Kuinka monella..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rusetti, 30.11.2008.

  1. Rusetti

    Rusetti 1st gear

    ..On 6.5 diesel pata poikinu oikein kunnolla? Kietokanki, kannet tai jotain muuta kivaa.. Ootteko laittanu vanhaan rahaa, vai tilannu jenkeistä ehkä yhtä huonon vaihtomotin? :poff:
     
  2. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Itellä ei ole kyseistä moottoria ollut missään vehkeessä mutta mitä noita tutuilla on ollut niin lähinnä joitain satunnaisia anturi/ruiskun ohjausboxi vikoja.

    Vahva legenda suomessa (ainakin niillä joilla ei ole koneesta mitään kokemusta) tuntuu olevan että noissa ylä- ja alakerrat räjähtelee vähän väliä, mistä lie tuollainen maine peräisin...???

    Tämä taitais kuulua enemmän tuonne moottoripuolelle, tai tietenkin jos joku osaa ottaa käyttöpakun räjähtäneen koneen harrastusmielessä niin mikä ettei :rotfl:
     
  3. tincup

    tincup 1st gear

    Jos autossa on diesel, se ei ole harrasteauto? Persana, itse olen tota '82 rakenneltua Blazeria pitänyt enempi harrasteautona kuin käyttöpakuna, jopa sillä 6.5 dieselilläkin...

    Itse en ole kuullut totaalisesti räjähtäneistä 6.5 dieseleistä kuin omien turboviritysten yhteydessä tapahtuneista. Eli ei se lie kovin yleistä ole kyllä, vaikka eihän se sen kummempi laite ole kuin vanhempi 6.2D:kään ja kaiken saa rikki, varsinkin väärällä pidolla. Vaihtomoteista on kokemusta, itselläni ja tuttavapiirissä ainakin ollut ihan hyvää tuuria niiden kanssa.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Multa on poikunu alta 4 konetta :rotfl: . Kahdesta ei saanu enää kalua kun oli runkopukit niin pahasti rikki. Lisäksi on joutunu toteamaan varmaan tusinasta että ei tule enää kalua. Noitten koneiten määrään nähden hajoaminen kunnolla on yhtä yleistä ihan joka merkillä!
    Melko usein syy on koneen ulkopuolisissa virityksissä ja omistajissakin :poff: .
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kansipahvi vuotanut... Siitä ilmeisesti aiheutunut kahden männän tuhoutuminen...
    Tosin se aiheutti isommin remonttia kun oli osin purettuna odottamassa päätöstä korjataanko kone vai hankitaanko uusi...
    Kuitenkin kun oikeastaan kumpaankaan ei silloin ollut varaa...
    No myöhemmin kone tehtiin kokonaan uudestaan.

    Ja ennemmin ehkä itseäni syyttäisin hajoamisesta kuin että olisi ollut moottorin "tyypillinen vika"...
    Kuten tapoihini kuuluu ajoin niin kauan kuin kulkee lisäten jatkuvasti vaan nestettä...
     
  6. Geebe

    Geebe Gearhead

  7. Rusetti

    Rusetti 1st gear

    Mistähän sais edukkaimmin kuuspuokin perus motin? Apulaitteita en tarvis..
     
  8. voittol

    voittol 2nd gear

    Montakertaa kun tuollaisesta 6.5:stä haaveilee, niin ennemmin sitä murehtii , mistä saa riittävän tietotekniikka tietämyksen moniin anturi , tietokone ym. härpäke vikoihin. Kuin pelkää koneen mekaniikan pettämistä (kannet)
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  10. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ei tartte murehtia:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=117624
    Aika simppeliä sähköjuttua noissa on,kun vaan kaivautuu asiaan...
     

Kerro tästä muillekin!