Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. double

    double 1st gear

    Ensimmäinen tankillinen ajettu korotuksilla, isommilla rattailla ja lisävaloilla, kulutus pysyi aikalailla samana (23l).

    Kylmien aamujen myötä uusi vika paljastui kun ei auto meinaa lähtä millään käymään ja hehkut vaihdettu tasan 4v sitten, nooh uudet ostamaan, paikallisella kauppiaalla oli ac delcot 20€/kpl.

    Vielä ennen ensviikon Helsingin reissua (1300km) pitäs vaihdella periin ja jakolootaan öljyt.

    Meilläpäin eivät oo ikinä katsastuksessa olleet tarkkoja siitä ohjaamosuojaverkosta, mulla on aina ollut nippusiteellä kiinni katsastuksen ajan ja muuten se on pääasiassa hengaillut varaston nurkissa.

    Yritin tyrkyttää autoa pyöränsuuntaukseen vaan halusivat tietää jotain lukemia että miten ne pyörät säädetään, mistä minä tiiän -tietääkö joku? Amerikan autoon ei saa kuulemma arvoja mistään mutta aikoivat laittaa vähä auraamaan jos ei saa lukemia...

    Ja mulle kans speiserit jos joku niitä tilailee tai tekee!!!
     
  2. hyeena

    hyeena 1st gear

    Oliko -95 tuollaisella kojetaululla?
    Voi olla -95 tai jopa -94 joka on myyty vasta -96, eli ensirekisterointi on silloin 1996..

    Itsellani on eraskin auto jonka valmistus on lopetettu -79, omani on suomessa myyty -80 (ja mukana myyty omistajan kasikirja ja huoltokirja ovat -81 mallista..), kun taas tiedan eraan joka on ulkomailla leimannut -80 mallisensa -79...

    Se auton matka tehtaalta tanne ja kilpiin on yllattavan pitka joskus, ja virallinen vuosimalli on se koska se on ekan kerran rekisteroity.
     
  3. hyeena

    hyeena 1st gear

    Ohjeet loytyy kylla, jos kerkeet odotella miitin yli niin yritan pykata wikiin ohjeistukset..
     
  4. sepi 74

    sepi 74 1st gear

  5. kojo

    kojo Gearhead

  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Voe helvetin helvetti, kyllä se nyt on pakko nostaa kädet pystyyn omalta osalta ton miitin tiimoilta, ei nyt vaan millään ehdi :mad:. Oon viimeseen asti yrittäny järkätä asioita siihen malliin että olis ehtiny mukaan, mut ei niin ei. Meinasin et otan sit vaikka semmosen myöhäsen lähdön huomen illlalla ja nukun vaikka Subessa :wink:. Mutta vaihdelkaa te muut paikalle ehtivät FSD-boxeja saunan lauteilla, mä yritän sit ens kerralla kans tulla mukaan :rotfl:.

    Eihän kellään sattuis olemaan yhtään ylimääräistä siirtopumppua? Rupes välillä nykimään ja naftaa ei tuu yhtään suodattimen ilmaruuvista jos aukasee koneen käydessä...Itseasiassa sammuu :mad:. Pumppu kyllä tuntus naputtavan, mutta eihän se mitn takaa...Jossain mulla pitäis olla yks uus, tosin pääsen paljon helpommalla ku ostan uuden. Emmä sitä löydä kuitenkaan mistään. Saa tarjota! Ens viikolla tilaan muuten Koskiselta uuden.
     
  7. pikkumust4x4

    pikkumust4x4 1st gear

  8. kane

    kane 1st gear

    Kokeileppa +12v piuhalla diagnostiikka liittimen G-pinniin, tuleeko p-ainetta nyt reilummin? Jos kyllä, öp anturin kärjet ahdistaa virrankulkua...

    Toinen kokeiluhan on se tyhjennys hana uaki auton käydessä. Ei saa sammua, anna käydä ajan kanssa yli n. 30 sek - 1min...
     
  9. kane

    kane 1st gear

    jaa, mutta nyt tarvii laittaa koneet kiinni ja suunnistaa Kauhajoelle. Kojon kanssa lähdetään puskeen ylämäkeen :rotfl:
     
  10. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Laitetaanpas tänne vaihteeksi kyselyä jarruista.
    On ruvennut nuo takajarrut jumputtamaan jarruttaessa eli vaikuttaisi olevan rummut kierot (ainakin toinen). Purin jarrut ja kaikki näyttti muilta osin olevan kunnossa. Oletteko sorvuuttaneet taka rumpuja, missä ja mihin hintaan vai kannattaako ostaa uudet? Autohan on siis K2500 4x4

    Lisäksi 1.5 vuotta sitten vaihtamani etujarrulevyt mielestäni ravistavat taas, mutta vain välillä :( Olisiko taas levy halki, että ravistus alkaa vasta lämpimänä (sama vaiva oli vanhoilla levyillä). Onko näissä paljon levyissä laatueroja? Jos nyt taas menee levyt vaihtoon niin ei viitsisi taas laittaa rahoja paskoihin. 160e:n levyt/25000km on mielestäni aika kallista :-?
     
  11. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Mulla on ollu samaa vikaa takajarujen kans mut se "ravistus"
    on johtunu siitä että jarrut on kaukana takana.
    Ravistus loppu heti kun ihan käsin ruuvarin kans sääti
    välykset oikeiksi. Tarvis opetella toi käsijarrun käyttö :rotfl:
    Se kun unohtuu tolla tomaatti vaihteistolla kele :mad:
    Turhaa ajankulua vaan teettää.............
    Ja sen "pykälän" rummusta poistin vaan rälmäkällä kylmästi
    ku toi rumpu ei sopinu sorviin :cry:
    Sielä jarrukilven takanahan on sellanen pikku luukku mistä
    näkee kenkien ja rummun välyksen. Itellä oli taas sellanen
    n,1,5-2mm välystä....

    Noista levyistä ei oo kokemusta vielä mut kai sekin aika vielä
    koittaa myös :rotfl:
     
  12. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Rummut eivät olleet kuluneet juuri yhtään, mutta pyyhkäsin kuitenkin sen n. 0.5mm pykälän pois lamelilaikalla.
    Täytyypä vielä säätää kengät lähemmäksi, jos vaikka tuo jumputus alenisi siedettävälle tasolle :D
    Soittelin raskasosapalveluun josta lupailivat, että eiköhän nuo melemmat rummut saada sorvattua 100e:lla.
     
  13. hanhis

    hanhis 1st gear

    Videonpätkä Nummijärven meetingistä

    Videonpätkä Nummijärven meetingistä löytyy täältä:
    http://www.tepponet.com/videot/FSD/Subb ... 0.2008.MOV

    Videon lataantuminen voi kestää hetken, kokoa 30Mt ja se on ihan perus adsl:n takana jaossa.

    Tuuli sai ilman tuntumaan paaaljon todellistä kylmemmältä.
    Mutta oli mukava kun foorumin nimimerkit saivat kasvot.
     
  14. wolfvan

    wolfvan 1st gear

    Vanimiehenä oon joskus kuitenkin harkinnut vaihtaa suburbanin. Onko näitä takavetoisena vai onko myynti ilmoituksista vaan jäänyt ilmoittamatta vetotapa, ilmeisesti kuitenki aika harvassa on takavedot.
    Sitten ikuisuus kysymys kulutuksesta takavetoisena suburbankin kuluttaa varmaan vähemmän kuin 4wd, tietysti perävälitys vaikuttaa asiaan.
    Itse kun olen jo vuosia päästelly tuolla 9,5-10lkulutuksella 6,2d koneella, niin tuntuu aika hurjalta tuo nelikon kulutus, kun kuitenki nelivedon tarve on aika vähäinen omassa ajossa.
     
  15. Laaseri

    Laaseri 1st gear

    No jos takavetoisen haluat, niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa löytää. Ovat paljon vaikeammin myytäviä, kun kaikki haluavat nelikkoja vaikkei tarvitsisikaan.
     
  16. hyeena

    hyeena 1st gear

    1500 takaveto ei mene kuorkiksi (nain muistelen), 2500 menee, se vahentaa kummasti taalla verolandiassa tuota maaraa.

    En usko etta se nelivetoisuus naissa kovin merkittavasti vaikuttaa kulutukseen, se kun on jakolaatikolla kytkettava, ja takavetona siis silloin kun ei yhta lisapyoraa tartte.

    Itsella oli reissun (subbemiitti) keskikulutus n. 15, perassa 1.5t karry jossa painoa merkitsevampana tekija iso ilmanvastus, paluu matkalla huomas tuulessa etta joutu hyodyntamaan voimavaroja enemman kuin menomatkalla.
    Mutta koska tuo oli yhen reissun niin siita ei voi vetaa mitaan paatelmia, parin kuukauden seka-ajo kuitittien kanssa sita vasta laskeskellaan niita oikeita kulutuksia.

    Btw, edellisella reissulla kesalla kulutus oli 20l/100km, perassa sama karry (jonkin verran vajaa 2000km, josta puolet ilman karrya). Sen jalkeen vaihdettu risa etupyoran laakeri ja #9 vastus vaihdettu #6..
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Joo, pitää muistaa että myös voimansiirto on ihan eriluokkaa monessa Subbessa vs. vani (90-luku) eli vaikka ajotyyli on sama, näissä on isompaa osaa hidastamassa kulkua.
    On makuasia haluaako sitä vai ei, sen päätöksen tekee jokainen itse.

    Vani taitaa (90 luvun vaihde) olla jotain 2.2 - 2.3t omapaino? Vai alle?
    Subbessa nippa alle jotain 2.9t, siihen 14 bolt full floateri ja järeempi 4l80e laatikko. Johan siinä massaa pyöritetään. Varmaan 1500 HD menee pienemmällä kulutuksella...?

    No, omassa ainakin tuo kulkupuoli on kunnossa eli on fiksailtu nämä kotikonstein tehtävissä olevat virikset lastua myöten.
    Ajonautinto on se joka muutaman litran dieseliä korvaa :wink:
     
  18. persus

    persus 3rd gear

    mun yhdellä kavrilla olis hyvin huollettu vm.94 takaveto subbe myytävänä tääl kouvolassa ...jos joku takatuupparia ettii!ja renkaatkin tais olla ihan uudet!!
     
  19. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Miittin jälkitunnelmia

    Hi!

    Mukavaahan tuolla Nummijärven miitissä oli vaikka keli olikin vähän vilee jopa myrskyinen, mutta porukkahenki hvvä ...tai oikeastaan tosi hyvä :poff:
    Tällainen vaikutelma ainakin itselleni jäi... :D

    Ja jälleen löytyi noita uusia huomion arvoisia juttuja,mitä ei täälläkään ole tullut esille tai käsiteltyä. :odroll:

    Kempsulle vielä kerran kiitos järjestelyistä !!! kuten myös muille asiaa puuhanneille !

    Ja varmaan kuvia tulee lisää,kunhan niitä ottaneet saavat ne siirrettyä.

    Ps. nimerkki hanhis, kiva että laitoit tuon pätkän maistiaisiksi muille. :poff:
     
  20. Graniitti

    Graniitti 1st gear

    Nyt meikäläisen pikkarissa ei enää toimi kuskinpuoleinen sähkölasi. Onkos jollain antaa vinkkejä, mistä rupeisi etsimään vikaa? Aamulla nousi ikkuna vielä nykien ylös ja pientä rutinaa kuului kanssa. Nyt ei ikkuna edes laske eikä varmaan nousekkaan.
     

Kerro tästä muillekin!