th700r4 antureista (6.2D)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja turjake, 18.11.2008.

  1. turjake

    turjake 3rd gear

    Osaisiko joku neuvoa, mitä kyseiselle laatikolle on tehty rosvoliitoksella.
    Ja mikä tarkoitus tolla sähköpistokkeella (kuskinpuolella lootan takapäässä) on alunperin ollut?

    Kulkuneuvo on sen verran tuore tapaus, että en ole jarruongelmien takia päässyt vielä kunnolla testaamaan laatikon toimivuutta.

    Alustavasti tuntuisi toimivan niin että vaihtaa aika kierroksilla.
    4:sen n. 80:ssä kun vähän hollää.

    En pysty sanomaan meneekö turbiini lukkoon vai onko tuo viritys just sen ohjaukseen.

    Laatikko on huoltokirjan mukaan takuu (korjattu vuonna-97)laatikko??
    tekijä tod.näk (työkuitti laatikosta) henryn autopaja, Kontio tai kiiminki

    [​IMG]
     
  2. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Kyllä tuolla on tai on yritetty ohjata turbiinin lukkoa. Tuo laatikon etulaidassa oleva kapistus on juuri lukonohjaussolenoidi.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En kyllä mitään rosvoliitintä näje, mutta on toi lukon solkku ainakin vaihdettu. Ja samalla on vissiin rikkinäinen termostaatti poistettu. Jos termari on sökö niin lukko ei mene päälle!! Ton mallin koneistolla ei ole suositeltavaa käyttää erillisestä katkaisijasta päälle menevää lukon ohjausta!!
     
  4. turjake

    turjake 3rd gear

    Kuva ei ole paras mahdollinen, mutta laitoin lisää opastetta.

    Laatikkoon ei kyllä tule ulkopuolelta minkäänlaista piuhaa joten tuskin turbiinikaan lukittuu.

    Jos tolla systeemillä turbiinin saa jotenkin lukittua niin mitenkähän sitä voisi testata.
    Tietenkin jos se termari on vielä pelissä mukana vai onko sen liitin juuri nyppästy irti.

    Luukut on tietenkin jo kiinni ja öljyt sisällä, enkä viitsi niitä tähän hätään enää pudottaa pois.

    [​IMG]
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Tarkoitatko ton mallin koneistolla uudempaa versiota että siinä on tuo lisäkoneisto takana?Miksei ole suositeltavaa kayttää tönkköä katkaisijaa?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta koneistosta puuttuu lukon ohjausvena joka reagoi kikkarivaijerin liikkeisiin!!
    Lukolle menee ööli kakkosen vaihtovenan kautta elikkä jos sulla on tönkkö katkaisija ja se unohtuu päälle niin lukko menee jo kakkosella päälle eikä reagoi kaasun asentoon mitenkään!! Se on siis päällä aina 2-3-4 pykälillä.

    Ja tosta kuvasta senverran että toi irtoliitin on sen termostaatin ja jos sitä ei ole yhdistetty mitenkään "jumpperoimalla" niin lukko ei toimi!
    Se sininen siinä paineanturissa on ihan tehtaan asentama rosvo, toista ei näy.
     
  7. carbonhammer

    carbonhammer 3rd gear

    Näyttäs samanlaiselta kun mulla on. Ainakin mitä tosta kuvasta saa selvää. Ite toteutin ton niin että syöttö jarrukatkaisijalta mikrokytkimelle (haistelee kaasun asentoa kaasuvivustossa) josta lukkosolenodin käämin toiseen päähän. Tais olla niin että maadotus tapahtuu ton paineanturin kautta kun 4 kytkeytyy.
     
  8. turjake

    turjake 3rd gear

    Onko siis niin että tolla kytkennällä turbiini vois lukittua 4:lla?
    Vai tarvitseeko tonne alkuperäiseen liittimeen (vas. takanurkka ulkopuolella)
    kytkeä joku johdin.
    Autohan on mallia -85 vaikka on ensirekisteröity -87
    Laatikosta en ole niin varma onko rempattu orggis vai vaihdettu joku toinen.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuli taas kirjoitettua ihan höpöjä :oops: :rotfl: . Sekoilin taas vanhan mallin lootan ja tän kanssa kun vanhassa lukon saa toimimaan ilman sähköä ja jos uuteen tekee saman niin silloin lukko on jo kakkosella päällä. Sorry. Vähän ihmetyttää että miksei se yks kommentoinu virhettä mitenkään :odroll: .

    Siis toi sininen liitin on kanavassa jossa on paine 3 ja 4 vaihteilla!! Sen voi väsätä erillisellä kytkimellä toimivaksi, mutta loota ei osaa ottaa lukkoa pois kun kaasua painelee niin paljon että loota hakee neloselta kolmoselle. Lukkovevy ottaa tosta nokkiinsa pikkuhiljaa ja saattaa antautua ennen aikojaan.
    Toi kuvan venakoneisto on 87==> mallia ja vanhaan lootaan ei sovi toi sydeemi, mutta uudemman voi vaihtaa vanhemmaksi!!
     
  10. 6.2vani

    6.2vani Gearhead

    Jos termari on sökö niin lukko ei mene päälle????missä se termari sijaitsee? saako niitä uusia mistään?? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!