apua chevy vanin tekniikan vaihdossa.....ja vaihdettu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ponukka, 29.9.2008.

  1. ponukka

    ponukka 1st gear

    Homman nimi on se et olis kaks diesel vanii tossa pihalla ja huonompi korisesta pitäis ottaa tekniikka parempi koriseen. Lähinnä kyselisin helpointa tapaa irroittaa kone. Ilmeisesti palkkeineen päivineen ala-kautta? :eek:
     
  2. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Mistään mitään tietämättä, vankalla MuTu:lla varustettuna vastataan kyllä.
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    väärin, lähtee melkohelposti ihan etukautta kun purat lukkopellin, jäähdyttimen ja maskin jne pois. muistaakseni puskurikin, mutta en ole varma, ei muista enää. moottorinosturi kyllä pitää saada melko alhaalta nostamaan ettei ota ylös kiinni ja loppuu nostovarat kesken. imusarja on hyvä irrottaa niin saa noston alempaa. itse käytin imusarjan pultteihin kiinnitettävää rautaa jolla nosto onnistui hienosti.
     
  4. ponukka

    ponukka 1st gear

    Selvä homma. Korkeus näyttää olevan aika rajallinen mutta tosiaan jos irrottaa imusarjan nii avot.Täytyy testata , onhan tossa kaks vanii mihin harjotella :)
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    jep, se kyllä lähtee hyvin etukautta koko tekniikkakin eli laatikon kera, mutta kannattaa pitää mielesssä että kokonaisena se tekniikkapaketti painaa aikalailla eli moottorinosturin pitää siinätapauksessa olla aika järeä..
     
  6. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Chevy van moottorinvaihto

    Juuri noin se lähtee... pikkuvinkki kiinnitä nosturi(raudat+ketju) oletetun massatasapainon kohdalle tai aavistuksen edemmäksiksi niin että voit kallistaa tekniikkapakettia. Puskurin ja alapalkin yli tullessaan pitää moottoripaketin "keulia" melko runsaasti jotta öljypohja mahtuu yli.

    Alakautta en ole kokeillut, mutta kuulemma sekin onnistuu.
     
  7. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Alakautta irrottaessa pitääkin sitten saada kori nousemaan riittävästi (=paljon) että mahtuu tekniikka alta pois...
     
  8. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie en nyt tuosta vanista nii tiiä, mut astrosta ainaki pitää nostaa keulaa aika rajusti ylös et saa eestä nosteltua. Muute ottaa nosturi tulipeltii kines.

    Eli siis moottorinorsun kärsän pitää olla vaaterissa ku alkaa nostamaa ettei ota tulipeltiin, oletettavasti Vanissa sama tilanne? :odroll:
     
  9. _Late_

    _Late_ 3rd gear

    paska homma se silti on.. ite otin vanhan myllyn etukauta pois, mutta totesi sen olevan niin hankala homma että uusi meni paikoilleen alakautta ja vielä aika kätevästi. (oli mulla kyllä onneks nosturi)
     
  10. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Itse tein näin:
    kaikki osat, jotka ovat syylärin edessä, keulasta irti, myös puskuri. Se puskurin takana oleva vaakarauta (syylärin alapuolella) rälläkällä poikki päistä. Auton keulaa hieman ylös, jottei nosturin puomi ota tulipeltiin. Ja sitten vain kone (ilman laatikkoa) ulos suoraan eteenpäin. Ainot kallistus tarvitaan, jotta öljypohja tulee etupalkin yli. Se katkaistu palkki tietytsti hitsataan kiinni kasatessa.
     
  11. ponukka

    ponukka 1st gear

    Nyt on sitte kone ja laatikko vaihdettu :D Oli hitonmoinen homma mut ihan hyvin siitä selvittiin. Isoin murhe meinas olla startti :eek: Homma meni silleen että kahdessa päivässä purettiin kahdesta vanista koneet ja laatikot ja kaks päivää kasattiin yhtä. Taas on jotain mitä kertoo kiikkustuolissa :rotfl:
     
  12. wiltzu

    wiltzu 1st gear

    Etukauttako otin koneen pois vai alta?
     
  13. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Tota minäkin meinasin kysyä...
    No ... Nopeet syö hitaitten eväät. :D
     
  14. ponukka

    ponukka 1st gear

    Joo etukautta laatikoineen. Maski, syylari,ilmastoinnin hilppeet , ja puskuri pois ja tehostimenpumppu sivuun ja sitte otettiin koneen kannakkeet palkista irti niin tuli aika kivutta pois.
     
  15. moskwits

    moskwits 3rd gear

    Ihan samanlainen toteutus edessä kun Ponulla, ostin kans luovuttajan.... Onko mitään lisävinkkejä?
     
  16. ponukka

    ponukka 1st gear

    Joo varaa monta askii röökii ja jotain sopivaa juomaa. Teetkö vaihdon pihalla vai tallissa? Meillä oli aika tasanen tallinpohja niin oli helppo tunkilla avittaa laatikon alta kun vedettiin konetta ulos laitettiin moottonosturista liina hallitunkkiin joka kannatteli laatikkoo niin että vedettäessä nosturia tunkki tuli kiltisti perässä. Sitten kun laatikko nousi ala-palkin päälle siirrettiin koneen nosturin kiinnitys taaemmas että ottaa vastaan myös laatikon painoa , jonkin verran joutuu ihan (lihas) voimin laatikon päästä kannattelee. Niin nostettiin konetta ensin kampiakselin hihnapyörän takaa että saatiin tilaa nosturin varren ja tulipellin väliin. Siinä kantsii vaan varoo kun nostopiste on niin alhaalla niin kone kaatuu helposti
     
  17. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Mä meinasin tosta purettavasta vetää koneen lootineen pois traktorin etukuormaajalla...
    Jo ihan siksikin kun on semmoisessa paikassa ettei muilla vehkeillä ole lähelle pääsyä ja maasto epätasainen...
     

Kerro tästä muillekin!