Moottori sammuu hetken päästä käynnistyksestä? Starcraft'98

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja p3t3, 31.10.2008.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Onkos se keskuslukko kauko-ohjattu?? Jos on niin kokeile kakella ottaa pois ja sitten startata. Jos ei toimi kakella onko ohjaimen patterit OK?? Ja sama hälyyn.. Ettei vaan ois niin että siellä on kaksi päällekkäistä ajonestoa, kun kerran häly on jälkiasennus... Ja nyt häikkää toisessa/molemmissa kun kerran lataus on antanu 17v piikkejä.

    Piippaus viittais siihen että esto päällä (alkuperäinen?) Onkos GM vehkeissä ajoneston merkkivaloa? Palaako?
     
  2. p3t3

    p3t3 1st gear

    Keskuslukko on kauko-ohjattu. Ja kauko-ohjaimen patterit ok.

    Ei tuossa kyllä mitää ajoneston merkkivaloa näy. Sillä se ajonesto on tähän mennessä kuitattu kun avaimet virtalukossa ja painetaan kauko-ohjaimesta avausnappia niin vilkut välkähtää kerran. Eikös se ole ihan normi käytäntö?

    Kuinka sinne pumpulle saa virtaa jos ajoneston ohitus onnistuisi siten? Missä se sijaitsee?

    Toisaalta tänään auto lähti kyllä taas aivan yhtäkkiä käyntiinkin vaikka kävikin vain sekunnin-pari...


    Onko muuten normaalia että polttoainemittari näyttää puolta tankkia myös virrat pois päältä? Kun laittaa virrat pois niin se laskee ihan vähän alaspäin...
    kyllä siellä naftaa ainakin pitäisi olla.
    Ihmetyttää kyllä kun ensin ei lähe millään käyntiin, sitten yhtäkkiä käy pari sekuntia ja sitten ei taas millään.

    :webmaster:
     
  3. lotvonen

    lotvonen 1st gear

    Alkuperäinen ajonesto onnistuu vaatii keskusyksikön boksin uudelleenohjelmoinnin.
    Onnistuu ainakin tech2-kapulalla. Suht harvinainen kapine tuntuu olevan.

    Tuon sekunnin - parin käynti selittyis kyllä ajoneston päällä ololla. Tosin silloin pitäs myös security-valon mittaristossa palaa, jos lamppu on ehjä.
     
  4. p3t3

    p3t3 1st gear

    Jep, autoa on tosiaan yritetty tänään käyntiin varmaan reilu parikymmentä kertaa, ja kerran lähti ja kävi tosiaan sen sekunnin.
    Mittaristossa ei pala security-valoa. Moottorin vikavalo kyllä jää palamaan virrat päällä mutta kun auto on käynnissä niin se ei pala.
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Kannattaskohan kokeilla toisella fsd boxilla ihan varmuuden välttämiseksi?
     
  6. p3t3

    p3t3 1st gear

    Niin. Mistähän sellaisen revin tähän hätään... Kun ei uuttakaan viitsi ostaa ihan kokeilumielessä kun ei täyttä varmuutta ole? Ja toisaalta eikös boxi oireile useimmiten kun kone on kuuma. Tämä tekee sitä myös kylmänä...
    Tosin nythän koko laitos ei lähde enää edes käyntiin.

    Edelleen kyllä ihmetyttää että miksi se piipittää samalla kun starttaa? Ja keskuslukitus vittuili joku aika sitte.
    Eli jotenki viittaisi kyllä ajonestoon??
     
  7. p3t3

    p3t3 1st gear

    Tänään auto lähti sitten käyntiin pienen sahailun jälkeen. Kävi minuutin, sammu, kavi taas pari minuuttia ja sammu. Lähtee käyntiin hyvin sammumisen jälkeen, ja nyt se on taas käynyt itsekseen tuossa pihassa jo puoli tuntia...

    Onko kellään mitään hajua mistä tuo voisi johtua? Itse olen nimittäin jo ihan sekaisin kun olen pääni puhki miettinyt tuota.


    :rotfl:
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    kuinka tarina jatkuu???? :odroll: ollu kovin hiljaista...
     

Kerro tästä muillekin!