Miten tulkita tämä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Jordan, 30.9.2008.

  1. Jordan

    Jordan Gearhead

    Tänään leimalla:

    Korjauskehotus

    uusintanäyttö

    korjauskehotus


    Eli kun on vaan 1 uusintanäyttö niin pitääkö noi korjauskehotuksetkin olla sillon laitettu, vai vaan toi vika mikä vaatii uusintanäytön...

    Kiire ku olis leimata kinneri :pinup: ettei tuu taas :poff: :argue:
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Pitää, tai sitten ei.

    Jos ei ole korjattu, ne merkitään otteelle.
     
  3. yoko1

    yoko1 1st gear

    Täällä Hämylinnassa ainakin (neljä konttoria) on käytäntö että jos joutuu näyttämään autoaan uudestaan niin sanomista tulee jos korjauskehoituksia ei ole korjattu Estetään tämä ajatusmalli : Korjaan seuraavalla leimalla korjauskehotukset jos silloinkaan
     
  4. jake74

    jake74 1st gear

    taitaa nykyään tulla rekkariotteeseen merkintä korjauskehotuksista jos ei oo karjattu uusinta näytöön mennessä.
     
  5. Jome

    Jome Gearhead

    Näin olen itsekin asian ymmärtäny. Ainakin Nokialla on niin pikkutarkkaa porukkaa, että sanomista tulee ainakin.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    leimaus

    Pikkutarkkaa???

    Kinneri ei ole siinä kunnossa mitä sen tulisi olla. Mun mielestä sitten on pikkutarkkaa, jos korjauskehotusta ei annettaisi vaan ajoneuvo menisi uusintanäyttöön. Korjauskehotus on ymmärtääkseni ajatus siitä, että ajoneuvon omistaja olisi sen verran fiksu, että hoitaa asian kuntoon.
     
  7. cool

    cool 1st gear

    Ainakin täällä kävin näyttämässä erään rievun ja tuli hylky.
    2 korjauskehoitusta, ja 1 josta suoraan hylky.
    korjattu tuo hylkyvika ja haettu leima kun oli kiire ajoon.
    otteeseen merkintä korjauskehoitusvioista.
    vanha leima oli mennyt yli.
     
  8. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Mulle katsuri kirjasi otteeseen parkkivalon toimimattomuuden ja lasinpesijän vian. Sanoi, että on kuukausi aikaa korjata, muttei tarvii näyttää konttorille.
    Ilmeisesti sitten poliisi pysäyttäesseen tekee jotain toimenpiteitä jos huomaa ne? Kilvet pois vai? Olisko helpompi hommata uus rekkaritodistus, koska nuo on käsin kirjoitettu eivätkä näy koneella?
    Tosin helpoin tie olis korjata viat, mutta en oo viitsiny.
     
  9. gearboxburnerz2

    gearboxburnerz2 1st gear

    päälle näkyvät viat on eri juttu mutta moniko kyttä ryämii auton alle katsoon jotain peukalon mentävää reikää tai osaa muutenkaan tarkastaa mitään vähänkin vaativampaa..

    ite uskoisin et tulee vaan joku sakko..en tiiä varmaks...
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Sakkohan siitä yleensä tulee ja saattavat vielä merkitä otteeseen uuden kehoituksen vian korjaamiseen.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    maksat mieluummin 10.20€ siitä uudesta otteesta kuin ostat uuden polttimon ja sulakkeen? voi se kusipojan remppakin maksaa sen kympin verran jos joutuu uusimaan pumpun tai katkaisijan...
    kusipoika ehjänä näkee paremmin lasista ulos talvisohjoissa :wink:
     
  12. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    en käsitä minkä takia niitä ritsoja ei voi laittaa siihen kuntoon että menis läpi puhtain paperein. just toi ajatusmalli "ei tollanen reikä ny mitää haittaa pohjassa" ainaki mua risoo aikalailla :mad:
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ihan samaa mieltä...ihmetyyttää kuinka porukka jää leimalla kiinni toimimattomista valoista yms pikkujutuista jotka voi katsoa/korjata vaikka siinä konttorinpihalla ennen sisään ajoa ???

    Toisekseen jos pääsee leimasta muuten läpi,niin miksei niitä huomautuksella tai korjauskehotuksella merkkittyja asioita voi laittaa kuntoon...onhan se mukavampi ajella itekin kun tietää että vehkeet kunnossa !!!????

    On ihan oikein että ne merkitään otteeseen ja kytät vie sitten kilvet (ne tosiaan lähtee vaikka ikkunakalvoista jos käsketty poistamaan) tien päällä tälläsiltä tyypeiltä... :pinup:
     
  14. Stance

    Stance Gearhead

    Näinhän se on vaikka pitää itsekin tunnustaa kerran jääneeni leimatta kun jarruvalot ei harrasteautossa toiminut... :oops: Läksin leimaa hakemaan ja olin aivan satavarma että kaikki oleellinen on kunnossa, kun olin vasta autoa käynyt läpi sillä silmällä. Eikun heti ekana inssi huutaa ratin takaa että sulla ei ole jarruvaloja! Hävetti hiukkasen. Kosketushäikkähän siellä oli, kävin parin tunnin päästä näyttämässä uudelleen.
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Itse en koskaan vie autoa "kokeiluun" ,että josko tuuri kävis ja sais leiman..

    Kyllä mulla on ollu aina tarkoituksena katsoa että auto on kunnossa ainakin nyt niiltä osin, mitä osaan ja ymmärrän katsoa ennakkoon. Yleensä mun vehkeet onkin mennyt läpi laakista, joskus on ollut esim. väljää jossain etten ole tajunnut yms..
    Se ei tosiaan ole paha vaiva tehdä ensin itse "katsastus" ja sitten vasta vie sen auton konttorille.
    Se säästää!
     
  16. Putte77

    Putte77 1st gear

    Mulle kävi aikoinaan seuraavanlainen tapaus:
    Viikko-pari ennen leiman umpeutumista peruuttelin Mazdalla hivenen varomattomasti... takavalon kuvusta lohkesi pala. Konttorilla sitten katsastaja kyseli, että miksi kupua ei ole vaihdettu ja menin sitten "fiksuna" sanomaan, että hajos pari päivää sitten ja uusi kupu on tulossa postitse. Tuomiona oli korjauskehoitus otteeseen leiman viereen, korjausaikaa tais olla pari päivää. Vierähti viikko, kuinka ollakkaan poliisisedät päättivät pysäyttää mut... Muuten asiat ois ollut OK, mutta tuo kyseinen takavalo oli edelleen korjaamatta. Tuomio oli kohtalaisen tyly, mutta jälkeenpäin ajateltuna aiheellinen. Eli sain sakkolapun kouraan ja luvan ajaa auton kotiin (ilman kilpiä). Seuraavana päivänä sitten noutamaan kilvet konttorilta ehjän takavalon kanssa.
    Eli jos rekisteriotteeseen on merkitty korjauskehoitus tietylle päivälle ja vikaa ei siihen mennessä ole korjattu, ajoneuvo luokitellaan katsastamattomaksi.
     

Kerro tästä muillekin!