kerrostalokyttä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja max, 24.10.2008.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ei se silti ainakaan nopeuta, siihen työntelyyn kun menee helposti muutama minuutti ja se voi olla tuossa tilanteessa aika paljon aikaa. Tosin en ole palomiesten koulutusta läpikäynyt mutta kylläkin sairaanhoitoalan. Meidän talossamme muuten oli noin vuoden (ja on itseasiassa varmaan vieläkin) polkupyörä köytettynä vaijerilukolla aitaan kiinni. Ei siinä muuta mutta pakettiautolla(kaan) ei pääse pihaan - paitsi jos vääntää siitä fillarista ohjaustangon nurin. Ja sen muuten meidän muuttomiehemme tekivätkin keväällä. No, tulihan siitä omistajalle varoiteltua noin puolen vuoden ajan jotta siirtäisi pyörän telineeseen. Valitettavasti telineelle oli vain noin kymmenen metriä pitempi matka niin oli nähtävästi helpompi jättää se aitaan kiinni...
     
  2. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Hauskoja tarinoita luettavana, mutta kyllä on kyttääjät helpolla päässeet. Häpeäisitte mokomat lampaat! Itse olen entisen vosukaverin aikoina erikoistunut kolmen taloyhtiön kyyliin ja niiden tarkoituksenmukaiseen ärsyttämiseen. Oi että mitä huvia se voi parhaimmillaan olla.
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    tuttua toimintaa... Asuttiin kerrostalo alueella jossa oli neljä taloa vierekkäin, jaettuna kahteen taloyhtiöön. Rakennettu 70-luvulla joten parkkipaikkoja nykystandardien mukaan melko vähän. Ylempi parkkis oli jaettu siten että kaks laitimmaista paikka kuului meidän talolle ja loput toiselle taloyhtiölle. Parkkipaikat meidän talon vieressä on tehty anglian kokoisille autoille ja olivat vierekkäin pitkässä rivissä joten hieman corolla isommalla autolla joutui käätämään nurmikon kautta että sai vekslattua ruutuun. Yläparkissa tätä ongelmaa ei ollut ja sinne oli suora näkyvyys kämpästä vaikka joutui kävelemään 100m pidemmälle aamuisin. No meidän kahta päätypaikkaa ei käyttänyt muut meidän talon asukkaat kuin minä ja yks toinen kaveri joka piti pakuaan siinä. Meillä kun oli kaks autoa niin pidin yleensä chevelleä meidän talon toisella paikalla ja pikappia haamurajan toisella puolella eli naapuritalon puolella. Pikappi oli kenties hieman kulahtaneen näköinen eikä mulla ollut puoleen vuoteen takakilpeä siinä paikoillaan. Eräänä päivänä yks toisen taloyhtiön herrasmies bongas mut parkkipaikalta ja kysyi onko mun auto ja valisti kenelle paikka kuuluu. Eipä siinä mitään kerroin että meidän paikoille ei mahdu ja siksi pidän siinä, tiesin tottakai että paikkoja on vähän mutta siihen aikaan minä tulin yleensä viimeisten joukossa kotiin ja lähdin aamulla taas joten en todella riistänyt keneltäkään parkkipaikkaa. No yks päivä sitten kyseinen herrasmies harrasteli valokuvailua siinä pihassa, yllättäen pikappi kiinnosti kovasti. Tuli sitten vielä kerran kertomaan että romuja ei saa säilyttä heidän parkissa ja että poliisille menee kuvat jos ei toiminta muutu. Kerroin että edelleenkään ei auto muualle mahdu ja valistin että auto liikkuu joka päivä eikä riistä kenenkään paikkaa ja auto on leimattu, ei uskonu. Sain tämän jälkeen sitten hommattua tolppapaikan meidän taloyhtiön puolelta ja pikkari siirtyi sinne mutta chevelle jäi yläparkkin meidän puolelle. Kusetin koiria sitten eräänä päivänä ja tämä herrasmies oli nakittanut talkkarin siirtämään meidän ja heidän parkkipaikat erottavan kyltin parkkialueen päätyyn kävin sitten kyselemässä että mitä vittua ja herra valisti että koko alue kuuluu heille ja mulla ei ole sinne mitään asiaa. No, kerroin herralle rehellisen mielipiteen tämän elämänlaadusta ja harrastuksesta. Eipä mitään, hommasin alueen kartan ja kappas vain tonttien rajat kulki just siitä missä kyltti ennen oli. Siirsin sen sitten omin luvin takaisin ja jatkoin pysäköimistä siinä. Taas meni jokunen viikko ja katselin illalla ikkunasta ulos autoon päin ja mitä vittua, äijän uuden karhea mersu oli pysäköity poikittain kolmen ruudun yli siten että keula oli 15cm mun chevellen ovesta etten mää pääsis sisälle autoon. Eipä mitään kävin kämpillä ja rustasin ilkeän kirjeen jonka jätin tuulilaasiin äijälle. Aamulla oli kirje poissa ja mersu sentin päästä chevellen ovesta, uusi todella ilkeä ja henk. kohtainen kirje mersun ikkunaan ja hanttimiehen puolelta sisälle ja töihin. Kävin isännöitsijällä kertomassa tilanteesta mutta eipä tuntunu kiinnostavan kovin paljon, 22v jenkillä ajava vs. taloyhtiön johtohahmo merssumies. Ei sitten kuulunut mitään äijästä tän jälkeen mutta meni varmaan kuukausi niin tuli poliisilta puhelinsoitto että musta oli tehty kunnianloukkausimoitus em. kirjeitten takia. Polisi naureskeli että heillä ei ole aikaa eikä kiinnostusta sellaisia tutkia mutta kehotti olla jättämättä mitään raskauttavaa ainestoa seuraavalla kerralla. Ja tällä herrasmiehellä on oma talli missä mersuansa pitää eikä minun pysäköinti ole hänen elämäänsä vaikeuttanut hetkeäkään.
     
  4. CTS

    CTS Gearhead

    Eikö olis kirjeen kirjottamisen sijasta kannattanu mieluummin soittaa poliisit sakottamaan virheellisestä pysäköinnistä?

    Noihin kurhoihin tepsii usein parhaiten se, että virkavalta puuttuu asiaan ja vieläpä sakottaa. Tuntuu kähmyt kammoavan sakkojen saantia.
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Ja siinä yhteyden otossa poliisiin vielä maininta, jotta issähän kunnossa sitä noin on pysäköity. Käy poliisi vielä pysäköijän kotiovella puhalluttamassa ja sen kun naapurit näkee, niin on äijän maine mennyt kerrasta ja sen jälkeen ei mannelavettikuskia kukaan enää ota vakavissaan.
     
  6. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Taas on vähän purost ja vellit sekaisin. Ei poliisi mene puhalluttamaan kenenkään ovelle ketään. Huoneiston oven avaaminen juopuneena ei ole rikos.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä muuten menee, kun ilmoituksen saa ja käy tarkistamassa onko kyseinen henkilö ollut kyseisellä autolla ajossa ja jos saa myöntävän vastaukse, puhalluttaa taatusti. Näin on tapahtunut useita kertoja ja tulee vartmasti tapahtumaan jatkossakin. Muun mualla tällä tavalla on Järvenpäässä jäänyt rattijuopumuksesta kiinni seurue, jossa kolme henkilkö myönsi ajaneensa väärin pysäköityä autoa ja kaikki saivat tuomion ratista. Toki huoneiston oven avaaminen juovuksissa ei ole rikos.
     
  8. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    No jaah, eipä tullut mieleen että vielä on niin tyhmää porukkaa olemassa joka menee ilman todisteita myöntämään jotain omia tekosiaan. No siinä tapauksessa. Luulisi että poliiseilla olisi tärkeämpääkin tekemistä.
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Se on varmaan sitä vastuunottoa.
     
  10. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Onko se jotain juotavaa vai kenties poltettavaa?
     
  11. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    jea tuttua, puoli vuotta sitten ku kerrostalossa asuin nii, munki buickin (nyt en oo ihan varma oliko sillon buick vai honda vai mikä ruudussa) viereen kerran naapuri parkkeeras nii että jotain n.15cm-20cm oli tilaa, nooh ei siinä mittään, mää parkkeerasin ku töistä tulin, niin likelle että saa melkonen maaorava olla että mahtuu autoon siitä välistä... :rotfl: en muista että sen jälkeen olis ollu auto likellä, enkä tietenkää minä parkkerannu uudestaan lähelle.

    edit: ja tuohon että parkkeerataan pelastustielle yms, kerran joku valopää parkkeeras parkkipaikan "uloskäynnin" kohdalle autonsa, siis en voi käsittää että oli niin urpo, puolet parkkipaikan autoista jäi varmasti sinne seisomaan, ellei sattunu niin hyvää säkää jolleki että vastakkainen naapuri olis lähteny aikasemmin töihin, pakko oli pyörällä lähteä töihin, ja poliisille toki soitto, olihan se sitten ruokataukoon mennessä siirretty...
     
  12. poikelin

    poikelin Gearhead

    Tuolla vitun bättrefolkekulosaaressa sai kärsiä kahdessa eri asunnossa näistä itiöistä. Millon mikäki rassas ja suut kävi kerran viikossa ovella ja käytävissä missä sitte eteen osuikin.

    Viimein, kolmen vuoden jälkeen, paloi pinna tämän yhden vitun mummon kanssa ja aloin päästämään täyttä huutoa kuuppa punaisena 5 minuuttia käytävässä ja mummo loikki karkuun. Huusin täysillä perään että tuu saatana takasin. nyt loppuu vittuilu....Kumma kyllä...Se loppui. :eek:
     
  13. CTS

    CTS Gearhead

    Kyllä mun mielestä kännissä ajelevan kiinni saaminen on tärkeä tehtävä.
    Vai oletko eri mieltä?

    Eikä tuollaisessa tilanteessa (kännissä ajelu, jota ei siis todennäköisesti tapahtunut ko. tapauksessa) ole paljon merkitystä sillä, myöntääkö epäilty vai ei. Sitten täytyy todistaa, että joku muu on ajanut, ja kavereitten ylipuhuminen apuriksi voi olla vaikeaa pidätyssellistä käsin.
     
  14. MouTine!

    MouTine! Gearhead

    Etpä ole paljoa kännissä ajellut. Lol lol loo... Se on ihan poliisien tehtävä todistaa kuka on ajanut ja millon, ihan kuin ylinopeus tms. missä tahansa tuiki tärkeässä tehtävässä.

    Tää alkaa mennä täysin ohi aiheen, eikä tällä väittelyllä ole mitään merkitystä loppujen lopuksi.
     
  15. smuige

    smuige Gearhead

    Mä itseasiassa soitin poliisille silloin, tai tarkemmin ottaen hätänumeroon kun poliisit eivät vastaa virka-ajan ulkopuolella. Ilmoittivat että jos auto on taloyhtiön tontilla niin ei kiinnosta hetkeäkään ellei taloyhtiön edustaja ole paikan päällä läsnä joten se siitä. Ois varmaan pitäny paskoa tuulilasille tai jotain muuta fiksua.
     
  16. thomaso

    thomaso Gearhead

    Meidänkin parkkiksella tai itse asiassa sille kadulle jolle parkkikselta tullaan moni auto jätetään just siihen ulostuloväylän kohdalle eli kun lähdet parkkikselta niin ekana joudut vastaantulijoiden kaistalle.

    Sellaista olen vaan joskus huvikseni miettinyt noiden väylille parkkeerattujen autojen takia että mitäs jos hankkis jonkun ihan ritsan auton mikä on kummiskin rekisteröity , katsastetu ja vakuutukessa ja vetäsis sillä täysiä jonkun tollasen öykkärin auton kyljestä sisään. esim Datsun 100a:lla audi a6:n kylkeen. Kummiskin silleen ettei mee lunastukseen. Naureskelis sitten siinä paikan päällä ja voivottelis ja myöntäis heti syyllisyytensä. sanois vaan et mun vakuutus maksaa.
    Ja jos ei usko niin seuraavalla kerralla uusiksi. Ohhoh mites täs ny tälläi...emmä nähny yhtään.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Eihän tossa tilanteessa kannata missään nimessä pistää hommaa omiin vakuutuksiin, vaan tehdä vahinkoilmoitus, jossa vakuutusyhtiö saa selvittää syyllisyyden. Saattaisi nimittäin käydä niin, että molemmat maksaa omansa. :wink:
     
  18. tapiiri

    tapiiri 1st gear

    tuohan olis peliliike jos molemmat maksaisi omat viulunsa.
     
  19. VSQ

    VSQ 1st gear

    Jos siin talos vielä asut, ni kävele 300m ja tuo mun pihalle.
    Olis asfalttiparkki kymmenelle täyskokoiselle ja mä en kitise 8)
     
  20. max

    max Double Gearhead

    tää mun prätkä selkkaus päättyi hyvin.
    asukasyhdistyksen puheenjohtaja laittoi tulenpalavan sähköpostin huoltoyhtiöön ja asiat selvisivät laakista.
    no,kun mä rupesin siirtämään prätkää takasin kellariin,niin tää saatanan nilviäinen(herra X) tuli ulos rapusta.Ei ollu uskallusta katsoa mua silmiin saatikka pyytää anteeksi.Siitä se saatanan keskonen lähti skodallaan parkkipaikalta varmaan lähimarkettiin ostamaan ässäarvan ja sen jälkeen lukemaan kirjastoon tiedonantajaa.
    Vittu että on säälittävä tapaus!
     

Kerro tästä muillekin!