Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    Paina TDC time set "On" että lukema vas blokissa (Desired menee 0:aan)
    Paina sitten sen alta "Off"
    Sitten perään paina TDC learn "On" ja odota...

    Loppujen lopuksi hakee tdcoffset arvon.

    Huom. joskus tarvii tehdä tuo useamman kerran peräkkäin kun Desired jää 3.5 arvoon kun se yleensä on 8.5...
    Kokeilet vaan useamman kerran peräjälkeen. Ja se offset voi olla pikkaisen eri, pienestä kiinni se arvo jota se hakee.

    Päälle -1.5 on hyvä. -1.94 yli ei pidä mennä.
    Tehdasarvo on -0.5
    Säätöalue tietsikalle on 2.02 <=> -2.02
    Screenshotteja
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    FSD

    Tuosta hupparista ( takista ? ) vielä ... itseäni kiinnostaa huppari tyyppinen ,mutta käytännössä prosessi on ( kait ) sama tuon Brodeerauksen suhteen ,eli sen voi varmaan samalla muotilla tehdä takkiin tai varsinaiseen huppariin.

    Lähinnä tuo aihion laatu tulisi varmistaa,ettei heti vanu/veny/nuppuunnu tai muuten kärsi pesuista. Mieluummin maksaa jonkun eekun enemmän kunnollisesta ,kuin ottaa jonkun ihan halvan heikkolaatuisen.
    Mitenkäs se menikään...että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa/huonoa :lol:
    Ja tuo Brodeerauskin asettaa omat vaatimuksensa, kun sekin voi "vetää" hieman, josko vaatteen materiaali on huonoa.
    Hupparin ( takin ) värejäkin voi varmaan tilausvaiheessa ottaa mielensä mukaan, joskin minulle musta kelpaa hyvin :poff:

    Tässä täytyy homman toteutuksen suhteen taas vedota niihin ,jotka ovat hankkineet ko. tuotteita tai joilla on suhteita / tietoa alan toimijoista. :odroll:

    Ja jos se FSD teksti , joka tulis takin/hupparin etupuolelle on sopivan kokoinen niin saa varmaan laitettua lippikseen tai vaikka pipoon samalla muotilla. :rotfl:
     
  3. hanhis

    hanhis 1st gear

    Tarroja

    Alustava tajous oli 120kpl eli 30kpl jokaista mallia
    -risti punainen 30kpl
    -risti hopea 30kpl
    -tex punainen 30kpl
    -tex hopea 30kpl


    eli noin 1,6e kpl


    2€/kpl kuulostaa sopivalta.
    Voin varata heti:
    -tex punainen 3kpl
    -tex hopea 2kpl
     
  4. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    No niin :oops:
    Nyt olis toi teksti osuus valmis..
    kuvat ovat oikeassa koossa jos tulostaa...
    Mutsa pohja on sen takia että varmaan suurin osa menee ikkunaan kiinne :eek:
    tuon tarran muotoon leikkaaminen olisi tullut turhan kalliiksi...
    tietysti saadaan ihan mitä vaan, jos välttämättä halutaan.
    Itse olen edelleen sitä mieltä että katsotaan nyt mitä näistä tulee.. :rotfl:

    Tarrat siis tehdään kokonaan kromi pohjalle, joka antaa lisä potkua noihin teksteihin..

    Ristin osalta on vähän vielä vaihessa, kun on tuhottaman vaikee saada kuvaan tota kromia..
    Punainen risti tulee olemaan edeleen tyylikäs, mutta toi hopean tekoa tässä joutuu vähän väntää ( johtuen juuri tosta kromi pohjasta)
    Eli kun saan ristin kuvan tonne niin kaikki mitä kuvassa on valkoista= oikeasti kromia :poff:

    Niin joo, mielipide tohon hopea(kromi) tex.... otetaanko hävityksellä vai ihan kromia vain..
    Niin ja tossahan nyt on kahta eri fonttiakin...oliko se sit toi jenkki fontti..
    Toista fonttia ei välttämättä löydy perus koneista (ostettu oman firman käytöön toi) jos satutte etsimään..

    http://koti.welho.com/ssaijos/FSD/

    Jos ja kun aletaan tota huppari/ takki homma, niin jos joku kyselee tarjousta, niin täältä saa sit kuvat oikeessa koossa, luultavasti haluavat..

    No eipä sit kai muuta...
    kärryä odotellessa :( :(
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Juu, sano sit kun ne on mielestäsi valmiit että mitä voi valita...
    Hienoja on...!!
     
  6. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    No noi mitkä on nyt tuolla nähtävänä ovat valmiit..
    Ainut vaan että kumalla fontilla tehdään...
    Ja tuleeko hopea(kromi) tex toi hävitys vai ilman..
     
  7. sub

    sub 1st gear

    Jos laittais vaik järjestysnumeron noihi ni olis selkeempi kertoo ketä mitäkin haluu... Mun mielest ylhäältä laskien 7. ja 9. on selkeimmät ja parhaan näköset...

    Joo, muokataas vähän ku listan järjestys on muuttunut.. eli uuden listan mukaan numerot on 6. ja 10.
     
  8. kane

    kane 1st gear

    Kannatetaan 7. (2kpl) ja 9. (3kpl).

    Ja niitä ristejä sitten lisukkeeksi.
     
  9. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    No nyt on numerot...
    :poff: ja pojat tossa aikasemmin tarkoittavat vanhan listan 7 ja 9 ....
    No varmaan muutatte numerot .. :argue:

    pieni mainos... tulossa unikeja tankin suojus tarra sarjoja myyntiin..
    Laitan sit tietoo kun saan kuvat, jos nyt jotain sattuu kiinnostamaan...
     
  10. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Jaaha tekstiä on tullu taas vaikka kuinka kun on muuteman päivän lukematta mutta mulle kans tarroja,

    kannatetaan numeroita 3., 6., ja 10. Kolmonen varmaan selkein jos meinaa brodeerata mutta tilaan ainakin:


    3. FSD tex kromi 2 - 2 kpl
    6. FSD tex pun kromi 2 - 4 kpl
    10. FSD tex kromi häivytys - 4 kpl

    Ristiä mietin myöhemmin mutta noi nyt aluks. Ja pari eukuu kappale on kohtuu hinta
     
  11. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    FSD

    Hi!

    Noi 7. (7 kpl) ja 9. (3 kpl ) olis minun mieleen edelleenkin :poff:

    Ristit sitten päälle,kunhan saat ne esille.
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    Ei kellaan sattus oleen 94 mallista 2500hd:ta tai 3500:ta joka ois ollu alunperin 5068 pumpulla ? :odroll:
     
  13. koiste

    koiste Gearhead

    Re: lastutus


    Mites -96 mallin viritys? Onnistuuko sekin lastulla?

    Ajattelin et ainakin seuraavat teen: pakoputki isommaksi, vapaavirtaus putsari ja välijäähyttimen jos laittas!
     
  14. kane

    kane 1st gear

    96 tuli OBD2 eli siinä tarvitsee itse PCM (tietsikan) ohjelmoinnin.
    Onhan se 96 eikä 95? En tiedä onko OBD2 ohjelmointiin tulossa kellään mitään ohjelmointijuttuja...??
    Ja ota katti kans pois ahdistamasta, 3 tai 4" putkella ja vaparivaimentimella :wink:

    Xmanni, saako tuota 6.FSD tex pun kromi 2 25x12 myös 15x6 koossa?
     
  15. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: No jotain aina jää laittamatta...
    Hyvä että huomasit, eli kyllä saa jos halutaan...
    Lähtökohtahan oli että noita isompia tehdään vain, laitoin tuon pienen kanssa jos sille nyt kumminkin tulee suuri kannatus...
    No nyt siellä on toikin versio...

    Risti punaisella, vaaleet ristin sisällä ovat kromia ja ulko reunassa menee myös kromi reunus.
    Ristin sisälle tulossa vielä toinen tommonen punainen reunus, vähän vaikee selittää, mut luulen että tajutte mitä meinaan :)
    Ristit ovat muotoon leikattuja. :poff:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hyvin tollanen aabaut 4tonnin läjä tuli merestä ylös ja vielä beebaut 5kilsaa tallille :rotfl: .[​IMG]
     
  17. forssi83

    forssi83 3rd gear

    ihan virallinen yhistelmä :D

    sain laitettua noi lisäpitkätkin paikoilleen. on se vaan aika ero nyt kun ajaa pimeellä 8) peruuttaakin on kivempi pimeellä kun kaksi työvaloa takana.

    rupee oleen aika kylmät kelit laittaa autoa, sormet on aivan kohmeessa :(
     
  18. janne.h

    janne.h 1st gear

    terves kaikille olen uusi tääl ja kyselisin vähän neuvoja:

    olen huomenna menossa ostamaa tollaista gmc subua -94 2wd 6.5td 8paikkainen kuormuri ajettu 200000 miles .. neuvoja mitä pitäs katsoa tutkia autosta.. heikot kohdat muutenkin tästä autosta... :oops: jos niitä on

    jotain olen ymmärtäny et suihkut kantsii vaihtaa ..mut minkälaiset ,, onko väliä...

    mites turbo .. mikä olis sopiva isompi turbo.. ja tietty välijäähy pitää rakentaa.. onks tossa jo lastu sydeemi vai vielälö on vanhan ajan ruuvausta tiedossa :lol:
     
  19. Xmanni

    Xmanni 1st gear

    Tere tulemasta...
    kuuntele naputukset ja kokeile laatikko ainakin, niin ei käy kuin mulle :rotfl:
    Lastu on ja tällä palstalla löytyy siihen apuun pätevä ukko..
    Muut varmaan jatkaa listaa, uskoisin...
    Jos jaksaa lukea tätä palstaa aikaisemmat viesti niin paljon apua löytyy..
    tietty toi http://fsd.log-group.org/ kannattaa kanssa katsoa :wink:
     
  20. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Teree

    Tere tuloa joukkoon vaan. :poff:

    Nuo 2 WD onkin vähän harvinaisempia täällä,mutta muuten ulkoisesti ei noita äkkiseltään erota.
    Tietysti täällä topiikissa on noi "ominaisuudet" käsitelty,mutta etpä taida ehtiä sivuja nyt lukaista läpi,joten neuvoksi antaisin,että ... kunnollinen koeajo tarkkailen auton käyttäytymistä ja niitä tavanomaisia mahdollisia vikoja...vuodot, ÄÄNET =mahdolliset naputukset jne. ,vetokyky ( hanaa antaessa) ja vaihtateiston toiminta . Turbosta vois sen turbiinipyörän kunnon ja väljyyden kokeilla (sivuttain saa liikkua vähän ...päittäis klappia ei yhtään ). Ja sieltä turbon nielusta ...josko kovin paskanen ...vois jotain hieman päätellä,kuten öljyjen kunnosta myös. Mustat ne öljyt varmaan on,mutta ei sais olla tervaa. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!