Projektille vakuutus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja lucky13, 20.10.2008.

  1. lucky13

    lucky13 1st gear

    Onko kellään vakuutettuja projekteja, kun meikäläisen yhtiössä sanovat, ettei ajoneuvoa voi vakuuttaa, ellei se ole rekisterissä? Mielenkiintoinen oravanpyörä sinänsä, sillä kyseiseen vekottimeen uppoaa helposti pari vuotta töitä, ennenkuin sen saa rekisteröityä.

    Korvaako kotivakuutus, jos talli palaa ja auto sen mukana, vai teenkö vain usean tuhannen persnettoa?

    Onko olemassa jotain varastovakuutusta tms. saatavana?

    Kokemuksia?
     
  2. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Kotivakuutus ei korvaa!! Mulla on Oldsi ollut pois kilvistä 3 vuotta ja jätin siihen hirvi-, palo- ja varkausvakuutuksen. Kysele muista vakuutusyhtiöistä.
     
  3. lucky13

    lucky13 1st gear

    Niinpä. Kun autoa ei ole rekisteröity Suomeen, ei siihen saa vakuutustakaan. Ei liikenne- saati sitten hirvi-; palo-; tai muuta vakuutusta.

    Saahan tauluja ym. irtaimistoakin vakuutettua, mikäs vika tässä on? Enemmän siinä on rahaa kiinni kuin meidän taideartikkeleissa yhteensä.
     
  4. rodhot

    rodhot Gearhead

    Ainakin Lähivakuutuksesta saa palovakuutuksen. Piti vain hyväsyttä valokuvien perusteella auton korvaus arvo.
     
  5. patu

    patu 1st gear

    mulle ainakin sanottiin tapiolasta kun
    kysyin etta kuvat,tiedot(merkki,malli ja runkonumero)
    ja hintaarviot vaan niin
    onnistuu....

    kyseessa n. 10 kpl kaksipyoraisia joissa
    ei suomipapereita !

    ja vain palo ja varkausvakuutus...
     
  6. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    pohjolasta olen kanssa saanut kotivakuutuksen yhteyteen rekisteröimättömille autoille palovakuutuksen. Ja vakuutusarvostakin on päässyt todella helposti yksimielisyyteen(toisin kun aikoinaan Tapiolassa :mad: ). Ja hintakaan ei ole tosiaan päätä huimaava; luokkaa 25000 arvosta vakuutettu hinta reilu pari kymppiä per vuosi
     
  7. ERT2

    ERT2 1st gear

    If:stä saa kotivakuutuksen yhteyteen palo, varkaus ja ilkivalta vakuutuksen rekisteröimättömiin moottoriajoneuvoihin. Sain kilpurin vakuutettua tollai, itse piti määrittää maks. korvaus ja valita omavastuu....
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    :eek: Toihan oli hyvä tieto. Itteäkin on nimittäin kaivellut, että jos leikkikalun talli palaa, tulee suunnaton vesivahinko tms. niin voiko sen vakuuttaa... Mitenkäs sitten, jos se vaikka putoaa trailerin kanssa matkasta?
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Ainakin tähän pohjolan vakutukseen kuuluu pelkkä palo ja se on paikkaan sidottu eli yleensä kotiosoitteeseen. Traileri vahinkoja se ei korvaa. Toi trailerin kanssa rekisteröimätöntä autoa kuljetettaessa tapahtuneen vahingon korvaus lienee aika kinkkinen. Mun käsittääkseni ei edes kärryn kasko korvaa kuormaa vaan se pitää erikseen vakuttaa. No tosin nykyään mulla ei ole enää sellaisia murheita kun on kärrykin liikenneluvallisessa käytössä ja pakollinen kuljetusvakuutus korvaa kuormaa 20e kiloa kohtia. Eli puolen toista tonnin auton maksimikorvaus on 30000e. Empä ole vielä saanut kuljetettavaksi arvokkaampia laitteita jossa toi painoon suhteutettu maksimi korvaus ei kata kuormaa
     
  10. ERT2

    ERT2 1st gear

    Ei korvaa muualla kuin omalla tontilla tapahtuneet vahingot...
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Voiko tommoisen kuljetusvakuutuksen hommata kuka hyvänsä? Ei tohon ihan helposti pääse joo, mutta tietysti jos jonkun promodin sieltä tiputtaisi sillalta alas, niin alkais mennä jo miinukselle... Tai sitten pitäs ladata muutama tonni lisää lastia päälle :lol:
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ookoo. Eli jos finaaleissa vaikka sattuis polttamaan autonsa, niin turha lähteä hakemaan vakuutuksista rahoja :rotfl: Eivaan, vittumaisia tilanteitahan noi on ja itekin oli kerran jo aika lähellä ettei tullut isoa soihtua, kun autosta lensi bensaa metrin kaaressa pihalle... Ne nyt tietysti on omia mokia, mutta kyllähän se vituttaa jos joku päivä menee tallille ja huomaa, että mökki on palanut maan tasalle, kun tallikaveri on vähän hitsaillut, tai katto on sortunut niskaan...
     
  13. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Itsekin olen tuota Pohjolasta kysellyt kun nuo vakuutuskauppiaat soittelevat kohtalaisen usein kun on oma firma niin tarjoavat jos jonkinlaista vakuutusta mutta sitten kun olen kysynyt rekisteröimättömien autojen vakuuttamista niin eivät ole osanneet tarjota niille mitään vakuutusta. Kerran olen käynyt ihan toimipisteessäkin tuosta vääntämässä mutta eivät ole sopivaa vakuutusta niille osanneet tarjota. Taitaa olla suuria eroja eri vakuutusmyyjien ammattitaidoissa. Pidän vakuutukset edelleen Tappiolassa.
     
  14. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Mun projektilla on pohjolasta vakuutus...
    Vakuutus summa 10k€ ja maksaa alta satkun vuodessa... Sisältää palo ja varkausturvan, auto kimppatallissa. Toi on ollut n. 1/2 vuotta voimassa, laskua en tosin ole vielä nähnyt... sähköpostissa tosin edustaja vakuutti että lasku tulee ja vakuutus ON voimassa! :odroll:
     
  15. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Minulla on rekisteröimätön historic kilpa-autossa hirvi-, palo- ja varkausvakuutus Tapiolasta. Otin vakuutuksen ja auto "tunnistettiin" vanhalla rekisteritunnuksella (poistettu rekisteristä n. vuonna 1976). Edes laaja autotallin vakuutus ei korvaa tallin sisällä olevia autoja.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, Tapiolasta saa vakuutuksen vanhaankin autoon sekä myös rekisteröimättömään. Aika outoa jos jostain vakuutusyhtiöstä ei saa vakuutusta rekisteröimättömään autoon. Saksan tuonteihinkin sai Tapiolasta osakaskon joka oli jo voimassa Saksassa.
     
  17. lucky13

    lucky13 1st gear

    Tapiolasta tulikin puhelu. Pitäisi keskittää vakuutukset sinne, jotta saisi palovakuutuksen, joka ei kata paloa, jos autoa hitsataan.

    Siis jos säilytän kotteron koskemattomana projektiasteella, olen ensi tilassa yhteydessä heihin... :rotfl:
     
  18. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Uskallatkos julkistaa mikä projekti tuli hankittua... :odroll:
     
  19. lucky13

    lucky13 1st gear

    Etukäteen tässä ihmetellään. Toivottavasti pääsen piankin huutelemaan tuolla toisessa topikissa... 8)
     
  20. servo54

    servo54 1st gear

    Kyllä saa.........

    Mutta sulla on oltava voimassaoleva tulityökortti, tallissa vähintään 2 kpl 6 kg:n abe luokan sammutinta, kyllä ne vakuuttaa kaiken mistä rahaa saa, menisi ilmeisesti irtaimisto vakuutukseen.
     

Kerro tästä muillekin!