilla sanoivat, että liimakilvilläkin ajaessa auton pitää olla ajokunnossa. Eli jos ajelet ratsiaan, niin samalla lailla se syynätään kuin normaalikin auto, oletan. Ehkä vähän tarkemmin vaan, ainakin amerikalalaista alkuperää oleva vaunu...

    Nojuu, siis siirrettävän auton pitää olla ajokunnossa ja siirtolupalappuun pitää kirjottaa, että siirto korjausta varten. No, tulihan siihen kirjoitettua, että maalauksen korjausta varten :wink:
     
  18. KALE

    KALE Gearhead

    Jaa as poijjat oiskohan tämä taas niitä asioita mitä pitäis käydä
    läpi jossain muualla kuin netissä :odroll: "että ei käy kuplamaisesti"
    Enhän mie mistään mitään tiedä, mutta olettaisin niin :oops:
     
  19. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Juu en minä muuta kuin tuota, jos auto on muuten kaikinpuolen kunnossa
    ja keli on kuiva/ jäätä ei ole missään tieosuuksilla, että kuinka suhtaudutaan noihin allaoleviin kesärenkaisiin. Mielestäni se on ihan OK jos juuri tällaisena päivänä on autoa siirtämässä.
     
  20. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mää en soittanu, mää vaan ajoin konttorille ilman kilpiä. Tosin ne oli siellä v*tun verorästien takia :mad: mistä mää en edes tienny ennenku vasta poliisi sanoi samalla kun irrotti ne kilvet :wc:
    Mutta mitäs mää teen kun autossa on kilvet mutta se on väliaikaisesti poistettu liikenteestä? Tuleeko siihen siirtolaput vai joku muu systeemi jos sen siirtää vaikka täältä Viialaan ja jatkaa seisontaa? Ajamalla siirrän jos siirrän.....
     

Kerro tästä muillekin!