jassoo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja mpower, 24.11.2008.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    Niimpä taisi ajella,kerran sattumalta tuosta koneesta kannen näin ja oli aikasen hienoa työtä...
     
  2. apuwoima

    apuwoima 1st gear

    Tässä olis pilletti lokia sun muuta rensseliä niinko turpoja parin kappalein. Motti on aika iso neloseks ja ruma toi on ku rullatuoli mut voi pojat kun on paukkua kivasti. Polttoaineena se ainoa oikea kisalitku

    http://www.turbomagazine.com/tech/0202t ... index.html


    -Apu-
     
  3. sbm396

    sbm396 Gearhead

    mahtava rojekti sulla :wink: kaikkihan on mahdollista se on vain toteuttajasta kiinni
     
  4. SS-454

    SS-454 Gearhead

  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos ei kestä, niin se hajoo. Elorannathan on ajelleet Toyotallaan itsetehdyllä billetlohkolla jo jonkin aikaa, niillä tuntuu toimivan hienosti. On se hienoo, että jotkut joilla on pelit ja vehkeet viitsii harrastaa.
     
  6. shmot

    shmot 1st gear

    :eek: täytyy hattua nostaa :) Tuo kone kävisi myös TF/FB-pyörään...
    Eikös siinä early-versiossakin ollut itse jyrsityt titaanikanget?
     
  7. C72

    C72 1st gear

    Alkuperäiseen kyssäriin:

    Compin omat säännöt eivät kaksoisahtamista ei suoranaisesti ole kiellä. Tekniset yleissäännötkään ei minun mielestä käyttöä rajoita. OL taitaa olla ainoa ryhmä, jossa on selkeästi ko systeemi kielletty. Compin säännöthän sallivat 2 ahdinta maksimissaan ja vaativat käytettäväksi yleisesti saatavilla olevia ahtimia.. Ei myöskään FIA:n säännöissä näyttänyt olevan mitään koko asiasta.

    -Henkka
     
  8. kimple

    kimple 1st gear

    Aki, mitäs meinasit tuolla OIKEESTI ahtamisella ?. Mun mielestä tota konetta ahdetaan jo ihan oikeesti :eek: . Tai ainaki mun mielestä tollaset 3,8 baaria turbokoneessa on aika paljon, niin että se vielä pysyy läjässäkin !!

    Sorry offtopic
     
  9. Solmurauta

    Solmurauta 1st gear

    Dieselit varmaan eri asia mutta pulling käytössä 5,5- 7,5 bar ihan normaalia yhdellä ahtimella.
    3 bar bensavehkeessä jo aika tiukilla jos kone kestää.
    Tietty jos puristussuhe olisi esim. 5,5 niin sietää varmaan liki 4 bar ahtoa ja pitääkin olla että kulkee.
    Toki 4 age motti sietää myös 3,2 bar paineet jos motti on kohdillaan ja sopiva ahdin.
    Toki mainostamatta hyviä ahtimia saa hyvin varustelluista turbokaupoista (vältä nettikauppoja kun ne myy vain mitä sattuu).
     
  10. laiska`s custom

    laiska`s custom 1st gear

    dieselissä painesuhde aika rajusti eri pensaan verrattuna et ei ne nyt ihan suoraan ole vertauskelposia millä pojat ajaa pullinkia :eek:
     
  11. BS105

    BS105 1st gear

    joo kunnioitettava painehan se on mut taitaa olla melko matalapuristeinen mosa ja toi (pysyy vielä läjässäkin)vähän ihmetyttää mua...missä se pysyy läjässä...????tallissa...???no varmaankin,vai onko sulla KIMMO parempaa tietoa????!!!!
     
  12. kimple

    kimple 1st gear

    No onhan tuota konetta jarruteltu mun käsityksen mukaan useita kymmeniä kertoja (ellei satoja) moottori penkissä yli yhdeksän sadan hepan tehoilla. Tuskin tuo moottori on heikkoutensa takia radalta pois ollut... Ilmeisesti ihan muista syistä ?..
     
  13. Solmurauta

    Solmurauta 1st gear

    Jo 80-luvulla saatiin 1500cc BMW moottorista 1500 hv.
    Motti kesti ehkä aika-ajossa jopa 3 kierrosta, sillähän ajaa jo testejä hyvänen aika monta sataa km?
    Miksei tuo sitten kestä nipussa vai kestääkö, sitä en tiedä vielä?
    Jos yksityisen harrastajan tekemä tojotan vähän modifioima motti kestää ja menee ysejä ja ensi kesänä kaseja tjsm. niin pitääkö vastustajan kattella peiliin ja miettiä mikä meni pieleen?
     
  14. kimple

    kimple 1st gear

    Juu, ja onhan tämän saman miehen toimesta ajettu alle 7,5 sekunttia varttimaili samankokoisella bmw:n koneella jo 90 luvun alkupuolella...
    Kylläkin dragsterilla, mutta kait siinäkin oli jo voimaa pitkästi yli 7 sataa heppaa kun loppujakin on kuitenkin liki 300 km/h.

    Ja noita Formulan koneita on munsta aika turha sotkea tavallisen pulliaisen tekemiin koneisiin, koska Budjetit on "hiukan eriluokkaa :eek: .
     
  15. Solmurauta

    Solmurauta 1st gear

    Hiukanmatkaa kyllä erilaiset budjetit noissa formuloissa on.
    Hyvin saa kyllä harrastajatkin koneet kestämään kun on huolellinen ja tekee kaiken oikein.
     
  16. crt.rp

    crt.rp 3rd gear

    Ei kyllä pitäs sekaantua toisten asioihin,mut...4 syl.m10 formulalohko oli ns:siiamilainen kaksonen eli kestävyys pitäis olla ollu eriluokkaa kun meidän BMW hörhöjen käyttämä perus kauppakassista nyysitty m10 lohko. On niitä siiamilaisia yritetty(kukahohan????) jäljittää tekeekö kukaan ja mitä maksaa,mut tie päättyy aina lyhyeen.Liekkö lohkon valumuotit itse Frank Williamsilla palkintokaapissa jemmassa. Ja noin maalaisjärjellä...Ei se lohko taida kestää Ramilla dynoa pitemmälle,kun kerta alumecistä tarttee billettiä tehdä...Ku ei se kestä meillä muillakaan kisan pari kun ajaa, lentää lohkosta osia huitin hele...ttiin pitkin kampikammiota. Anna Rami mennä billettiprojektia täysillä vaan ,tsemiä peukut pystyy!!!T:Jani
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mitenkään moottoria moittimatta on pakko mainita, että tais olla bensakin tuolloin "ihan mitä sattuu". Tolueenia siellä täällä, kertoi jo TM aikanaan.
     
  18. yyvee

    yyvee 1st gear

    Mikäs tän projektin nykytilanne on?
     
  19. Smokie

    Smokie 1st gear

    Lajia lyhempään seuranneet (=minä) ei ainakaan tiedä mitä tarkoitat.

    Enivei, mahtaa tehdää gutaa motivaatiolle :wc: Urheilu on hieno asia!
     
  20. shmot

    shmot 1st gear

    90-luvun alkupuolella taisi olla SM-pisteitä saaneita comppi-autoja yli 20. Tee tuosta lohkosta funny bike. Saat käyttää tuplaturboa ja lisäksi vielä ilokaasua...
     

Kerro tästä muillekin!