BMW,n Automaatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja GS RIVIERA 68, 12.12.2008.

  1. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Tommonen 525 tds automaatti -94 tuli hommattua Äirelle työmatka-autoks ,niin mistähän tuosta syynätään laatikon öljyn määrä :odroll: Autohan toimii muuten hyvin mitänyt käynti vähän aaltoilee.Niin mitään kirjaa ei piilin mukana tullu ku rekkariote,ja tommosen kans en oo ennen puljannu.
     
  2. mie

    mie Gearhead

  3. Valtsi87

    Valtsi87 Gearhead

    Laatikko öljy

    Ei tainnu tossakaan laatikossa olla tikkua lainkaan.
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    jos ei ole "tikkua" kone huoneessa.....ni kurkkaa auton alle.

    jos vaihdelaatikonöljypohjassa on "kuoppa" minkä keskellä on (12mm-kuusiokolo?) proppu, ni auto käymään N-päälle ja proppu auki ja kokeilee et öölin taso on propun reunan tasalla-----eiks oo viisasta!! kyl sakemanni osaa

    ja jos ei oo tommosta proppua ni, ni "hopi hopi" merkki korjaamoon ni poijaat kattoo öljytason tietokoneella :rotfl:

    ja öljy noissa uudemmissa(tomaateissa) bemuissa on merkkiliikekamaa! :mad:
     
  5. D 51

    D 51 1st gear

    Sen verran korjausta edelliseen että P päälle.Ensin käyt kaikki vaihteet läpi.
    Auton käydessä P päällä avaat propun ja öljyn taso on oikea silloin kun se tulvii yli.Toki voit tunkea sormesi pyörivään laatikkoon.Mutta lämpötila pitäisi olla 40-70 astetta,eli kuumaa öljyä ei kannata tarkistaa.Testeri nyt ei näytä öljystä muuta kuin lämpötilan. :odroll:
     
  6. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Pitihän tuo arvata ettei sen tarkistus ihan helppoo ole :-? ,KIITOS vinkeistä kumminkin.Joidenkin huoltolappujen mukaan olis kyllä öölit laatikkoon syssyllä vaihdettu,tiedä sitten :D Tosta TUNINKIBEMARI linkistä en kyllä tienny,mutta täytyypä tutustua :rotfl:
     
  7. mie

    mie Gearhead

    Hyvä palsta se on kuin mikä merkkifoorumi tahansa, tiä vaikka yllättyisit 8)
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo eli auto on hyvä olla vaaterissa ja se voi kyllä käydä toimenpiteen ajan, ei siin oo sormeen osuvia pyöriviä juttuja edessä vaan taitaapi olla VB vastassa kun sinne sorkkii. Öljynä ite käytin ainakin ihan tavis Dextron III speksin mehuja. Huhun mukaan VIHREÄLLÄ tyyppikilvellä olevaan laatikkoon ei voi dexronia lisätä vaan mobilin jotain long mileagekuraa mikä maksaa tsiljoona taaleria per litra. Itellä on kaikissa BMW:ssä ollu musta tyyppikilpi. (Siis se tyyppikilpi vaihteiston kuljettajan puolella alhaalla vähän ennen häntää. Lisääminenkin on vähän haastavaa mut mulla oli semmonen Fisun kyhäämä pissapojanpumppu/letku/viritys edellisellä kerralla. :)

    BTCF:n jäsenyys kannattaa BMW:n tee-se-itse-korjaajalle koska foorumilta löytyy käytännössä kaikki manuaalit ja huoltokirjat ja opukset mitä voi huoltoon ja korjaukseen tarvita.
     
  9. mke77

    mke77 Gearhead

    niin muuten olikin toi "tyyppikilpi jutsa"!!! tottapuhut...

    mut ei siellä mitään "pyöriviä" juttuja oo venttiili pöytähän siellä edessä on!! ja rako propun yläreunan ja ventiilipöydän välissä on n.8mm ite olen ihan normaalilla "vaihteisto-präsillä"(tiettä varmaansemmonen perinteinen) tonne tunkenu ööliä
     
  10. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Hyvä KIITOKSIA! Enköhän nyt selviydy ko, hommasta ,turhan vaikeeks on BMW inssit tonkin suunnitellu.DEXRONIA sinne on ton huoltolaskun mukaan laitettu viimeks ja toimiihan se moitteetta ja kuiva on auton alusta ettei kyllä vuotele mutta kun on ollu tyyli kattella ennenkun katua :wink: Onko kellään muuten jääny käsiin tommosen om, käsikirjaa tms,olis näköjään käyttöö.Toi BTCF,n linkki olikin hyvä,alkuun vaan vierasti noi xenon YM jutut siellä :D
     
  11. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, mää oon rekannu mitsubishi klubin sivulle kun kyseisen merkkinen auto käyttiksenä. Merkkikerhon sivulta löytyy kyllä tietoa kyseisestä merkistä.....
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikös osassa tuon ikäisiä Bemareita ole lootana Th-sukuinen TH180 Trimatikista kehitetty loikkariloota? Joku 4L03E tms. Jpka vetää ihan dextronia, kiitos TH-sukuisuuden? Vai olenko ihan pihalla?
     
  13. 63impala

    63impala 1st gear

    Eiku setäffiä on tonikäisten lootat. Uudemmissa 530D/330D malleissa on Hydramatikki, oisko 5L40E mikä kuuluu katekoriaan "kylmä rinki perseen ympärillä ajelua". Puolustukseksi pittää sanoa, että loota kasataan ranskassa ja poikineet lootat ovat usein lastutetuista yksilöistä.
    -Markku-
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    IMO se loota on vaan niin todella h e i k k o. Multa katkesi 4 & 5 vaihteen akseli (pellistä prässätty), ei siihen väärin kasaus vaikuta, eikä ollut lastua.
     
  15. FA18

    FA18 3rd gear

Kerro tästä muillekin!