Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    No miten sen nyt ottaa :rotfl:
     
  2. persus

    persus 3rd gear


    jos kelpaa jauhe maalattu ni multa saa niitä :rotfl:
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tere kaikille! Tänään sain pienen vaivannäön jälkeen tän suomisubben huoltohistorian :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff: EI uskois tätä virallista hinnottelua! Tätä jo ihmeteltiin kauhunsekaisin tuntein , mutta HUVITTUNEENA :rotfl: Moni kyllä pelästys ostoaikeissa...
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Montako pumppua vaihdettu? :wink:
     
  5. Räkä

    Räkä 1st gear

    Suositteli muuten Timosenautossa missä vaihdatin tuon pumpun että kannattaa ehdottomasti käyttää lisäainetta dieselin seassa.

    Sai myytyä mulle pari purkkia Redlinen R2:sta.

    Ovat kuulemma pumppukorjaamossa ajaneet kahta pumppua testipenkissä, toista ilman lisäainetta ja toista lisäaineen kanssa.
    Lisäainetta käytettäessä pumpun lämpötila oli laskenut huomattavasti.
    Suomessa dieseli on kuulemma liian kuivaa tuolle pumpulle (varsinkin talvilaatu).

    Onhan tuosta ollut täälläkin keskustelua niin että uskoo ken tahtoo
    :lol:

    Ite oon senverran mainoksen uhri :poff: että käytetään nyt sitten jos siitä vaikka jotain hyötyä olisi.
    Ja onpahan ainakin yksi kohde lisää mihin euronsa työntää :lol:
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Tuota samaa otin Keski-Uudenmaan dieselistä. Pari purkkia RL-2:sta riitti vuodeksi... no, en ihan joka tankilla ole laittanut muttaa suht' usein.
    http://www.roadmachine.fi/rl2tt.html
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    300

    Kane sitten itse osui tasalukuun :D

    300

    :poff: Osa asiaa ja osa toisenlaista "asiaa" eli jutustelua muuten vaan. :lol:
     
  8. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Doooo diiiii....

    Tuli siinä tehtyä taakse jarruremppa.. Oli vuoto apparin puolella
    takana. Tuli uudet kengät ja sylinterit molemmin puolin ja
    siinä samalla vaihtu myös jarrunesteet ku vanhat oli sen väristä
    että olivat tainneet olla kierrolla jokusen vuoden jo :rotfl:
    Aika vähän tohon jarrujärjestelmään menee nestettä kun
    litraakaan ei menny vaikka myös etupää sai uuden nesteen..
    Pientähän toi järjestelmän putkitus toki on.
    Pientä säätöä vielä jäi takajarrujen suhteen mut ajellaan nyt
    hetken aikaa noin ja tarkistetaan sit onko vielä ilmaa
    putkistos..


    Vaimitenkässenytsittaaslieolikaa :rotfl:
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Re: 300

    Katos joo :wink:

    Onhan tää hauskaa että monta on tämän topiikin löytänyt ja täältä apuakin ja vinkkejä porukoilta saanut.
     
  10. allis

    allis 1st gear

    2-t öljyä naftan sekaan

    Millaisia määriä tai % 2-tahtiöljyä kannattaisi lisätä dieselin sekaan, olisko väliä onko öljy synteettistä vai mineraaliöljyä, vai olisko kuitenkin parempi lisätä noita varsinaisia lisäaineita?
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Tää nyt on vaan mun mielipide, mutta jos siihen dieseliin haluu jotain sekottaa niin sit joko tota rl-2 tai stanadynen omaa lientä.
     
  12. dumbovan

    dumbovan Gearhead

    tulipa vaihdettua hehkut ,loppupeleis aika nopee vaihtaa ilman isoja purkuja.
    käynnistyvyys ei kylläkää parantunu juurikaan ,korjaus onnistui käynnistys ei huonontunu :poff:
     
  13. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Pistämpä tähän pienen tarinan omasta toissa talven hehkurempasta (auton ensimmäinen talvi Suomessa)
    Autoa joutui sahaamaan yli 10 asteen pakkasella jo rerilusti pidempään, jotta auton sai käyntiin. No, silmäilin hehkut. Taisi olla parit palaneet, mutta hehkuja oli sitten vaihdeltu uusia ja eri tyyppisiä (neljällä eri leimalla, joissa eri hehkutusajat).
    Ei muuta kun uudet hehkut väärän tyyppisten ja rikkinäisten tilalle, mutta eipä lähtenyt käyntiin yhtään sen paremmin :eek:
    Aikani johtosarjoja tutkittuani huomasin, että apparin puolen hehkuille menevä johto oli palanut poikki :eek: Muutenkin johdin oli epäilyttävän ohut (n.1.5mm3). Otin kaikki hehkun johdot irti niin selvisi, että Mexikolaisella johtosarjan valmistajalla oli mennyt hehkuille kuuluva n. 6mm3 johdin hehkun merkkivalolle ja merkivalon johdin hehkuille. Molemmat johdot kun olivat oransseja. Että tämmöistä ammattitaitoa :mad:

    Ihme ettei kuskinpuolen piuha ollut mennyt vielä poikki (on tosin aika lyhyt) vaikka autolla oli ikää jo 10v.
    Onneksi johtonipun muut johtimet eivät olleet vioittuneet, vaikka se hehkun johdin oli palanut n. 10cm matkalta
     
  14. hyeena

    hyeena 1st gear

    Pitaapi itsekkin tutustua noihin hehkuihin tarkemmin, tuossa paivana eraana kaveri juuri ihmetteli "mika johto tuo on" "oo, oisko hehku?" "Hiukan ohutta, mun 1.7 nissanissa on montakertaa paksummat piuhat"...
    Tuo piuhojen kytkeminen pain kuttua voisi olla hyva selitys...
     
  15. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Muistaakos kukaan millä kierteellä etusatuloiden ilmausnipat on ja paljonko niillä on mittaa? Tarvii hakee uusia ennen kun murjasee vanhaa pois.
     
  16. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Subben jarrujen ilmausnipat

    Noi nipat on

    Etu M10x1.5 ( kokon. pituus 35 mm )

    Taka M8x1.25 (kokon. pituus 32 mm )

    :poff:
     
  17. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Kiitos ja kumarrus :wink: Pahus kun Biltemasta sais kyl taakse nippoja mut noita 10 millisiä on vaan 1mm nousulla :mad: ei 1,5mm se on vissiin mentävä huomenna SWT:llä käymään.
     
  18. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    6.5 TD Hehkuista

    Hi!

    Ja niin... täälläkin 7 hehkua vaihdettu ( se 4. vaihtamatta :( sattuneesta syystä ) . Nyt kokeillaan sitten näitä Boschin nimikkeen alla olevia tuotteita. :D

    Kyllä nuo G 60 aika vahvoja on kun 6 vuotta ja 90t. km ovat toimineet, eikä nuo pahannäköisiä olleet vieläkään. :eek:

    Tuo 8:s eli 4. pytyn jää sitten jatkotestiin "toistaiseksi" :poff:
     
  19. sincere 51

    sincere 51 1st gear

  20. kane

    kane 1st gear

    Re: 6.5 TD Hehkuista

    Joku viikko takaperin kun omat kaikki käytin irti akkutestissä, tuo 6. pytyn tulppa jäi aika mukavasti tuon uuden downpipen taakse.
    Ruuvasin tosin sisäloksun pois tieltä että oli nätti kaivaa kaikki irti.

    Noista 60g ei tosiaan moitteita ole näkynyt. Ja nuo Delphi (= ss diesel "Instant heat") tulpat näytti olevan kunnossa vuoden käytön jälkeenkin vielä. Jahka saan tuon KTS chipin modattuna vähän pitemmällä hehkutusajalla (<= 0 C) niin talvea varten taas hommat ok tehty.

    Hehkujen piuhat tosiaan vaikuttaa ohkasilta, ~16A virta kun siitä pyyhkäisee. Ne oli vissiin "fusible link" piuhat? Paljonko noista mm2 mitoituksista onkaan sanottu virran suhteen niinkuin suositeltuna? Kun ei muista...
     

Kerro tästä muillekin!