Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    NO näitten paprujen mukaan vasta toisella mennään, mutta sitä orkkista oli jo yritetty korjailla.... :poff:
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Hinnoittelusta...

    Hi!

    Kuutio laitappa pojille muutama hintaesimerkki "Suomi Auton" korjauskuluista = merkkikorjaamo hinnoittelusta :rotfl:

    Ne ei ole ryöstöä vaan "törkeää ryöstöä" ,mutta niinhän noi useat maahantuojat on aina menetelleet täällä Finlandiassa :odroll:

    Eikä niitä sitten kannata Subben omistajien tai sellaista harkitsevan edes pelästyä ,kun tässä Globaalissa maailmassa voi hankintoja tehdä muualtakin ja osaajiakin löytyy riittävästi :poff:

    Ps. Kane lähti nuo siirtopumpun liitokset auki, kuin olis juuri asennettu se vanha...vaikka yli 12 vuotta on siellä ollut. :wink: :lol:
    joten ei tarvinnut noita SSDieselin "putken korjauspaloja" käyttää... jotain hyötyä tuosta kunnollisesta alustamassauksestakin on. Mutta ikävä kyllä tuo putken materiaali on ruostuvaa...joten niitä kannattaa tarkkailla 8)
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    No joo en kuitenkaan halua syyllistyä todistettavaan herjaukseen , joten en mainitse nimeltä (kaikki kai tietää virallisen maahantuojan) mutta täältä pesee pari esim. KUKA valitti että napa kallis... virall.ovh v-07 1180e plus tietysti työ... fsd 732,73.....ilmansuod (siis paperinen..) 86,62.....ruiskupumppu ovh( tästä myönnetty jo vähä alennustaki) vaatimattomasti 3 343,47e( tosin tää jo vanha hinta v-2006) :eek: :eek: :eek: ARVAKKAAS KUKA ONNELLINEN että nää jutut tehty (ainaski laskutettu :poff: :poff: ) ja laskun maksajana joku muu...
     
  4. kuutio

    kuutio Gearhead

    PS KUUTIO hyvää syntymäpäivää :D :D eikä tästä sitte sen enempää... :argue: :argue: :poff: :poff:
     
  5. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    korjaus laskuista ...

    :poff:
    Niinhän se yleensäkin elämässä usein menee...toisen tappio on toisen voitto tai hyöty :wink:
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Häppiböörtei tuu juu, häppiiböörthei tuu juu :rotfl:
     
  7. Arska63

    Arska63 1st gear

    Heips.

    Pitää kans tohon käynnistykseen sotkeutua vähän.Oma subbe-96 oli kans tosi huono käynnistyyn.syy:Repsikan puolen hehkujen syöttökaapeli poikki No purin pois ja tilalle 6neliön piuhat ja väliin 80amp sulakkeet.Nyt kun starttaa niin kone käy heti :lol: .Ja ton lisähehkun tein näin,autosähköstä 160amp solenoidi oman hehkureleen viereen josta sai liitännät helposti,nappi koppiin ja voi hehkuttaa niin pitkään kun peukalo kestää.Eikä häiritse omaa hehkua mitenkään.
     
  8. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Onko tietoa löytyykö subbarin alipainepumppuun uusia laakereita tms. korjaussarjaa? Alipaineet on olleet ok, joten en viitsisi koko pumppua uusia, ellei sitä sitten saa jostain järkihintaan. Paikallinen varaosaliike halusi pumpusta 270e.
     
  9. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Juu,kalvoa löytyy ainakin,se siitä yleensä on mennyt. Ainakin US-Center sitä kaupittelee.
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jaahas, pitkästä aikaa tulee taas tätä(kin) topikkia luettua...Onpahan taas tullu paljon lisää juttua :D.

    Tohon pumppuun muistaakseni saa kanssa laakereita, ne kannattaa uusia samalla.
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Oon ihan samaa mieltä, itse oon käyttäny tota RL-2 neljässä Chevyn dieselissä, kahdessa koneessa ( 6.2 & 6.5td) käyntiääni parani, rupes käymään tasaisemmin ja pehmeämmin--> eli luultavasti "korjas" alkavaa suutinvikaa. Noissa parissa muussa 6.5td koneissa ei mitn huomattavaa muutosta ole tapahtunut... Oon kuitenkin käyttänyt lisäainetta edelleenkin, eipä tosta mitn haittaakaan oo, eikä mun ajoilla sitä montaa purkkia mene vuodessa.
     
  12. Räkä

    Räkä 1st gear

    Noniin tulihan sitä lunta (10cm) ja pakkasta että pääsi vähän subbea testaamaan. :lol:

    Mukavaltahan tuo lumellakin tuntuu. Ainoo vaan että nää kuluneet Grapperit ei kyllä pidä juuri mitään suoja kelillä, pakkasella kyllä yllättävän hyvin.

    Sain jo loskakelin jälkeen kun sitä pakkasta viimein tuli niin apparin puolen takajarrun jumimaan. (olishan sen käsijarrun voinu jättää painamatta)

    Pitää nuo jarrut aukasta kunhan joutoaikaa tulee, saattaa remppaa olla tiedossa :cry:

    Mites pitkään ton pitäis nollakelillä hehkuttaa? Täällähän siitä oli juttua muttakun eihän se puusilmään osu :poff:
     
  13. persus

    persus 3rd gear





    ei itel hehkuttanu ainakaa ku joku 2-3 sekunttia....itel on nyt uuden karkeat general grabber at2 alla ja tuntuu pitävän yllättävän hyvin vaikka muut kiros henkilöautoilla nastat alla että on liukasta!
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    No laitetaan yleisön pyynnöstä käppyrä esiin, eli hehkuaika määräytyy jännitteen ja lämpötilan funktiona seuraavan kartan mukaan:
    http://kojo.wippiespace.com/images/kaav ... kartta.jpg
    Tää käppyrä siis tehtaan jäljiltä.. silloin on ollu niitä nopeita 9G hehkuja ja akkuja joissa jännitteet nitkuu helpommin kuin nykyisissä..

    Tätä on sitten mahdollista muokata mieleisempään suuntaan, muutamalla foorumilaiselle jo tällänen muokattu onkin ja ainakaan mulle päin ei oo haukkuja kuulunu vaikka olenkin syypää muutoksiin :poff:
     
  15. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    :x :x :x No niin johan löyty naputuksen vika koneesta.....
    Mäntä sulanut, hehkun reikä sulannut noin 3cm kokoiseksi :mad: :mad:

    No eli nyt kiinnostaisi jos löytyy määntää/mäntiä, kansi(jos ei satu olemaan semmoista korjaus sarjaa jolla korjataan hehkun reikä, on kuulema olemassa mut ei oikein tunnu enään löytävän mistään)ja tietty muut pienä kuvaa esim.tiivarit.

    Misä sitten johtu tämä, joko suutin rikki(jota ei uskota kun juuri vaihdettu) testataan viel kyllä, suurempi toiden näköisyys on että joku on aikasemmin vaihtanut lastun ja jättännyt puristukset samohin mitä olivat.
    Jonka sitten teki tämän pikku kavalan teon, no en ihmettele kun tietää miten oli laatikko korjattu...
    Jos jotain positiivistä hakee, niin ompahan uusi loota ja läpikäyty kone :poff:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^Tarviit kax STD mäntää ja yhden etukammion!! Näin ton patin tänään ja aika ihme vika :eek: . Etukammion kohdalta mäntä sulanut kunnolla ja myös etukammio. Sain ton saman aikaan joskus kun pistin vakiopuristeiseen 6.2 koneeseen kunnolla ainetta ja vajaa kilo painetta. Tosin silloin kaikki männät suli tolleen.
     
  17. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Talvi tulloo...

    Joo kyllä Subbella eteenpäin pääsee...vaan se hidastuvuus tuolla massalla ja nollakelillä onkin toinen juttu :poff:

    Näissä tuppaa nuo takajarrut joskus jäätymään ( vaikka olis kunnolla toimivatkin ),kun rumpuun jää sopivasti kosteutta ( kondensio :eek: )...sitten pakastuu ja olet jätättänyt seisontajarrut päälle kunnolla. Pari kertaa on käynyt niin (kun auto seissyt pidempään ) että on tosi varovasti pakittaen pitänyt jarrut "väkisin" aukaista...kovan paukauksen kera. :-?
    Nykyään "noilla keleillä" jätän jarrun vain kevyesti pääle,jos jää yöksi tai pidempään seisomaan...tai sitten ei ollenkaan josko pyssyy paikoillaan ilmankin.
    Tuon laatikon varaan ei kannata auton painoa jättää ,kun se lukitustappi ei kai niin kovin paksu ole siellä. :odroll:

    En tiedä onko tässä -96 sitten tuo hehkutuksen ohjelmointi jo erilainen,kun tuo hehkutusaika riippuu paljon ulkoisesta lämpötilasta. Mielestäni joskus hehkuttaa turhankin pitkään, vaikka kone osittain lämmin tai haalean lämmin :eek:
    Liekö asiaan osuutta sillä,että auto aikanaan tehty Kanadan markkinoille. :lol:
     
  18. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    :wink: Kiitos tarkennuksesta...
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Lastun laittaminenhan ei sinänsä edellytä puristusten pudottamista kunhan lämpötilat pysyy aisoissa (jäähdytinneste, pakokaasu ja imuilma) ja se vaikuttaa kaikkiin pyttyihin samalla tavalla. luulis että jos yhdessä on esikammion reikä 3cm niin ois ne muutkin jo kärsiny...
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toihan siinä ihmetyttää että vain yks mäntä on kunnolla sulanu. Sviddu kun ei sitten huomannut tsiikata kun oli yks toinenkin mäntä jo menossa että oliko se vastapuolelta? Jos vaikka sähköt pumpussa/ECU:ssa temppuilee niin onko se mahdollista että yks tai kax pyttyä sais ylimääräisen annoksen :eek: . Ei ihan helpolla mene jakeluun etä joku suutin pystyisi ruokkimaan liikaa??
     

Kerro tästä muillekin!