Moottorin koneistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toivaja, 1.10.2008.

  1. toivaja

    toivaja Gearhead

    Onko kellään hintatietoja sylinterin porauksesta Salo + 100km alueella.
    Jos joku tietäväinen myös kertoisi kuinkapaljon kertatyöstyllä voi ottaa?
    Tarkoituksena 101.6mm porauttaa 102.87mm:n.
     
  2. kantri64

    kantri64 1st gear

    Hinnoista ei ole tietoa eikä Salon alueestakaan mutta haiskahtaa, että meinaat 352:sta porailla 390 cid. Onnistunee toki eli 050 ylikokoon menee mutta siinä alkaa FE-lohkon porailut ollakin. Yli 060 eivät suosittele...
     
  3. toivaja

    toivaja Gearhead

    Niin oliko kyseessä lohkon rajoitukset, vai suurin kertalastulla otettava poraus?
    Samaa lohkoa on käsittääkseni aina 429 asti jolloin poraus on 110.74mm.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Mun ymmärtääkseni 429 olis jo eri "perhettä",mut tilavuudeltaan suurin FE olis 428?

    Kertatyöstöllä ei kannattais ottaa kuin joku n.0,030",jos tuosta enemmän aletaan ottamaan niin olis hyvä antaa lohkon vähän jäähtyä välillä...
     
  5. kantri64

    kantri64 1st gear

    Joo 429 on 385-moottoriperhettä ja suurin FE on 428. En tiedä mistä johtuu mutta ameriikan miehet viritelmissään pitkälti lopettavat porailun 060:n kohdalla FE pannujen osalta.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Eiks toi määrä ole noin .050"? Kyllähän sitä lohkoa jäähdytetään porauksen aikana.
     
  7. mikko69

    mikko69 1st gear

    en tiä onko liian kaukana mut täältä tulee ääni forssan tehokannelle, todella asiallista toimintaa, maksoi muutama vuosi sitten muistaakseni 280e kasikoneen poraus stressilevyillä ja hienolla hoonilla :)
     
  8. toivaja

    toivaja Gearhead

    Eikös Forssa jää 100km:n kehän sisäpuolelle.
    Kiitoksia tiedosta tarjouspyyntökin lähti jo kyseiselle puljulle.
     
  9. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    mikäs maan hintataso on yleensä? viikko sit maksoin 30e/reikä ihan mielenkiinnosta paljonko velottaavat yleensä.
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuo on halpa!

    Yleensä hinnat lähtevät 200e/lohko ja siitä ylös päin!
     
  11. Pion

    Pion Gearhead

    Pieksämäen tammer dieselistä eilen kysyin niin oli vajaa 23€/reikä porauksen hinta sekä kampiakselin hionta jotain 14,5€/kaula
     
  12. toivaja

    toivaja Gearhead

    Väliaika tietona kerrottakoon, että hinnat tuntuvat seilaavan 200-430€/ lohko.
     
  13. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Jos nyt kasikoneeksi tuo kyläsepän moottori mielletään ni eikös siittä aika tarkkaan päälle 200 tule? :poff:

    8*30 = 240€ ? :lol:

    No joo, saivartelua, mutta kuitenkin..
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Tarkka huomio pisteet siitä pöllölle,ei pitäis meidän muiden lintulajien edustajien harjoittaa matikkaa öiseen aikaan :poff:
     
  15. dart

    dart Gearhead

    Mitä virtasen moottorilla homma maksoi?
     

  16. Joko Meteoriitti on saamassa konetta nokalle?
     
  17. hara64

    hara64 1st gear

    lahden kansityöllä v-8n poraus ja nokka-akselin laakereiden(5kpl) vaihto 250€
     
  18. toivaja

    toivaja Gearhead

    Vastauksia kysymyksiinne:
    -Virtasenmoottori ei viellä antanut tarjousta
    -Meteor 800 -61 jäähyllä keräämässä lisää ruostetta, uutena projektina monterey convertible -66
     

Kerro tästä muillekin!